کد خبر 1352253
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۸
حلقه تحریم‌های چلسی شُل شد

تحریم‌های سختگیرانه‌ای که پیش از این برای باشگاه چلسی در نظر گرفته شده بود کاهش پیدا کرد تا این تیم فعلاً از خطر ورشکستگی دور بماند.

به گزارش مشرق و به نقل از نشریه سان، حمله دولت و اتحادیه فوتبال انگلیس به چلسی با وضع تحریم‌های سختگیرانه به منظور مجازات رئیس روس این باشگاه رومن آبراموویچ به خاطر داشتن ارتباط نزدیک با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و خودداری وی از محکوم کردن جنگ روسیه علیه اوکراین، قهرمان فصل گذشته اروپا را تا ورطه نابودی پیش برده بود.

مقامات بریتانیایی که می‌خواستند آبراموویچ دیگر در انگلیس تیم نداشته باشد به هر نوع تحریمی متوسل شده بودند تا این تیم را زمین بزنند و به این شیوه مالک آن را برای فروش باشگاه تحت فشار بگذارند. اگرچه آبراموویچ چلسی را به فروش گذاشت، اما انگلیسی‌ها تحریم‌هایی برای باشگاه وضع کردند که یکی از عجیب‌ترین و سختگیرانه‌ترین آنها محدود کردن سقف هزینه‌های باشگاه به پرداخت حقوق بازیکنان و مربیانش مجموعاً‌ به مبلغ ۲۸ میلیون پوند در ماه بود. به این ترتیب شرایط به جایی رسید که گفته می‌شد پولی برای چلسی باقی نمی‌ماند که برای انجام بازی‌های خارج از خانه‌اش با هواپیما سفر کند. این در حالی بود که تمامی منابع درآمد باشگاه از جمله بلیت فروشی و حق پخش تلویزیونی هم مسدود شده بود و تنها پولی که تیم غرب لندن می‌توانست به دست آورد از فروش اغذیه در ورزشگاه خانگی‌اش بود.

وضع این تحریم‌های شدید، صدای مدیران و هواداران باشگاه را درآورد و آنها نسبت به این موضوع اعتراض کردند و به همین دلیل جلسه‌ای برگزار شد تا در آن به خواسته‌های‌شان رسیدگی شود. ظاهراً نتیجه این جلسه هم آن شده است که سقف محدودیت‌های مالی باشگاه چلسی به ۱۱۰ میلیون پوند تا پایان فصل افزایش پیدا کرده است تا این تیم مطمئن شود که می‌تواند فصل را به پایان برساند.

از دیگر نتایج مذاکره دو روزه مدیران باشگاه چلسی و نمایندگان پارلمان و دولت بریتانیا صدور مجوز برای دسترسی تیم لندنی به درآمدهای مسدود شده‌اش از محل فروش حق پخش تلویزیونی و جوایز نقدی مربوط به رقابت در لیگ بوده است. به این ترتیب چلسی اکنون اجازه دارد از تمام درآمد بالقوه‌اش از محل فروش حق پخش تلویزیونی بازی‌هایش در لیگ برتر و لیگ قهرمانان اروپا که ۳۵ میلیون پوند می‌شود و علاوه بر آن تمام پاداش‌های مالی که بابت پیشروی و نتایجش در اروپا و انگلیس می‌گیرد، استفاده کند. ماندن در رده سوم جدول لیگ برتر انگلیس، برای چلسی درآمدی ۳۹ میلیون پوند به همراه خواهد داشت و اگر این تیم بتواند از مقام قهرمانی خود در لیگ قهرمانان اروپا هم دفاع کند، ۳۶ میلیون یوروی دیگر به درآمدهایش اضافه خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس