کد خبر 1350533
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۹
نشست دوجانبه باقری و انریکه مورا برگزار شد

باقری و مورا امروز برای دومین بار به گفتگو نشستند

به گزارش مشرق، امروز (پنجشنبه) ۱۹ اسفند ماه رایزنی ها در وین در جریان است. بر همین اساس، علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا هماهنگ‌کننده اروپایی گفتگوها اکنون در حال گفتگوی دوجانبه در هتل کوبورگ شهر  وین هستند. 

باقری و مورا پیش از ظهر امروز نیز دیدار دوجانبه ای داشتند. 

لازم به ذکر است  تماس‌ها و رایزنی‌های با سایر هیأت‌ها نیز ادامه دارد.

امروز همچنین حسین امیرعبداللهیان و جوزپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی گفتگو کردند. وزیر امور خارجه خطاب به مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه برخی مباحث که مرتبط با قهرمانان ملی ماست قابل مذاکره نیست، تصریح کرد: طرح برخی درخواست‌های جدید از سوی آمریکا هیچگونه توجیه منطقی ندارد.

دور هشتم مذاکرات وین به منظور رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران از روز سه‌شنبه ۱۹ بهمن ماه و بعد از تنفسی ۱۱ روزه برای مشورت هیأت‌ها با پایتخت‌هایشان با حضور هیأت‌های ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) در پایتخت اتریش از سر گرفته شد و از آن زمان تاکنون در سطوح و فرمت‌های مختلف در حال برگزاری است.

البته علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران چهارشنبه شب چهارم اسفند ماه در چارچوب ترددهای معمول در جریان گفت‌وگوها، در سفری کوتاه راهی تهران شد، ولی هیأت کارشناسی ایران در وین حضور داشتند و به رایزنی‌ها ادامه دادند. باقری روز دوشنبه نهم اسفند دوباره به وین بازگشت و در این مذت مذاکرات ادامه داشت. وی دوشنبه شب در سفری کوتاه به تهران آمد و دیروز صبح (چهارشنبه) مجددا به وین برگشت و عصر دیروز نیز با انریکه مورا هماهنگ کننده گفت‌وگوها دیدار داشت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۹
    2 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
    • جواد IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۰
      0 1
      خداروشکر دولت و شورای امنیت ملی و فرمانده کل قوا توجهی به این پیشنهاد شما نمیدن اگر غیر از این بود الان ایران مثل اوکراین شده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس