در مسیر عاشقی؛ زائران عراقی با پای پیاده به خراسان رضوی رسیدند+فیلم

۴۰ موکب عراقی با بیش از ۲۰۰۰ زائر امسال راهی مشهدالرضا (ع) شده‌اند و برخی نیز اکنون از استان سمنان گذشته و خود را به استان خراسان رضوی رسانده‌اند.

به گزارش مشرق، حرکت کاروان‌های عراقی با پای پیاده به سوی مشهد و زیارت حضرت امام رضا (ع) چند سالی است که آغاز شده و سال به سال گسترش می‌یابد و هیأت‌ها و موکب‌های بیشتری برای این زیارت برنامه‌ریزی می‌کنند.

اگر مسیر کربلا تا مشهد را در نظر بگیریم، زائران عراقی باید ۲۶۰۰ کیلومتر را پیاده حرکت کنند. تقریبا ۱۶ روز در خاک عراق و ۵۷ روز در خاک ایران به حرکت ادامه دهند، در میانه راه وارد قم شده و پس از زیارت دوباره حرکت کنند.

اکنون تعدادی از زائران وارد استان سمنان شده و با گذار از آن به مرز استان خراسان رضوی رسیده‌اند.

در یکی از فیلم‌ها مشاهده می‌شود یکی از هم‌وطنان با خودروی خود برای زوار حلیم آورده و از آن‌ها پذیرایی می‌کند.

در فیلم دیگری زوار به مرز خراسان رضوی رسیده‌اند و رئیس کاروان با نشان دادن تابلوی وسط جاده که روی آن عبارت «السلام علیک یا علی بن موسی الرضا (ع). به استان خراسان رضوی خوش آمدید». نوشته شده، می‌گوید که در حدود ۳۰ روز است که پیاده طی می‌کنند.

زائران عراقی با پای پیاده به خراسان رضوی رسیدند +فیلم

زائران عراقی با پای پیاده به خراسان رضوی رسیدند +فیلم

زائران عراقی با پای پیاده به خراسان رضوی رسیدند +فیلم

زائران عراقی با پای پیاده به خراسان رضوی رسیدند +فیلم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • بینا IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    در همه روایات اهل بیت علیهم السلام که در آن دو کلمه ی پیاده و سواره آمده است، امامان علیهم السلام سواره بر پیاده ترجیح داده و فرمودند: سنت پیامبر ص بر سواره بودن است. در روایات تشویق به پیاده روی برای کسانی است که نه سواره دارند و نه هزینه آن. در روایت آمده: کسی که سواره دارد اما پیاده به حج پیاده رود تا هزینه کمتر شود، حجش باطل است. حضرت زینب و امام زین العابدین ع که صاحب مصیبت و عزا هستند از شام تا کربلا سواره آمدند. فکر می کنید ما دین را از امام بهتر می شناسیم. امید است خرافات عوام پسند به جامعه تزریق نکنید. باید دانسته شود که اجتهاد در برابر متن دینی باطل است مگر کسی خوداندیش و خودبین: وزین لهم الشیطان اعمالهم فصدهم عن السبیل فهم لا یهتدون. کار شیطان زینت دهی کارهای خلاف خواست خداست چه خواندن نماز، قران و چه برگزاری شعایر دینی به صور گوناگون!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس