غرق شدن کشتی اماراتی در آب‌های عسلویه/ 30 خدمه روی آب شناور هستند

رئیس اداره امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: کشتی اماراتی حامل خودرو در ۳۰ مایلی عسلویه غرق شده است که عملیات جست و جو برای ۳۰ خدمه این شناور آغاز شده است.

به گزارش مشرق، حجت خسروی رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر، از غرق شدن یک کشتی اماراتی در محدوده آبهای عسلویه اظهار داشت: کشتی اماراتی حامل خودرو در ۳۰ مایلی عسلویه غرق شده است که عملیات جست‌وجو برای ۳۰ خدمه این شناور آغاز شده است.

وی افزود: از سمت عسلویه غیر از شناور ناجی ۲ یدک‌کش نیز به محل وقوع حادثه اعزام شدند که به دلیل شرایط نامساعد جوی و شدت باد پیش از رسیدن آنها کشتی اماراتی غرق شد.

رئیس اداره ایمنی و حفاظت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: اکنون شناور ناجی ۱۸ در مسیر رسیدن به کشتی غرق شده است تا نسبت به نجات سرنشینان اقدام کند.

ببینید:

فیلم/ کشتی اماراتی در ۳۰ مایلی عسلویه غرق شد

خسروی ادامه داد: با توجه به اینکه ۳۰ سرنشین کشتی اماراتی با جلیقه نجات روی آب هستند در سریع‌ترین زمان ممکن درخواست هلیکوپتر به دستگاه‌های ذیربط از جمله منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شده است.

وی اظهار کرد: سایر اطلاعات تکمیلی در این زمینه بزودی اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.

نجات ۲۹ نفر از سرنشینان کشتی اماراتی غرق‌شده در خلیج فارس

ابراهیم غریبی،‌مدیر ایمنی، بهداشت ،محیط زیست، پدافند غیر عامل و مدیریت بحران سازمان منطقه ویژه پارس از نجات ۲۹ نفر از سرنشینان کشتی اماراتی در خلیج فارس خبر داد و گفت: جست‌وجو برای نجات آخرین نفر ادامه دارد

ابراهیم غریبی با بیان اینکه تلاش‌ها برای نجات آخرین نفر کشتی اماراتی ادامه دارد، اظهارداشت: با تلاش‌های انجام شده توسط دو فروند ناجی اداره کل بندر و دریانوردی استان بوشهر تاکنون ۲۹ نفر از سرنشینان کشتی اماراتی نجات یافته است و وضع عمومی همه سرنشینان مساعد است.

وی تاکید کرد: حادثه برای کشتی اماراتی بر اثر ناپایداری جوی و تلاطم‌های دریا به وقوع پیوست خوشبختانه هیچ آسیبی به سکوهای گازی پارس جنوبی وارد نشده و وضع همه سکوها پایدار است.

صبح امروز( پنجشنبه ۲۶اسفندماه ) یک فروند کشتی که از امارات به سمت عراق در حال حرکت بود  در ساعت ۳ و ۴۰ دقیقه بامداد به وقت محلی دچار حادثه شد که با اعلام پیام اضطراری به واحدهای نزدیک، بلافاصله در ساعت ۳ و ۵۵ دقیقه دو فروند ناجی اداره کل بنادر و دریانوردی از بندر دیر و عسلویه و تعدادی یدک‌کش به موقعیت مورد نظر اعزام و عملیات امداد و نجات آ‎غاز شد که همکاکنون ۲۹ نفر از سرنشنیان آن نجات یافتند که جست‌وجو برای یافتن آخرین نفر ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • پری IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    22 2
    درود بر شرف و نجابت ملت ایران
    • قریشی بوکانی IR ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
      4 0
      و لعنت بر ذات کثیف صهیونیستهای پلید و امریکائی های تروریست
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    2 2
    این ماشینا را قرار بوده بندازن به ایران. خدا را شکر که غرق شد، الحمدالله
  • ایران iran IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    4 0
    درود بر ملت و کشور بزرگ ایران که ریشه در تاریخ دارند، درود بر ناجیان خدمه این کشتی اماراتی ..
  • DE ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    3 0
    مراقب باشیم به همین شیوه علیه سکوههای گازی خرابکاری انجام نشه بعد بگن تصادفی بود مخصوصا توی این شرایط جنگ گاز در دنیا. حالا ماشین‌ها چی بودن بریم غواصی کنیم ماشین در بیاریم.
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۶
    5 0
    این کشتی مشکوک نبود؟لطفا در ماموریت آن دقت کافی کنید امروز امارات لانه جاسوسی است
    • IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۷
      0 0
      متاسفانه نه فقط امارات که شیخ نشین های کوچک عربی منطقه همچون عربستان و بحرین هم لانه عنکبوت و مرکز تروریست های سازمان موساد اسرائیل شده ! شیوخ بی خرد تصور می‌کنند با خدمت کردن به جهودهای اشغالگر قدس حکومت نا مشروع خودشون رو میتونن حفظ کنن ...!
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    از همه نظر خیلی خوب بود و باعث افتخار و ممنونم از مسئولین. ولی گفته شده یک ربع بعد حرکت کردن؟ من فکر میکردم مثل آتش نشانی و اورژانس مهم باید باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس