سیل تبعیض نژادی و بدرفتاری با مهاجران در مرزهای اوکراین

جنگ در اوکراین باعث شده که فشارها بر سیاه پوستان و اقلیت‌ها تشدید شود.

به گزارش مشرق، با گذشت چندین روز از آغاز جنگ اوکراین می‌گذرد و در این مدت روایت‌های بسیاری از نحوه برخورد با اقلیت‌های نژادی در این کشور و مواجهه آن‌ها با رفتارهای نژادپرستانه و تبعیض آمیز به گوش می‌رسد.

به گزارش «ان بی سی»، «تولووپه اوشو»، شهروند ۳۱ ساله آفریقایی، یک روز پس از آغاز جنگ اوکراین به مرز لهستان رسید؛ او از سرزمین جنگ زده در امان بود، اما تصمیم گرفت برگردد.

بیشتر بخوانید:

نژادپرستی علیه غیر اوکراینی‌ها در مرزهای اروپا

«اوشو»، که اهل نیجریه است، به «ترنوپیل»، در غرب اوکراین بازگشت؛ او به پناه دادن به مردم در پناهگاه‌های زیرزمینی کمک کرده است، آن‌ها را به مرزها برده و از طریق یک جمع‌آوری کمک مالی به آن‌ها کمک کرده است؛ در مجموع، او به همراه یکی از دوستانش به حدود ۲۰۰ نفر کمک کرده اند.

پیش از این اوکراین به یک انتخاب برای دانشجویان آفریقایی تبدیل شده بود و اکنون حدود یک چهارم از مجموع ۷۶ هزار دانشجوی خارجی در اوکراین را تشکیل می‌دهند.

در حالی که شمار رسمی آفریقایی‌ها و سیاهپوستان در اوکراین در ۲۰ سال گذشته به روز رسانی نشده است، اما رویترز با استناد به آمار وزارت آموزش این کشور گزارش داد که بیش از ۱۶ هزار دانش آموز آفریقایی در این کشور وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

همه آدم‌ها برابرند، چشم‌رنگی‌ها برابرتر!

علاوه بر این، بر اساس گزارش‌هایی که به داده‌های دولتی اوکراین استناد می‌کنند حدود ۲۰ هزار دانشجوی هندی نیز در اوکراین زندگی می‌کنند که در روزهای اخیر آن‌ها نیز مواجه شدن با تبعیض و خصومت در هنگام فرار از اوکراین را گزارش کرده اند.

شهروندان آفریقایی ساکن در اوکراین موارد تبعیض نژادپرستانه و سوء استفاده در مرز را گزارش کرده اند که می‌تواند شامل ضرب و شتم، ممنوعیت ورود به قطار یا سرگردان ماندن در شهرهای مرزی باشد.

«پاتریسیا دالی»، یکی از شهروندان آفریقایی تبار به ان بی سی می‌گوید «یک شکاف در دسترسی سیاه‌پوستان و افراد رنگین پوست به امکانات وجود دارد؛ هیچ‌کس خانه‌های خود را به سیاه‌پوستان پیشنهاد نمی‌کرد، هیچ‌کس پیشنهادی برای تحویل سیاه‌پوستان نداشت.»

این شهروند آفریقایی، گفت «هیچ‌کس خانه‌های خود را به سیاه‌پوستان پیشنهاد نمی‌کرد، هیچ‌کس پیشنهادی برای تحویل گرفتن سیاه‌پوستان نداشت؛ تعداد زیادی از مردم کمک و حمایت می‌کردند، اما من احساس می‌کنم که این کمک تنها به شهروندان اوکراینی محدود می‌شد و ما می‌دانیم که این به چه معناست؛ گروهی از افراد را مستثنی می‌کند؛ نیاز به حمایت از سیاه پوستان وجود داشت، زیرا آن‌ها پشتیبانی یا دسترسی نداشتند؛ یک شکاف بزرگ در این زمینه وجود داشت.»

نمایندگان چندین دولت آفریقایی شامل نیجریه، غنا، کنیا و گابن این رفتارها را محکوم کرده اند و اتحادیه آفریقا گفت که این خبر ناراحت کننده است.

«فیلیپو گراندی»، کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، در یک کنفرانس خبری به تبعیض‌هایی که برخی غیر اوکراینی‌ها در مرز اوکراین با آن‌ها مواجه شده اند، اذعان و این رفتار را ناعادلانه توصیف کرد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 0
    روسیه به هر نحو ممکن باید عوامل تهیه فیلم زن باردار در بیمارستان بمباران شده ادعایی را گیر بیاورد و دست غربی ها را رو کند .
  • DE ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    2 7
    مشرق همه جا .تبعیض نژادی هست جز ایران .....سی میلیون ملت ترک فاقد حقوق اوليه هستند مطالبات زبانی وفرهنگی واقتصادی وملت آذربایجان خط قرمز پان‌ فارس ها هست .. زبانی به ملت آذربایجان تحميل می کنند فاقد ساختار زبانی هست عربی هست وبا طمع افعانی هست .....شما از تهاجم روسیه به اکرایبن حمایت می کنید ..ایا ترکیه وجمهوری آذربایجان حق دارند جهت نابودی فاشیست های پان‌ فارس ها وارد آذربایجان جنوبی شوند
    • IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      3 1
      حرف مجانی یعنی یک اقلیت و اکثریت راه بندازی که منطقی به نظر برسه، اما نتیجه شیطانی پشتش باشه... خائن پوک مغز هم همین خواص رو داره...اما تو جزو خائن پرمغزی... از ضعف یک ساختار، برای نابودی کل و نه دلسوزی برای ساختار، شیطنت میکنید...
    • IR ۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 1
      متاسفم.کم به شما توجه شده. آمار دروغین ۳۰ میلیونی راازکجا آوردی.
  • DE ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    5 1
    هرکس میخواد بره اوکراین اول موهاش رو رنگ بلوند بکنه و یه کم هم سرخاب بماله تا بتونه برای اوکراین بجنگه .
  • بنیامین IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    3 0
    ای لعنت بر هر چی پان ترک و پان کرد و پان فارس و پان عرب و پان اروپا و پان امریکاو … دیگه ای که از حیوان وحشی کمترن
  • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
    5 0
    من در عجبم چرا با ایهمه تیعیض باز مردم به اروپا و آمریکا روی می آورند ،

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس