کد خبر 1350584
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰
قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۱۲/۲۰

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۶۵ درصد کاهش به ۱۹۳۸ دلار و ۹۳ سنت رسید.

به گزارش مشرق، در حالی که آمارهای نرخ تورم آمریکا موجب افزایش سوددهی اوراق خزانه داری این کشور شده و اندکی از جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا کاسته است قیمت فلز زرد امروز شاهد کاهش بود اما با توجه به عدم پیشرفت در مذاکرات صبح بین روسیه و اوکراین، قیمت ها همچنان در مسیر ثبت دومین رشد هفتگی قرار دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.65 درصد کاهش به 1938 دلار و 93 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آوریل هم با 0.57 درصد کاهش به 1989 دلار رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی در این باره گفت: «تا حد زیادی معاملات بازار طلا همچنان تحت تاثیر جنگ اوکراین قرار دارد. اما در صورتی که جنگ تشدید نشود، نشست سیاست گذاری فدرال رزرو احتمالا مانع از رشد قیمت ها خواهد شد.»

پس از آنکه آمارهای تورم آمریکا شاهد بالاترین رشد در طی 40 سال گذشته بود و این احتمال را تقویت کرد که فدرال رزرو هفته آینده نرخ بهره را بالا خواهد بود، سوددهی اوراق قرضه ده ساله خزانه داری آمریکا شاهد افزایش بود. در عین حال روز پنجشنبه بانک مرکزی اروپا نیز موضعی انقباضی در پیش گرفت.

طلا نسبت به افزایش نرخ بهره در آمریکا حساس است زیرا هرگونه افزایشی موجب افزایش هزینه فرصت سرمایه گذاری در این بازار خواهد شد.

به گفته وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز، قیمت طلا ممکن است بار دیگر تا رقم 1976 دلار پایین بیاید و اگر از این سطح تنزل پیدا کند احتمالا تا محدوده 1924 تا 1953 دلار پایین خواهد رفت.

قیمت فلز پالادیوم نیز که در صنعت خودروسازی بسیار پرکاربرد است امروز با 0.6 درصد افزایش به 2945 دلار و 52 سنت رسید. روز دوشنبه قیمت این فلز گرانبها به بالاترین رقم تاریخی خود یعنی 3440 دلار و 76 سنت رسیده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس