کد خبر 1425111
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۸
کاهش 22 دلاری طلا در معاملات امروز

قیمت طلا در معاملات امروز ۲۲ دلار و ۴۰ سنت کاهش یافت و هر اونس ۱۶۷۲.۴۲ دلار فروخته شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه به کمترین میزان در یک هفته گذشته کاهش یافت زیرا گزارش قوی فرصت های شغلی آمریکا این دیدگاه را تقویت کرد که فدرال رزرو به سیاست تهاجمی خود در مورد نرخ بهره ادامه خواهد داد.

قیمت طلا روز گذشته نیز نزدیک به یک درصد کاهش یافته بود.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی با ۲۲ دلار و ۴۰ سنت کاهش ۱۶۷۲.۴۲ دلار فروخته شده بود.

ارزش شاخص دلار که در روز جمعه به بالاترین رقم یک هفته گذشته رسیده بود نیز ثابت ماند و از جذابیت طلا برای خریداران کاست.

رشد فرصت های شغلی آمریکا در ماه سپتامبر نسبتا کاهش یافت؛ این درحالی است که نرخ بیکاری به ۳.۵ درصد رسیده است که فدرال رزرو را برای مدتی در ادامه سیاست پولی، تهاجمی نگه می دارد.

طلا همواره به پشتوانه ای در برابر تورم در نظر گرفته می شود، افزایش نرخ بهره آمریکا هزینه های نگهداری طلا به عنوان دارایی بدون بهره را افزایش می دهد و ارزش دلار را تقویت می کند. طلا با دلار قیمت گذاری می شود.

جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو نیویورک در روز جمعه گفت، بانک مرکزی آمریکا برای کاهش تورم و متعادل کردن دوباره فعالیت های اقتصادی با روشی پایدارتر، کارهای بیشتری باید انجام دهد، وی در عین حال هشدار داد که به احتمال زیاد نرخ بیکاری به عنوان بخشی از این روند، افزایش خواهد یافت. 

سرمایه گذاران در حال حاضر روی آمارهای نرخ تورم آمریکا که اواخر این هفته منتشر می شود، متمرکز خواهند شد. پیش بینی می شود، نرخ تورم از ۶.۳ درصد به ۶.۵ درصد برسد.

قیمت طلا از زمانی که در ماه مارس به  ۲۰۰۰ دلار رسید، بیش از ۳۵۰ دلار از ارزش خود را از دست داده است.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری با پشتوانه طلا در جهان در روز جمعه ۰.۲۱ درصد کاهش یافت و به ۹۴۴.۳۱ تن رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس