کد خبر 1351263
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۵
وزیر اطلاع رسانی یمن: اعدام شیعیان قطیف جنایتی بزرگ به شمار می رود

وزیر اطلاع رسانی دولت نجات ملی یمن، اعدام ۸۱ نفر از جمله ۴۱ شیعه اهل قطیف از سوی رژیم عربستان را جنایتی بزرگ خواند و گفت که این جنایت با خواست و هدایت آمریکا انجام گرفته است.

به گزارش مشرق، ضیف الله شامی وزیر اطلاع رسانی یمن در توئیتی نوشت : این جنایت اجرا نمی شد مگر با خواست و هدایت آمریکایی ها  و این دلیلی آشکار برای دموکراسی پوچ غربی است.

وی تاکید کرد که همگان می دانند بن سلمان ولیعهد سعودی بدون چراغ سبز آمریکایی ها حتی به یک سفر تفریحی هم نمی رود.

وزارت کشور عربستان امروز (شنبه) از اجرای حکم اعدام ۸۱ نفر خبر داد که اتهام های آنها مواردی چون  «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج» اعلام شد.

 ساعاتی بعد از اعلام وزارت کشور عربستان مبنی بر اعدام ۸۱ نفر در این کشور، رسانه های مخالف دولت سعودی فاش کردند که از این تعداد ۴۱ نفر شیعه بودند.

 شبکه ماهواره ای نباء اعلام کرد که در میان اعدام شدگان امروز ۴۱ نفر از جوانان شیعه قطیف در استان  الاحساء وجود داشتند که پیشتر از سوی دولت سعودی به بهانه های مختلف دستگیر و در زندان به سر می بردند.

این شبکه با بیان اینکه این کشتار علیه جوانانی انجام گرفت که از حق مشروع خود برای ابراز عقیده استفاده می کردند،   اضافه کرد که محمد بن سلمان قاتلی است که از کشتار بی گناهان لذت می برد.  

این شبکه، نظام عربستان را یک نظام وحشی و قاتل معرفی و اعلام کرد که این کشتار یک نشانه عملی است بر اینکه تمامی ادعاهای عربستان درباره اصلاح صرفا یک تبلیغات پوچ است.  

شبکه نباء در ادامه اسامی و عکس هایی از این شهدا را منتشر کرد.

مردم شرق عربستان طی سال‌های اخیر بارها در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه رژیم سعودی و کشتار ده‌ها معترض در شهرهای العوامیه و قطیف تظاهرات کرده‌اند، اما هر بار با سرکوب شدید نظامیان آل‌سعود مواجه شدند.

دولت سعودی هر ساله شمار زیادی از مخالفان آل‌سعود را با هدف مقابله با آزادی بیان و به بهانه مبارزه با تروریسم به مجازات‌های سنگین و اعدام محکوم می‌کند.

 شیخ نمر باقر النمر، روحانی برجسته شیعیان عربستان یکی از برجسته‌ترین زندانیان سیاسی این کشور محسوب می‌شد که در سال ۱۳۹۴ به اتهام انتقاد از آل‌سعود و اقدام علیه امنیت ملی این کشور اعدام شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    5 0
    نابودی آل سعود انشالله بزودی
  • انیسه معصومی IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    برادران مدافع حرم دوباره یزید درکربلا جولان می دهد وخانواده هارا داغدار می کند این نامردان داعش صفت با کمک اسرائیل وامریکا به شیعه کشی دست زدند وموالیان علی را اعدام می کنند.شما دست به کار شوید یمن را با مال وجان یاری کنید تااین مردان مرد بتوانند این رژیم سفاک را به خاک سیاه بنشانند وزمینه ساز ظهور مهدی ال محمد باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس