کد خبر 1352607
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۶
سجادی : رئیس جمهور نگاه ویژه ای به جوانان دارند

وزیر ورزش و جوانان گفت: رئیس جمهور نگاه ویژه ای به جوانان دارند به گونه ای که پس از حدود ۱۰سال اولین جلسه شورای عالی جوانان با حضور وی تشکیل شد.

به گزارش مشرق، سید حمید سجادی روز سه‌شنبه در مراسم اختتامیه رویداد ملی هم آهنگ با موضوع ازدواج جوانان افزود: در این جلسه رییس جمهور برای ایجاد جایگاه تخصصی جوانان در سیستم اداری کشور دستور ویژه‌ای صادر کردند که ناظر به این نگاه است.

وی افزود: در گذشته سازمان ملی جوانان ذیل معاونت ریاست جمهوری در کشور فعالیت می کرد که اکنون در حد معاونت در وزارت ورزش و جوانان قرار دارد که با دستور رییس جمهور قرار است ارتقا یابد و این موضوع به سرعت در دستور کار قرار گرفت که در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی امروز نیز مطرح شد.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: تشکیل خانواده اسلامی در جامعه ما یک ارزش است و نظام ما باید در این خصوص به خوبی ایفای نقش کند و تکایا، مساجد و حسینیه‌ها به عنوان خط مقدم ارتباط با جوانان مومن و معتقد می توانند نقش بسزایی داشته باشند.

سجادی به آمار منتشر شده در خصوص دیدگاه جوانان و نظر آنها نسبت به ازدواج اشاره کرد وگفت : درجامعه آماری یک تحقیق، یکی از مهمترین دلایل طلاق موضوع مشکلات اقتصادی مطرح شده است و از سوی دیگر ۷۰ درصد جوانان نیز یکی از مهمترین دغدغه های خود را مسائل مالی و اقتصادی مطرح کردند.

 معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: تشکلها و گروه های مردم نهاد در موضوع ازدواج آسان فعالیت‌های بسیار خوبی انجام داده اند و ما نیز سعی در حمایت آنها داریم.

وحید یامین پور گفت: این معاونت، تنها بخش متولی دولتی بر اساس اسناد بالادستی در ترویج امر ازداوج است که تکالیف قانونی نیز بر عهده دارد.

وی افزود: ازدواج یک واقعیت راهبردی در نظام جمهوری اسلامی ایران است و این در حالی است که با وجود اعتبارات کم، یکی از اولویت های ما ترویج ازدواج جوانان است.

رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی نیز بیان کرد: موضوع و مسئله "باز ازدواج" باید مورد توجه ویژه قرار گیرد زیرا افرادی که به هر علت طلاق گرفته‌اند نیز به جمع مجردان اضافه می‌شوند.

فاطمه قاسم پور گفت: بسیاری از جوانان تمایل به ازدواج دارند ولی به واسطه شرایط اقتصادی نمی‌توانند در این مسیر گام بردارند و دولت و مجلس باید با هم در این خصوص اقداماتی را انجام دهند.

وی عنوان کرد: قانون تسهیل ازدواج نیاز به بازنگری دارد زیرا این قانون مربوط به ۱۶ سال پیش است که با توجه به رویکرد های جدید در جامعه حتماً باید به روز شود بر همین اساس از سال گذشته نشست هایی در کمیسیون‌های تخصصی در مورد آن برگزار شده است.

این نماینده مجلس به اهمیت موضوع جوانان در وزارت ورزش اشاره کرد و افزود: این در حالی است که وظیفه تخصصی این وزارتخانه در موضوع ورزش قرار دارد و با این حال با تمام تلاشی که صورت گرفته است نیاز است تا جایگاه موضوع جوانان در این وزارتخانه تحول یابد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائرین استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سالانه ۳۰ میلیون زائر ایرانی برای زیارت به مشهد سفر می‌کنند که ۷۰ درصد آنها با خانواده به مشهد می آیند.

حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد با طرح این سوال که چه مقدار از گنج زیارت برای رشد و تعالی خانواده‌ها استفاده شده است؟ افزود: باید از ظرفیت زیارت به خوبی در امر استحکام و تداوم زندگی ها بهره کافی برد و می توان در خلال زیارت با ارائه راهکارهای مناسب در انسجام بنیان خانواده ها به عنوان مرجعیت فرهنگی و اجتماعی تاثیر گذاشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ع IR ۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۴
    1 0
    جناب‌وزیر‌همین‌که‌شما‌نگاه‌ویژه‌به‌استقلال‌داری‌یس‌و‌پرسپولیس‌را‌به‌نابودی‌یردی‌بس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس