حمایت ۲۰۰ میلیون دلاری آمریکا از ۴۶ آزمایشگاه بیولوژیکی اوکراین انکارناپذیر است

نماینده سابق کنگره آمریکا وجود آزمایشگاه‌های بیولوژیک واشنگتن در اوکراین را انکارناپذیر دانست.

به گزارش مشرق،‌ تولسی گابارد، عضو سابق مجلس نمایندگان آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت که وجود بیش از بیست و پنج آزمایشگاه بیولوژیک در اوکراین با حمایت مالی آمریکا، واقعیتی انکارناپذیر است. گابارد همچنین تاکید کرد باید هرچه زودتر اقدامی سریع در راستای ایمن سازی این مراکز و جلوگیری از بروز فاجعه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری سی سی تی وی، گابارد نوشت شش سند برای اثبات وجود این آزمایشگاه‌ها در اوکراین وجود دارد. نخست آنکه ویکتوریا نولاند، معاون سیاسی وزارت امور خارجه آمریکا در جلسه استماع خود در سنا در تاریخ ۸ مارس وجود این آزمایشگاه‌ها با عوامل بیماری زای خطرناک را در اوکراین تایید کرد.

دومین مورد مربوط به سند وزارت دفاع آمریکاست که روز جمعه منتشر شد و نشان می‌دهد آمریکا از سال ۲۰۰۵، با سرمایه گذاری دویست میلیون دلاری از چهل و شش آزمایشگاه اوکراین و تاسیسات بهداشتی مرتبط حمایت مالی کرده است.

تولسی گابارد در مورد سوم به گزارش شبکه سی بی اس ارجاع داد که در آن دیوید مارتین، خبرنگار گفت یک مقام پنتاگون به او گفته است که ارتش آمریکا بابت وجود این آزمایشگاه‌ها در اوکراین نگران است.

مورد چهارم نیز به اظهارنظر سفارت آمریکا در اوکراین برمی گردد که در آوریل ۲۰۲۰ تایید کرده بود در اوکراین آزمایشگاه‌هایی با اهداف صلح آمیز شامل تولید واکسن، روی عوامل بیماری زا کار می‌کنند و آمریکا از آن‌ها حمایت مالی می‌کند.

گابارد در پنجمین مورد به گزارشی از سی ان ان اشاره کرد که در آن تایید شده بود آزمایشگاه‌های بیولوژیک با حمایت مالی آمریکا در اوکراین فعال است.

مورد ششم نیز مربوط به گزارشی از وزارت دفاع آمریکاست که در سال ۲۰۱۴ گفته بود دو آزمایشگاه بیولوژیک اوکراین در کنترل روسیه افتاده است و اوکراین به آن دسترسی ندارد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهربان IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    آمریکا و انگلیس مراکز خطرناک شیمی و بیولوژیک خود در کشور دیگر آزمایش می کنند
  • AU ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    0 0
    حکومت ها فاسد غربی،که خودشون و مردمشون رو غرق در لذت گرایی میکند، از اون طرف زیر پوستی سرمایه دارها برنامه ریزی شوم برای نابودی بشر و همه چیز میکشن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس