طرح «فروش شفاف» اصناف با حمایت وزارت صمت کلید خورد

معاون تجارت و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: این وزارتخانه به دنبال محقق شدن فروش شفاف در حوزه‌های مختلف است و از واحدهایی که به طرح ورود کنند، حمایت خواهد کرد.

به گزارش مشرق، علیرضا شاه‌میرزایی عصر امروز یکشنبه ۲۲ اسفند در مراسم افتتاح نخستین فروشگاه زنجیره‌ای لوازم و قطعات یدکی خودرو که خدمات و کالاهای خود را با ۵ درصد سود عرضه می‌کند، افزود: در این زمینه با اعلام فراخوانی از همه واحدهای صنفی به‌ویژه در حوزه‌های لوازم یدکی خودرو، لوازم خانگی، پوشاک و غیره دعوت به عمل آمده است تا خرید شفاف در حوزه‌های مختلف اتفاق بیفتد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت‌هایی که وزارت صمت می‌تواند در موضوع فروش شفاف داشته باشد، در بحث مجوزها، همچنین هماهنگ کردن تولیدکنندگان در حمایت از این حرکت خواهد بود.

شاه‌میرزایی با اشاره به طرح درج قیمت تولیدکننده، اظهار کرد: در این طرح برای هر گروه کالایی سقف سودی محاسبه شده است، به طوری که در حوزه لوازم یدکی خودرو این سقف (به معنای فاصله قیمت تولیدکننده تا خرده‌فروشی) نباید بیش از ۲۰ درصد باشد.

وی با اشاره به افتتاح نخستین فروشگاه زنجیره‌ای لوازم و قطعات یدکی خودرو که سود فروش خود را ۵ درصد اعلام کرده، اظهار داشت: این مساله نشان می‌دهد هدف‌گذاری صاحبان این کسب و کار ارائه خدمات درست به مشتریان است. همچنین حذف واسطه در این واحد اتفاق افتاده که یکی از موارد اصلی مطرح در فروش شفاف است.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: باید بتوانیم سود را از ارائه خدمات درست به مردم و ارائه کالاهای کیفی به دست آوریم.

وی تاکید کرد: انتظار می‌رود این مجموعه به مباحث امداد خودرو و تعمیرات خودرو نیز متصل شود و همه اینها می‌تواند در قالب یک سامانه جامع اتفاق بیفتد.

به گفته این مقام مسئول ارشد در وزارت صمت، استفاده از سامانه‌های اینترنتی که می‌تواند منجر به ارتقای بهره‌وری و کارایی خدمات شود یکی از برنامه‌های مشخص وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

فرمانده پلیس فاتب: کشف انبار هزاران قلم لوازم یدکی قاچاق خودرو در تهران

همچنین در این مراسم، سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی تهران بزرگ افزود: نبود اجناس و قطعات و لوازم یدکی خودروها با قیمت و کیفیت مناسب، از جمله مشکلات جدی در این بخش است.

وی بیان داشت: وجود چنین فروشگاه‌هایی که اجناس را از مرکز اصلی گرفته و با قیمت مناسب در اختیار مشتریان می‌گذارند، سرآغاز حرکت خوبی برای مدیریت استاندارد قطعات و لوازم یدکی است.

سردار رحیمی از کشف انبار بزرگی از اجناس تقلبی با مارک خارجی در ماه‌های گذشته خبر داد و گفت: امسال بیش از ۳۸۰ هزار قلم کالای قاچاق و تقلبی لوازم یدکی خودرو و الکتروموتورهای صنعتی کشف شده است.

وی یادآور شد: همچنین تاکنون چندین انبار که انواع جلد و کارتن‌های بسته بندی لوازم یدکی خودرو را چاپ می‌کردند و به هیچ عنوان جنس تقلبی از جنس اصلی قابل تشخیص نبود، کشف شده و چندین باند نیز منهدم شده که به صورت شبکه‌ای این اجناس در داخل کشور توزیع می‌کردند.

سردار رحیمی تصریح کرد: اجناس تقلبی ارتباط مستقیم با جان و سلامت مردم دارند و وجود چنین فروشگاه‌هایی کمک بزرگی به کنترل و نظارت پلیس بر این اقلام است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس