.

لغو پرواز یک کاروان زیارتی از مشهد به نجف از سوی شرکت هواپیمایی تابان امروز، پنجشنبه سرگردانی و اعتراض زائران و مسافران این پرواز در فرودگاه بین‌المللی مشهد را موجب شده است.

به گزارش مشرق، این کاروان زیارتی که به صورت آزادبر و بدون نظارت و تاییدیه سازمان حج و زیارت از زایران ثبت نام به عمل آورده و متقاضیان را به نجف اعزام می کرده است، در پی کنسل شدن پرواز مربوطه پاسخگو نبوده است.

یکی از زائران کاروان مزبور گفت: پرواز کاروان زیارتی از مشهد به نجف بنا بود  ساعت ۵:۳۰ دقیقه بامداد روز پنجشنبه انجام شود که شب گذشته خبر دادند، شرکت هواپیمایی تابان پرواز را کنسل کرده است، اما اکنون هیچکس در هواپیمایی تابان پاسخگو نیست و در ارتباط با پرواز جایگزین هم اطلاع رسانی نشده است.

وی که نخواست نامش ذکر شود، افزود: این پرواز ۲۸۰ نفر مسافر داشته که حدود ۱۲۰ نفر از کاروان ما بودند.

سازمان حج و زیارت هیچگونه مسوولیتی در قبال کاروانهای فاقد مجوز ندارد

رییس سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی در این خصوص گفت: کاروان زیارتی مزبور آزاد بر و فاقد مجوز این سازمان است، بنابراین سازمان حج و زیارت استان خراسان رضوی هیچگونه مسوولیتی نسبت به این موضوع ندارد.

جواد شادکریق در خصوص عدم ثبت‌نام در کاروان‌های آزاد بر فاقد مجوز از سازمان حج و زیارت به مردم هشدار داد و افزود: از مردم تقاضا داریم که برای ثبت‌نام در کاروانهای زیارتی به شرکتهای تحت پوشش سازمان حج و زیارت یا به سایت این سازمان مراجعه کنند و کد رهگیری را دریافت نموده  و پس از آن هزینه سفر و ثبت نام را تنها از طریق آدرس درگاه اینترنتی که سایت حج و زیارت ارائه می‌دهد واریز کنند و از پرداخت وجه به شرکت‌ها خودداری نمایند.

وی ادامه داد: تاکنون بارها اتفاق افتاده است که افراد سودجو به بهانه ثبت نام کاروان زیارتی از مردم هزینه اعزام و پرواز را کسب می کنند و بعد از اعزام کاروان آنها را در آن شهر زیارتی مانند نجف و کاظمین رها می‌کنند و برای زائران مشکلات فراوانی را ایجاد کرده اند که در این ارتباط تعداد زیادی پرونده قضایی مرتبط با شکایت از این شرکتها داریم.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت به طور شبانه روزی پاسخگوی مردم است، گفت: مردم می‌توانند برای ثبت‌نام ایمن و مطمئن اسامی شرکت‌های معتبر را از ما استعلام کنند و شرکت‌های معتبر دارای مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت هستند و این شرکتها حق دریافت هیچگونه وجه نقد یا چک از زائران را ندارند.

کاروان زیارتی جامانده از نجف تا آخر شب اعزام خواهند شد

مدیر آژانس هواپیمایی تابان نیز در این خصوص گفت: پرواز امروز صبح این کاروان زیارتی کنسل شده است، دیروز ما به تمام زائران این کاروان اطلاع رسانی کردیم که پرواز جایگزین را متعاقبا اطلاع خواهیم داد.

هادی یوسفی افزود: این کاروان زیارتی شامل ۲ تیم ۴۰ نفره است که یک تیم امروز ساعت ۱۶ از طریق پرواز العراقیه اعزام و مابقی نیز تا شب اعزام خواهند شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس