کد خبر 1352414
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
سن پیری

معاون بهداشت وزارت بهداشت با اعلام اینکه میانگین سنی جمعیت کشور در ۴۰ سال گذشته ۱۰ سال افزایش داشته است، گفت: نرخ رشد باروری به عدد ۱.۶۵ رسیده است.

به گزارش مشرق، کمال حیدری، در اولین نشست کمیته «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در حیطه وزارت بهداشت»، اظهار داشت: بسته شدن پنجره جمعیتی معادل از دست رفتن فرصت توسعه کشور خواهد بود.

وی با اشاره به بیانات رهبری در خصوص جمعیت، افزود: مقام معظم رهبری تکلیف آینده کشور را افزایش جمعیت و ایجاد ثروت پایدار تعیین کرده‌اند.

حیدری بیان داشت: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت که ناظر به اصول ۱۲۳ و ۸۵ قانون اساسی است آبان ماه توسط رئیس جمهور ابلاغ شد و ۳۴ ماده از آن به حوزه سلامت مربوط می‌شود.

معاون وزیر بهداشت، جهت گیری های اصلی این قانون را حمایت از زوج‌های جوان در آستانه ازدواج، حمایت از زوج‌های جوان در پیشگیری و درمان ناباروری، حمایت از خانواده در دوران شیردهی، حمایت از خانواده در تولد و معیشت فرزندان، حمایت از مادران شاغل و غیر شاغل، حمایت از مادران دانشجو و طلاب، اصلاح و تحول در متون و برنامه‌های آموزشی و پژوهشی، پیشگیری از سقط جنین غیرقانونی، تسهیلات و حمایت مالی برشمرد و گفت: کمیته‌های متناظر با مواد این قانون در معاونت‌های مختلف وزارت بهداشت تشکیل شده و این کمیته‌ها باید نتیجه برنامه‌ها و اقدامات خود را به قرارگاه جمعیت وزارت بهداشت گزارش دهند.

حیدری اظهار داشت: در تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز کمیته‌ای تحت عنوان حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    4 0
    آقایون با خودرو ۳۰۰ میلیونی پارس یا ۲۰۰ میلیونی پراید خاهشا بفرمایید بچه های شما حاصرند بچه دار بشوند ؟ آخ یادم رفت بچه هاتون ماهی ۴۰ میلیون حقوق ثابت می گیرند
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 5
      پس ایمان به خدا نداری و الکی اسم مسلمان و ایرانی یدک میکشید
  • امید IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    10 0
    زندگی کردن در این دوره زمانه به درد نمیخوره فرصت از دست رفت چند نسل. به فنا رفت
    • IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۵
      0 5
      ایمان به خدا ندارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس