کد خبر 1411202
تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۱
طلا 8 دلار گران شد

پس از کاهش ۱۷ دلاری روز گذشته طلا، امروز با افزایش ۷ دلار و ۹۳ سنت، اندکی از افت قیمت خود را جبران کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، با کاهش اندک ارزش دلار، قیمت طلا امروز افزایش یافت اما رشد نگرانی‌ها در مورد بالا بردن شدید نرخ بهره بانکی آمریکا برای مقابله با تورم فزاینده، قیمت طلا را در نزدیکی پایین ترین رقم یک ماه گذشته نگه داشته است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۷ دلار و ۹۳ سنت افزایش ۱۷۴۴.۲۳ دلار فروخته شد. طلا دیروز به ۱۷۲۷.۰۱ دلار در هر اونس سقوط کرده بود.

ارزش دلار پس از اینکه دیروز به بالاترین رقم در یک ماه گذشته رسید، در معاملات امروز در برابر ارزهای رقیبش، ۰.۱ درصد کاهش یافت و طلا را برای مالکان ارزهای دیگر ارزان تر ساخت.

مت سیمپسون، تحلیلگر ارشد بازار گفت: «نگرانی در مورد اینکه جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو، در سخنرانی خود در جکسون هول، در کنار هشدار در مورد رکود، پیامی تهاجمی (در مورد نرخ بهره) بدهد، ارزش دلار را بالا برده و تاثیرکاهشی بر قیمت طلا گذاشته است.»

افزایش‌های سریع نرخ بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا و اظهارات تهاجمی در مورد سیاست‌های انقباضی بیشتر، جذابیت طلا به عنوان پشتوانه ای در برابر تورم را کاهش داد.

ارزش طلا از اوایل ماه مارس که به بالای ۲۰۰۰ دلار رسید، بیش از ۳۰۰ دلار از دست داد.

پاول روز جمعه در کنفرانس سالانه بانک‌های مرکزی در جهان در جکسون هول سخنرانی خواهد کرد؛ انتظار می‌رود که بانک مرکزی آمریکا در ماه سپتامبر ۰.۷۵ درصد، نرخ بهره را افزایش دهد. افزایش نرخ بهره، هزینه‌های نگهداری طلا را که دارایی بدون بهره است، افزایش می‌دهد.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان در روز دوشنبه ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و به ۹۸۷.۵۶ تن رسید.

اقتصاددان‌ها می‌گویند، در بحبوحه انتظار برای افزایش شدید نرخ تورم و نگرانی‌های فزاینده در مورد رکود، بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را در ماه سپتامبر ۰.۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

طلا به شدت به افزایش نرخ بهره آمریکا حساس است زیرا این افزایش، هزینه‌های نگهداری طلا که دارایی بدون بهره است را بالا می‌برد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس