کد خبر 1351594
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
زلنسکی: روسیه به دنبال فروپاشی اوکراین است

رئیس جمهور اوکراین اتهام جدیدی را علیه روسیه مطرح کرده و می گوید دولت مسکو قصد دارد با ایجاد جمهوری های ساختگی در اوکراین، این کشور را دچار فروپاشی کند.

به گزارش مشرق به نقل از گاردین، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین می‌گوید روسیه به دنبال ایجاد جمهوری‌های جعلی در اوکراین است تا این کشور را دچار فروپاشی کند.

وی به مردم مناطق مختلف اوکراین از جمله «خرسون» که تحت تسلط نیروهای روسیه است، هشدار داد که اشتباه سران لوهانسک و دونتسک را تکرار نکنند.

بیشتر بخوانید:

زلنسکی در مورد بحران اوکراین با بنت تلفنی گفت‌وگو کرد

مناطق لوهانسک و دونتسک در سال ۲۰۱۴ تشکیل جمهوری دادند حال آنکه ماه گذشته استقلال آنها از سوی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به رسمیت شناخته شد.

زلنسکی در بخش دیگری از اظهارات خود افزود: روسیه برای ما فراتر از یک دشمن و روابط ما در حد دشمنی کره شمالی برای آمریکا است.

همزمان با طرح این اتهام جدید از سوی زلنسکی، خبرها حاکی از آن است که روسیه شهردار جدیدی برای شهر «ملیتوپل» منصوب کرده است.

این شهر در جنوب اوکراین قرار دارد و ادعا می‌شود که شهردار سابق آن از سوی نیروهای روس ربوده شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    4 1
    اون وقتی که داشتی با آمریکا و ناتو قرارداد تسلیحاتی بر علیه روسیه امضا میکردی که تهش به تجزیه روسیه منجر بشه باید به این روزا فکر میکردی مردک دلقک معتاد و یهودی
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    روسها اوکراین را به فدراسیون تبدیل نمی کردند اگر اوکراینی ها تضمین می دادند از خاک این کشور جنگی آغاز نمی شود ولی مقامات اوکراین قبول نمی کنند طرح صلح با روسیه امضا کنند کار اوکراین تمام است
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    روسیه باید رودخانه تریور را دور زده و شهر ژیتومیر در غرب کیف و بوریس پیل در شرق کیف و واسیلکیو در جنوب کیف را تصرف و اینچنین کیف را محاصره نمایند تا راه برای محاصره کامل و سقوط شهر کیف فراهم شود
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۲
    0 0
    زلنسکی باید انتخاب کند می خواهد 1- ناتو و یهودیان را حفظ کند یا 2- اوکراین و مردمش را مردم اوکراین و جهان دارند تماشا می کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس