کد خبر 1369230
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۲
خروج آمریکا از برجام - نمایه

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: کارشکنی‌های پی در پی و مستمر آمریکا در مذاکرات باعث شده است توافق به تأخیر بیفتد و آنان متأثر از لابی صهیونیستی و عربی هستند.

به گزارش مشرق،‌ شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، درباره روند مذاکرات وین، اظهار داشت: اگر در بحث برجام و مذاکرات برجامی دو طرف عزم جدی نداشته باشند، مذاکرات به سرانجام نخواهد رسید.

وی بیان کرد: آنچه از جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات خواسته شد، شفاف‌سازی در چارچوب توافقات بود که ایران به آن عمل کرد. متأسفانه طرف مقابل به تعهدات خود در برجام پایبند نبوده و باید به آنچه توافق شده است، عمل کند.

بیشتر بخوانید:

آمریکای نیازمند برجام ناچار به پذیرش شرایط ایران است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با خروج آمریکا از برجام، آسیب جدی بر روند مذاکرات وارد شد و وقفه جدی در مذاکرات به وجود آمد. مجدداً و بعد از یک مدت طولانی دو طرف مذاکرات را آغاز کردند که هنوز هم ادامه دارد.

آمریکا عامل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات است

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا عامل اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات است چرا که متأثر از لابی صهیونیستی و عربی است. اگر آمریکا متأثر از این لابی‌ها نباشد، می‌تواند در مذاکرات تصمیم خود را بگیرد.

وی افزود: در حال حاضر شاهدیم به محض اینکه مذاکرات به نتیجه‌ای می‌رسد و قرار است دو طرف اعلام کنند که به توافق رسیده‌اند، متأسفانه با یک کارشکنی باز هم مذاکرات به تعویق می‌افتد و بی‌نتیجه می‌ماند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: کارشکنی‌های پی در پی و مستمر آمریکا در مذاکرات باعث شده است توافق به تأخیر بیفتد. روند مذاکرات رو به جلو است و امیدواریم با نتایج مناسب و خروجی خوب همراه باشد.

مذاکره‌کنندگان ایران از منافع ملی کوتاه نمی‌آیند

حیدری درباره عملکرد تیم مذاکره کننده کشورمان، گفت: مذاکره کنندگان ایران دیدگاه‌های حاکمیت و نظام جمهوری اسلامی ایران را دنبال می‌کنند و خارج از تصمیمات نظام در مذاکرات اعمال سلیقه نمی‌کنند. برای ما مهم این است که آنچه به نفع ملت و مصالح کشور است، در مذاکرات محقق شود. تیم مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران اهداف نظام و انقلاب را در مذاکرات به خوبی پیش می‌برند و از منافع ملی کوتاه نمی‌آیند.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی به صورت دقیق و مستمر روند مذاکرات را رصد می‌کند و رفتار مذاکره کنندگان هم به خوبی پیگیری می‌شود. هر ماه حداقل دو جلسه برای پیگیری روند مذاکرات در کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار می‌کنیم و تأکید ما بر این است که منویات مقام معظم رهبری درباره مذاکرات و قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها در مذاکرات به خوبی مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کارشناس سیاسی IR ۱۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    آمریکا بدنبال وقت کشی برای کسب امتیاز بیشتر است آنها تصور کردند اثرات مخرب تحریمها براقتصاد ایران الان است و با اعتزاظات مردم از گوشه و کنار هر روز توافق را به عقب می اندازند دوباره آمریکائیها در محاسبات خود در نقش تحریمها براقتصاد ایران دچار اشتباه بزرگی شدند امروز توافق نکنند ایران ناگزیر به غنی سازی 90 درصد میرسد.
  • IR ۱۰:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    1 0
    آمریکا فقط در حال خرید زمان است آنها می دانند که به احتمال زیاد بایدن دور بعدی رای نمی آورد بنابر این بهتر است که باز هم در آخر دوره حکومت دمکرات ها با ایران توافق کنند تا بلافاصله توسط یکی مثل ترامپ دیوانه آنرا پاره کند و باز سر ایران را به مدت چند سال گرم کنند . این بار باید درس خوبی به این اسکل ها بدهیم . برجام بی بر جام . مگر حذف قانونی همه تحریم ها از اول پیروزی انقلاب تا الان و ایجاد امکان راستی آزمایی و قرار دادن سیستم ماشه ای که اگر آنها از آن خارج شدند به ایران این امکان را بدهد که غنی سازی نا محدود را شروع کند . مشت محکمی که به دهان آمریکا از اول هم باید می زدیم . همین است .
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    آقا بعدا ۴۳سال تنهاراه یا جنگ ویا صلح با(وهابیها،صهیونیسم واستکبار غارتگر...)هست ولاغیر-بیشترازاین مملکت ومردم را معطل بیکار بیگار فلاکتزده بیمارغارت نکنید)
  • IR ۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    0 0
    رجام یک مصیبت عظمی بود. نه میشد آن را ادامه داد و نه می شود از آن بیرون آمد چون در هر دو صورت متضرر می شویم. اگر ترامپ یک کار خوب کرده باشد آن هم همین خروج از برجام بوده است . هر چند رو ح ا نی بموقع عکس العمل نشان نداد و به ضرر روی ضرر ادامه داد. ولی الآن بهترین کار برای خلاصی از برجام ادامه مذاکره با رعایت شدید خطوط قرمز ایران حتی سرسختانه تر از آن برای جلوگیری ازسواستفاده غربیها است در عین حال کار اصلی عبارت است است از خنثی سازی تحریمها که سلاح تحریم را اولا بی خاصیت ثانیا یخ جلوی آفتاب خواهد کرد.و مهمتر اینکه ما هم از برجام بیرون نیامده ایم و هم عملا برجام دیگر نمی تواند دست برنامه هسته ای را بسته نگه دارد و ضمنا ما در منظر افکار عمومی مقصر نخواهیم بود. دولت باید سرسختانه در مذاکره حاضر باشد ولی کار اصلی همان خنثی سازی تحریمهاست که باید با جدیت دنبال شود همینطور رسیدگی به کسانی که شرایط معیشتی مناسبی ندارند این شرایط با جدیت دنبال شود بعد از مدتی نه طولانی شرایط خوب خواهد شد الحمد لله شرایط هم بگونه شده است که با بالا رفتن قیمت نفت شرایط هم از لحاظ فروش هم از نظر قیمت به نفع ما در جریان است.خدا رو شکر
  • IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۱۱
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هم هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مذاکره‌ی فرسایشی برای کشور مضر است؛ آمریکا نمی‌خواهد مذاکره کند تا حرف حقی را قبول کند؛ بلکه می‌خواهد مذاکره کند تا حرف باطلی را تحمیل کند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، شرف دارد. مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم بازگشت به مذاکرات، و کوبیدن شجره‌ی خبیثه‌ی برجام بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس