کد خبر 1351125
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۰
اعترافات جاسوس دستگیر شده موساد در لبنان

پس از آنکه نیروهای لبنانی در ماه ژانویه سال جاری موفق شدند یک جاسوس «موساد» را دستگیر کنند، رسانه‌های لبنانی اعترافات این جاسوس درباره چگونگی ارتباط با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی را منتشر کردند.

به گزارش مشرق، شبکه لبنانی «المنار»، بامداد امروز (شنبه)، اعترفات «فرید ادیب الحسنیه» جاسوس سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و چگونگی ارتباط او با عوامل این دستگاه جاسوسی را منتشر کرد.

دایره اطلاعات لبنان به تاریخ ششم ماه ژانویه امسال فردی به نام فرید ادیب الحسنیه متولد سال ۱۹۶۷ از ساکنان منطقه «عین وزین» از توابع شهرستان الشوف را به اتهام ارتباط با رژیم صهیونیستی دستگیر کرد و اکنون منابع امنیتی و قضایی لبنان در گفت‌وگو با شبکه المنار اعترافات او را منتشر کرده‌اند.

بنابر این گزارش، حدود یک سال و نیم پیش در شبکه اجتماعی فیسبوک، الحسنیه یک آگهی استخدام دید که در آن عنوان شده بود یک شرکت بازرگانی نیاز به تعدادی کارمند مجازی است. این شهروند لبنانی رزومه خود را برای این شرکت ارسال می‌کند و پس از مدتی، یک فرد که به زبان انگلیسی صحبت می‌کرد، با او تماس می‌گیرد و از او سؤال می‌کند که آیا در زمینه جمع‌آوری اطلاعات و داده‌ها سررشته دارد یا خیر.

پس از این تماس، مأموریت فرید الحسنیه آغاز می‌شود. در ابتدا از او خواسته می‌شود که چند سیمکارت خریداری کند و از هویت اصلی خود برای ثبت سیمکارت‌ها استفاده نکند. پس از این درخواست، از این شهروند لبنانی خواسته می‌شود که از مجتمع تجاری « the spot» در «صیدا» هم از داخل و هم از خارج آن از زوایای مختلف عکسبرداری کند.

طبق این گزارش، سپس از الحسنیه خواسته می‌شود که شماره چند پرواز و اطلاعاتی از داخل فرودگاه بین‌المللی بیروت ارسال کند و همچنین به جمع اطلاعاتی درباره برخی افراد بپردازد و آن‌ها ارسال نماید؛ اشخاصی که موساد خود پلاک خودروی آن‌ها را مشخص کرده بود.

از جمله دیگر مأموریت‌هایی که به این شهروند لبنانی داده شده بود، جمع آوری اطلاعات درباره برخی شهروندان فلسطینی و مشخص کردن محل سکونت و شماره پلاک خودروی آن‌ها بوده است. طبق اعترافات، پس از آنکه موساد از الحسنیه می‌خواهد به طور مشخص اطلاعاتی درباره یک فرد فلسطینی ارسال کند، او متوجه می‌شود که در حال کار با دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی است. او همچنین هنگام جمع آوری اطلاعات درباره فرد یادشده که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، مقالاتی درباره اینکه نیروهای صهیونیستی تعدادی از اعضای خانواده او را در فلسطین و اردن ترور کرده‌اند، می‌خواند و تقریبا مطمئن می‌شود که با یک دستگاه جاسوسی در حال کار کردن است.

بنابر این گزارش، او همچنین از اینکه به او مأموریت‌هایی برای ارسال اطلاعات داده می‌شد، به نوعی به کار کردن برای یک سازمان جاسوسی پی برده بود. در ماه  ژونن سال گذشته، ‌ الحسنیه به موساد برای شناسایی پلاک خودروها پیشنهاد می‌کند که اطلاعاتی دقیقی درباره مالکان خودروها از جمله محل سکونت و شماره تلفن‌همراهشان در اختیار قرار می‌داد. الحسنیه به‌ازای معرفی این برنامه ۱۲ هزار دلار دریافت می‌کند.

المنار در ادامه گزارش خود اضافه می‌کند که موساد برای الحسنیه یک پیام ارسال می‌کند و از او می‌خواهد که شخصا با این نهاد همکاری کند و مانند «جعبه‌ سیاه» و «دست راستی» برای این سازمان باشد و اسرار برای کسی فاش نکند.

این شبکه لبنانی در پایان این گزارش می‌آورد که الحسنیه برخی از حواله‌های مالی ارسالی از طرف موساد را از یکی از فروشگاه‌های تجاری لبنان در «الشوف» و همچنین از طریق شرکت آمریکایی «وسترن یونیون» و یک فرد ناشناس که بعدها دائره اطلاعات لبنان متوجه شد که او تابعیتی سوری داشته و نام او «رزق الطی» بوده، دریافت می‌کرده است.

این اعترافات در حالی منتشر شده است که منابع لبنانی، بهمن ماه سال جاری، خبر داده بودند به دنبال بزرگترین عملیات امنیتی سازمان امنیت ملی لبنان که از سال ۲۰۰۹ به این سو بی سابقه بوده، ۱۵ شبکه جاسوسی سازمان تروریستی موساد در مناطق مختلف لبنان، از جنوب لبنان تا داخل خاک سوریه، کشف و منهدم شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس