کد خبر 1410812
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۰
ریزش 17 دلاری طلای جهانی در معاملات امروز

قیمت طلا به علت تقویت دلار و انتظار برای افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا به کمترین رقم در بیش از سه هفته گذشته رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به علت تقویت دلار و انتظار برای افزایش بیشتر نرخ بهره از سوی فدرال رزرو به منظور مقابله با تورم، به کمترین رقم در بیش از سه هفته گذشته رسید.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۱۷ دلار و ۶ سنت کاهش ۱۷۳۰ دلار فروخته شد.

کلیفورد بنت، اقتصاددان ارشد بازار گفت: ‌از سرگیری روند صعودی دلار آمریکا البته که بر بازار طلا تاثیر خواهد گذاشت، اما به نظر می‌رسد که این روند بیشتر با فروش یکجای اوراق قرضه، بازار سهام و ارز همسو است.‌

ارزش دلار در برابر رقبایش به بالاترین رقم در بیش از یک ماه گذشته رسید و همین امر سبب شد تا طلا برای مالکان ارزهای غیردلاری گران تر شود.

سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید و سبب شد تا هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است، بیشتر شود.

اقتصاددان‌ها می‌گویند، در بحبوحه انتظار برای افزایش شدید نرخ تورم و نگرانی‌های فزاینده در مورد رکود، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه سپتامبر ۰.۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

سرمایه گذاران به اظهارات جرومی پاول، رئیس فدرال رزرو، در زمان سخنرانی در کنفرانس سالانه بانک مرکزی جهانی در روز جمعه، توجه زیادی خواهند داشت.

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است زیرا این افزایش، هزینه های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را بالا می برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس