کد خبر 1351726
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۳:۱۴
احضار خانواده شهدای قطیف از سوی دادستانی عربستان

رژیم حاکم بر عربستان که در پی اعدام ۸۱ زندانی از جمله ۴۱ نفر از شیعیان قطیف، در تلاش برای جلوگیری از حضور مردم در خیابان ها ، اقدام به احضار خانواده شهدا و تهدید آنها کرده است .

به گزارش مشرق، فعالان شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در عربستان خبر دادند که در ادامه زنجیره ارعاب رژیم ، دادستانی شماری از اعضای خانواده های شهدا را احضار کرده و آنها تحت فشار قرار داده است تا  اعلام کنند از اعدام فرزندانشان راضی هستند.

بر اساس این گزارش ، دولت سعودی هر بار که با موج اعتراض افکار عمومی به دلیل اقدامات پلید خود مواجه می شود به خیال خود اقدامات بازدارنده را در دستور کار قرار می دهد.

از سوی دیگر برخی فعالان فضای مجازی نوشتند که شماری از بزرگان حسینیه و مساجد در منطقه شرقیه تصمیم گرفتند همزمان با ایام نیمه شعبان با برگزاری برنامه هایی یاد و خاطره شهدای قطیف را زنده نگاه دارند و به همین دلیل از تزیین مساجد و حسینیه ها خودداری خواهند کرد.

یک کاربر نوشت جرم یکی از شهدای قطیف تنها برگزاری مراسم ویژه نیمه شعبان بوده است .

این تحولات در حالی است که طبق گفته خانواده شهدا ، دولت ریاض از تحویل برخی اجساد به خانواده ها خودداری می کند و گفته می شود شهدا در یک مکان نامعلوم بدون هیچ نام و نشانی دفن شده اند.

کاربری نوشت که این اقدام دولت سعودی از بیم آن است که مبادا همزمان با ورود شهدا به قطیف ، منطقه شاهد خیزش مردمی و برگزاری تظاهرات شود .

همزمان برخی از کاربران فضای مجازی هم با انتشار ویدیویی نوشتند که شماری از شهدای قطیف امروز تشییع شدند .

در عین حال فعالان فضای مجازی و شبکه های اجتماعی همچنان با تهیه محصولات چند رسانه ای اقدام به انتشار اسامی ، سن و مدت بازداشت شهدای قطیف می کنند تا نام و خاطره آنان زنده بماند.

در یکی از پست ها مکالمه تلفنی یکی از شهدا با مادرش منتشر شده است که این شهید به مادرش می گوید هر گاه شنیدی سر من از تنم جدا شده است بلند بگو یا حسین .

برخی گزارش ها هم حاکیست طی ۴۸ ساعت گذشته نیروهای امنیتی عربستان به ویژه در شهر قطیف به صورت نامحسوس و لباس های مبدل تحولات را زیر نظر دارند و از شکل گیری اجتماعات بیش از ۲ نفر جلوگیری به عمل می آورند .

با این وجود مردم قطیف هم قسم شده اند در اولین فرصت که بتوانند هماهنگی لازم را به عمل آورند در اعتراض به کشتار فجیع انسان های بیگناهی که دیروز اعدام شده اند به خیابان خواهند آمد.

وزارت کشور عربستان دیروز (شنبه) از اجرای حکم اعدام ۸۱ نفر از جمله ۴۱ شیعه خبر داد که اتهام آن‌ها مواردی چون «داشتن افکار نادرست، عقاید انحرافی، همکاری اطلاعاتی با داعش، القاعده و انصارالله یمن و اقدام علیه امنیت عمومی و ایجاد شورش و هرج و مرج و انجام فعالیت‌های تروریستی» ادعا شده است. 

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 0
    اللهم العن آل سعود الی یوم القیامه
  • IR ۰۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    4 0
    علی لعنت ا... علی القوم الظالمین لعنت خدا بر قوم فاسد و ظالم ال سقوط کثیف از اولین تا آخرینشان .
  • سید طالب IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۳
    2 0
    اللهم العن آل سعود
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    یا حسین
  • شیعه IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    گر بهای شیعه بودن سر جدا گردیدن است ما به عشق مرتضی تاوان آن را می‌دهیم تا بماند تا ابد اسم علی در ماذنه هستی و سر و جان مان را می‌دهیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس