خدازدایی

کلیسای کاتولیک با تحمیل رهبانیت و تجرّد، باب بزرگ‌ترین انحرافات اخلاقی و جنسی را برای کشیشان و راهبه‌ها گشود و خود بزرگ‌ترین تسهیل‌گر سلطه‌ی لوسیفر در همان کلیسای کاتولیک شد.

سرویس فرهنگ و هنر مشرق- فیلم «خدازدایی» ، به کارگردانی کارگردان ونزولایی‌تبار، آلحاندرو ئیدالگو از فوریه ۲۰۲۲ اکران جهانی خود را آغاز کرد. عنوان اصلی فیلم «The Exorcism of God» است. اگزورسیزم را در فارسی به «جن‌گیری» ترجمه کرده‌اند، اما در پیوند با این فیلم خاص و محتوای آن، ترجمه‌ی «جن‌گیری خدا» نارسا و ناسازگار و البته گمراه‌کننده است. منظور از این اصطلاح «خارج ساختن یا اخراج یا پاکسازی وجه الهی» از وجود کاراکتر اصلی فیلم، «پیتر» (ویل بِینبرینک) به درخواست روح شیطانی حاضر در فیلم، «بالبا» است. از این رو، «خدازدایی» ترجمه‌ی رساتر و گویاتری است.

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

فیلم در سال ۲۰۰۳، در منطقه‌ی «نمبره دِ دیوس» (نام خدا) در مکزیک آغاز می شود. «پدر پیتر ویلیام» (ویل بِینبرینک)، کشیش آمریکایی که در مکزیک به امور خیریه و رسیدگی به ایتام مشغول است، در نیمه‌شبی از طرف خانواده‌ی یک راهبه به نام «ماگالی» (ایرَن کاستیو) فراخوانده می شود. او علی‌رغم این که اجازه مرجعیت دینی(واتیکان) را ندارد و توسط دوست و کشیش ارشد، «پدر مایکل» (جوزف مارسل) در لندن، منع می شود، اقدام به جن‌گیری دختر راهبه می کند.

در نهایت، همگان گمان می برند که دختر نجات می یابد و روح شریر(بالبا) از وجودش خارج می شود. این ماجرا، باعث شهرت پدر پیتر به عنوان یک قدیس زنده می شود و واتیکان هم البته از این شهرت او در مکزیک ناخشنود نیست. اما رازی تاریک در جریان آن جن‌گیری ایجاد می شود که کل زندگی پدر پیتر را تحت‌تاثیر قرار می دهد. هجده سال بعد، پدر پیتر همچنان به عنوان کشیشی محبوب، به کار خیر و رسیدگی به ایتام مشغول است تا این که دوباره از طرف مسوولان یک زندان، برای جن‌گیری از یک دختر دیگر، «اسپرانزا» (ماریا گابریلا دو فاریا)،  فرا خوانده می شود. در کمال ناباوری پیتر، این مورد با مورد ۱۸ سال پیش پیوند اساسی دارد و راز تاریک او را برملا می کند.  

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

در یک‌سوم ابتدایی فیلم، چنین به نظر می رسد که «خدازدایی» هم قصد دارد همان تصویر قراردادی و معمول از کلیسا و واتیکان را به مخاطب القاء کند، یعنی ملجاء و پناه مومنین مسیحی در برابر ارواح شریر و شیطان.

پدر مایکل، در همان جن‌گیری اول، به پیتر می گوید اگر گناهی در وجودت داری، نباید دست به این اقدام بزنی:

" اگر شیطان یک رخنه در تو پیدا کند تا عمق جانت نفوذ پیدا خواهد کرد. "

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

در نگاه اول، به نظر می رسد که کارگردان قصد دارد کشیشان ارشد و مسوولان کلیسای کاتولیک را چنین باتقوا و ملاحظه‌کار نشان دهد، اما هر چه فیلم پیشتر می رود، این معادله معکوس می گردد.

واقعیت این است که کلیسای کاتولیک با تحمیل رهبانیت و تجرّد، باب بزرگ‌ترین انحرافات اخلاقی و جنسی را  برای کشیشان و راهبه‌ها گشود و خود بزرگ‌ترین تسهیل‌گر سلطه‌ی لوسیفر در همان کلیسای کاتولیک شد. از نظر تاریخی، بعد از اتحاد ایجاد شده میان تشکیلات کلیسا و امپراتوری رم در دوران کنستانتین یکم (که منجر به اعلام مسیحیت به عنوان دین رسمی امپراتوری در ۳۱۳ میلادی شد)، بسیاری از اعتقادات و سنت‌های پاگانی پیشامسیحی رمی، با تغییراتی در شکل، وارد نظام اعتقادی و مناسکی مسیحیت شد.

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

فیلم در واقع مضحکه‌ی اعتقادات شیطانی خود کلیسای کاتولیک، از جمله خوردن شراب و فطیر به مثابه خون و گوشت مسیح نیز هست. ما از زبان دختر جن‌زده مرتب این تمسخر را می شنویم:" بدون من خوشمزه‌تر از بدن پسر خداست. "

اما پدر مایکل، که بار طنز را در فضای جدی و خشونت احساسی و فیزیکی فیلم بر دوش دارد، جمله‌ای کلیدی و در واقع اذعانی تلخ و کوبنده می کند. او خطاب به پیتر می گوید:

"قرن‌هاست که واتیکان استراتژی خودش را در برابر شیطان تغییر نداده. گاهی فکر می کنم شیطان در صفوف واتیکانه...شاید خود واتیکان. "

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

و البته پدر مایکل خود ظاهرا تحت القائات شیاطین مستقر در واتیکان، دچار کفر ته‌نشین‌شده گشته است، چنان که عرق سگی مکزیکی را «بهترین آب مقدس» می نامد! اما نقطه‌ی اوج معنایی فیلم را همین پدر مایکل رقم می زند، وقتی در شروع مناسک «جن‌گیری»، توصیه‌ای به شدت عجیب (از زبان یک مثلا مرد خدا) به پیتر می کند: " موقع جن‌گیری، نمی تونی خدا رو به یاری بطلبی، بلکه باید حس کنی خودت خدایی! "

این‌جا، دقیقا نقطه‌ای است که مرزهای بین «خیر» «شر» فرو می ریزد. آیا ابلیس/لوسیفر که به خاطر غرور خود حاضر نشد به انسان خاکی سجده کند (با این توجیه که جز خدا به کسی سجده نخواهد کرد)، شیطان‌تر است یا کشیشی که خود را خدا بپندارد؟ غرور و تفرعن کدام‌یک بیشتر است؟ کفر کدام یک، عمیق‌تر و بزرگ‌تر است؟ قرائن در ادامه‌ی فیلم نشان می دهد که کارگردان و نویسنده‌ی همکارش، کاملا آگاهانه این مرزها را مخدوش کردند، چرا که تصویر «مرجعیت» اخلاقی و اعتقادی واتیکان، تا آخر فیلم به نحوی فزاینده زیر سوال می رود.

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

به علاوه، زن(ماگالا)، طفل نامشروعی را که تحت القاء شیطان، در حین مناسک جن‌گیری باردار شده(اسپرانزا)، معجزه الهی و هدیه‌ی خدا می داند! این‌گونه، مرز بین عشق و هوس شیطانی هم در فیلم گم می شود.

قدرت ابلیس را لایزال و سلطنت او را ابدی نشان می دهد، چنان که روح شریر سر به فرمان او، این قابلیت را دارد که به هیات حضرت «میکائیل»، فرشته‌ی مقرب پروردگار، «عیسی» (ع) و مریم(س)  درآید. بزرگ‌ترین جن‌گیر عالم(به دعوی فیلم)، یعنی مایکل، دروغگو و مسخر شیطان از کار در می آید. آیا این خودزنی به سبک واتیکان و مرتبطین آن در هالیوود است؟

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

از لحاظ هراس‌آوری، فیلم ارزش افزوده‌ی ترسناکی نسبت به سایر فیلم‌های گونه‌ی تسخیر و جن‌گیری ندارد. همان شیوه‌های مثلا غافلگیرکننده‌ی حضور روح شیطانی(بسته شدن شدید در پست سر، راه رفتن وارونه روی سقف، پیچ و تاب‌های تند و وحشیانه‌ی بدن تسخیر شده، سردی و تیره شدن فضا در هنگام حضور «شریر» و...).

اما فیلم در زیرلایه‌ی خود، بسیار دقیق و ظریف، زیرآب تعاریف پذیرفته شده‌ی اعتقادی در مسیحیت را می زند. وسوسه در برابر ایمان...هوس و کشش جنسی کشیشی که ازدواج بر او حرام است به سمت خواهر روحانی که قرار است مظهر معصومیت و پاکی باشد اما به همان اندازه‌ی کشیش زیر بار فشار غریزه‌ی سرکوب شده به دام افتاده و در نهایت همه‌ی این‌ها قرار است مواجهه‌ی تجرد مسیح در برابر شهوت زناشویی را نمادین بسازد. کما این که فرقه‌های رازآمیز مسیحیت، با گرایش‌های آشکار و پنهان به سمت کابالیسم و گنوسی‌گری، معتقدند که افسانه‌ی «جام مقدس» اشاره به فرزند عیسی از رحم مریم مجدلیه دارد. به عبارت دیگر، آنان عیسی را به داشتن رابطه‌ی نامشروع با مریم مجدلیه و داشتن فرزند از او نسبت می دهند. در فیلم هم، «پدر پیتر» که دیگرانش «قدیس» می پندارند، رازی تاریک در گذشته دارد که همانا برقراری ارتباط جنسی با راهبه‌ی جن‌زده در حین جن‌گیری(با القاء شیطان) و داشتن طفلی نامشروع از اوست.

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

ذکر این نکته بسیار مهم است که کمپانی تهیه‌کننده و توزیع‌کننده‌ی فیلم، «سابان فیلمز» وابسته به شرکت سرگرمی سابان است که به «حییم سابان»، یکی از بزرگ‌ترین لابی‌گران سیاسی رژیم اسراییل در آمریکا تعلق دارد. حییم سابان مرکز سابان برای سیاست‌گذاری خاورمیانه را جهت تهیه خوراک راهبردی برای سیاست خارجی آمریکا تاسیس کرده و رهبری می کند. این شهروند دوگانه‌ی اسراییلی-آمریکایی که مثل ۹۹ درصد سرمایه‌داران یهودی آمریکا در حوزه سرویس‌های مالی، ثروت خود را به دست آورده، یک شبکه از سرگرمی، مدیا، فیلمسازی، انیمیشن و مسابقات حرفه‌ای ورزشی ایجاد کرده که قدرت و نفوذ فوق‌العاده‌ای برایش فراهم کرده است.

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر
حییم سابان

یک یهودی متعصب(مثل سابان)، البته نه تنها مسیحیت و شخص مسیح را قبول ندارد و او را صرفا یک یهودی مدعی «مسیحایی» و کذاب می داند، بلکه به فساد کشیدن جامعه مسیحی(جامعه میزبان) را، بر اساس دستورالعمل‌های صریح و آشکار تلمود، یک رسالت برای خود می داند. این که روح شیطانی، هر از چندی، به صورت عفریت بر پدر پیتر ظاهر می شود، کاملا مبتنی بر چنین عقایدی است. یهودیان، عیسای ناصری را کافر به دین یهود و مستوجب لعن می دانند.

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

جمله کلیدی پدر مایکل: هرگز با او معامله نکن. اگر یک بار معامله کنی، همیشه در برابر تو برنده خواهد بود. جایی برای خدا و شیطان در یک بدن نیست!

غرور مقدسین و اهل تقوا، بزرگ‌ترین نقطه‌ی ضعف آنان در برابر شیطان است. حکایت شیخ صنعان و دختر ترسا و هفتاد سال عبادتی که بر باد رفت، در فرهنگ کهن ایرانی به خوبی این موضوع را نشان می دهد. «خدازدایی» هم به خوبی روی این نکته دست می گذارد و البته پازل غرور، با لذت «قدیس» جلوه کردن در چشم عوام مردم، کامل می شود و راه را برای لغزش به سوی ابلیس می گشاید.

یکی از هولناک‌ترین سکانس‌های فیلم، صحنه‌ی «جن‌گیری معکوس» روح شریر و تسخیرشدگان او از پدر پیتر هستند و نام فیلم هم از همین‌جا می آید. آن‌ها به نام شیطان(نعوذ بالله) به خدا دستور می دهند از بدن کشیش خارج شود!

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

فیلم اما با یک نکته تفسیرپذیر تمام می شود. طبق گفته‌های پدر مایکل، «بالبان»، روح شریر فیلم، از تباری اشرافی از شیاطین است که تحت امر مستقیم ابلیس قرار دارد و هدفش از تسخیر پدر پیتر، این است که او را برای نقشه‌هایش نیاز دارد. با توجه به تقدیر پیتر در انتهای فیلم، می شود این را پرسید که چند درصد از اولیای کلیسای کاتولیک «تسخیر» شده‌اند؟ به جمله‌ی پایانی فیلم روی تصویر پدر پیتر در پس‌زمینه‌ی کلیسای سنت پیترو در واتیکان(که دقیقا این ترادف نام کشیش با نام کلیسای معروف و معنای جملات، آگاهانه است)، دقت کنید:

"حالا، شیاطین وارث پادشاهی خداوند نخواهند بود. آنان وارثان زمین خواهند بود. "

«خدازُدایی»، یک اعتراف بی‌سابقه درباره‌ی کلیسا/ واتیکان: میراث مسیح یا سنگر لوسیفر؟ +تصاویر

آیا فیلم قرار است، نه چندان پوشیده، این پیام را انتقال دهد که در واتیکان، تحت سلطه‌ی فرقه‌ی به شدت مشکوک، بدنام و شیطانی «یسوعی» (Jesuits)، سال‌هاست که مرز بین امر الهی و امر لوسیفری مخدوش شده و «قدیسان» واتیکان، نه مردان «خدا»، که سربازان «شهریار تاریکی» هستند؟

**سهیل صفاری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • SE ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    31 3
    کلیسای کاتولیک جای دفاع ندارد. اما هدف از این فیلمها و برنامه هایی مانند افشای کشتار کودکان سرخپوست در کانادا، مبارزه با انحرافات کلیسا نیست بلکه هدف آنها مبارزه با خود خدا است. دیدید در کانادا با آنکه دزدیدن فرزندان سرخپوستان و دادن آنها به مدارس کلیسا، قانون مصوب دولت سکولار بود و خود پلیس کانادا این دزدی را انجام می داد اما طوری وانمود شد که گویی اصل این بچه دزدی هیچ عیبی نداشته و فقط گناه کلیسا است که ان کودکان در مدارسش تلف شده اند. و یا هم اکنون دولت سوئد بدون نیاز به کلیسا در حال بچه دزدی و فرستادن فرزندان مسلمانان به پرورشگاههای سوسیال است اما هیچ کس اینکار را شیطانی نمی داند. در بازی خدا زدایی از جهان همراه صهیونیستها نشوید. آنها در همه دنیا اسامی مقدس پیامبران و قدیسان را دارند بیگانه می نامند و با اسمی دوران باستانی جایگزین می کنند. آیین های نئوپاگانی در جهان در حال احیا است و بتخانه ها یکی بعد از دیگری در کشورهای اروپایی باز گشایی می شوند. در کشورهای اسلامی بت پرستانی مانند فراعنه در مصر و یا کوروش مردوک پرست به عنوان قهرمان ملی مع فی می شوند و اسامی دوره فراعنه و یا مجوس مجددا احیا می شود. هماطور که در اروپا عباراتی نظیر God bless you و یا Groß Gott (معادل رحمت خدا بر تو) را از ادبیات محاوره حذف کرده اند و در کشورهای اسلامی هم در کشورهای عربی مرحبا، در کشورهای ترک زبان ایئی گونلر، ایئی آکشاملار و در فارس زبانها هم «درود» را دارند به جای سلام جایگزین می کنند. زیر سلام اسم خدا است و باید از فرهنگ جامعه های بشری خدا حذف شود. همین الان بسیاری از سایتها و پشتیبانی های فروش اینترنتی واژه سلام را حذف کرده و به جایش درود می گویند و در اینترنت هم این دروغ گنده را پخش می کنند که سلام واژه بیگانه است و معنیش «تسلیم شو» است، حال آنکه سلام اسم خدا و به معنی صلح و دوستی است و خود خدا به پیامبرانش در قرآن سلام می کند و مسلمانان هم در نماز به پیامبر و صالحان و فرشتگان سلام می دهند. مواظب باشید این روند خزنده مبارزه با اسامی دینی و سلام به بهانه عربی بودن در حالی است که در خود عربی هم دارند این واژه ها را حذف می کنند. در حالی که 70 درصد لغات انگلیسی ریشه لاتین و فرانسوی دارد و کسی هم دنبال حذف آن نیست.
    • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      5 25
      همه حرفات کم و بیش درست بود به جز کورش غلط کردی بیشعور
    • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      9 0
      نت فلیکس بلندگوی شیطان لعین رجیم در عصر حاضر است
    • DE ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      4 10
      همینکه انسان بجای پناه بردن به خدا، غیر خدا را بخواند و از غیر خدا در دعا درخواست و کمک بخواهد، معلوم میشه کسانی که اینرا رواج میدهند، خدا زدایی می کنند. چون در قران سوره احزاب کاملا روشن نوشته چه کسی گمراه تر از کسی است که در دعا غیر خدا را میخواند؟ من بارها دیده ام هنگام خطر و زلزله اسم غیر خدا بارها و بارها خوانده میشود و به غیر خدا پناه برده میشود ولی گاهی حتی فراموش می کنند یکببار هم خدا را بخوانند. این فرهنگ خدا زدایی است. بهتر است به وضع خودمان بیشتر نظر کنیم قبل از اینکه اشکالات دینران را هر چند به حق بگیریم. خودمان اجازه دادیم تا از مهر و محبت ما نسبت به اهل بیت رسول الله سو استفاده شود و با اعتماد به خدا زدایان و لجاجت و اصرار به ماندن به روش و فرهنگ اعراب قبل از اسلام، بنام اسلام، گمراهتر از دیگرانیم. و روز محشر روسیاه.
    • به ۱۶:۰۰ SE ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      14 3
      کوروش هم مثل رامسس ناشناخته بود تا قرن بیستم که در جریان ترویج کفر جهانی به نام باستان شناسی یکهو تبدیل به قهرمان شد درست شبیه فراعنه در مصر. نقطه مشترک آنها هم بت پرستی است.
    • به ۲۱:۰۴ - SE ۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      10 1
      مشکل امثال شما وهابیان قطعا با شرک واقعی نیست. چون با تعریف آنها از شرک، مراجعه به پزشک و آتش نشانی و پلیس هم شرک است و درخواست از غیر خدا است! نه تنها اینها شرک است بلکه خود خدا هم مشرک است که می گوید در عسل شفا است! (نحل 69) و یا پیراهن یوسف علیه السلام شفا می دهد (یوسف 96) در حالی که خدا است شفا می دهد! (شعرا 80) و یا خدای مرده پرستی که به بنی اسراییل می گوید تابوت سکینه و صندوق حاوی ماترک موسی و هرون علیهما السلام مرده را جلوی لشکر حمل کنند چون مایه آرامش است! ( بقره 248) در حالی که خدا خودش مایه آرامش است (فتح 4). پس خدا خودش اولین مشرک است که همه جا به خودش شریک قرار داده! و موحد همان ابلیس بود که غیر خدا را سجده نکرد! اما خدا او را کافر نامید. بقره 34. دین شما وهابیون دین جدیدی است که ربطی به اسلام ندارد. خیال کرده اید توحید را هیچ کس نفهمید تا ابن تیمیه! شرک واقعی بندگی شما وهابیون برای آمریکا و اسراییل است که البته آن اشکالی گویا ندارد!
    • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      3 11
      با اینکه با حرفهای شما موافقم ولی عبارت کوروش مردوک پرست را توهین به جناب کوروش میدانم زیرا از نظر مفسرین از جمله مفسر بلندمرتبه قرآن کریم مرحوم علامه طباطبایی جناب کوروش همان ذوالقرنین است.
    • ایرانی IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      4 5
      در جواب "۱۶:۰۰: ... من متن رو نخوندم ولی باید عرض کنم کوروش و خرگوش برای من یکی محسوب میشن
    • به ۰۰:۵۲ SE ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      6 1
      خیر. علامه طباطبایی از طرف خودشان چنین حرفی نزدند. این ادعای اندیشمند هندی مرحوم ابوالکلام آزاد بود که متاسفانه بدون تحقیق کافی و صرفا به خاطر علاقه به ایران این حرف را زد والا هرگز کسی که با افتخار در همان کتیبه اش خود را پیرو مردوک و پرستنده بت بابل می نامد نمی تواند ذوالقرنین خدا پرست باشد. بعد از ادعای ابوالکلام آزاد، افراد زیادی به تبعیت از وی که شخص مهم و مشهوری بود این احتمال را دادند. علامه طباطبایی هم فقط گفته اند که احتمال هم وجود دارد که کوروش باشد. که البته حالا می دانیم چنین نیست. بت پرست کجا و خدا پرست کجا.
    • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      5 0
      من از وجود این فیلم خبر نداشتم و اهل این نوع فیلم ها هم نبودم ولی با خبر دیشب مشرق آن را دانلود کردم و دیدم مشرق برایش تبلیغ کرده بود. این فیلم مدعی است واتیکان از اساس جن زده و شیطانی است و اکسورسیزم (جن گیری) مسیحی در واقع دامی برای کشیش جن گیر است که جن از جسم جن زده به جسم جن گیر منتقل می شود و این معامله ای سودمند برای شیطان است چون شخص جن گیر شخصی با نفوذ است و شیطان از تسخیر او نفع بسیار بیشتری می برد و می تواند فسادهای بسیار بزرگتری را رقم بزند.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    5 1
    من این فیلم رو جدیدا دیدم، خیلی جالب بود. ممنون از توضیحات جالب و تفسیر خیلی خوب مشرق!
  • علی IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 20
    سلام روسیه کارش بجایی رسیده که پیشرفته ترین موشکش یعنی کیژال تو جنگ استفاده کرد.دیگه فک کنم اسکندراش تموم شده.
    • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      5 1
      غربگدایی که اینو زیر تبلیغ شیر خشک هم مینویسی، اتفاقأ اشتباه میکنی، روسیه داره سر فرصت همهٔ سلاح های جدیدشم در نبرد واقعی آزمایش میکنه، دمش گرم!!!
  • US ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    11 1
    کافیه برید نظر یهودیان و مسیحیان را در مورد حضرت یعقوب، در ویکی پدیا، بخونید تا بالابیارید./ اینکه شامورتی بازیِ/ سه تا خدا هست که یکی شون اومده پایین بعد کشته رفته بالا وضعیتی یه
    • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      2 0
      با عرض تبریک سال نو خدمت دوستان عزیز، اکثریت مسیحیان جهان چه کاتولیک، چه پروتستان، چه ارتدوکس به سه گانگی یا همان Trinitarianism عقیده دارند که به معنای وجود یک خدا در سه شخص که همان پدر، پسر و روح القدس هست میباشد. در قرن شانزدهم میلادی در اروپا در اطراف لهستان و مجارستان و رومانی در قسمتی که به آن Transylvania اطلاق می‌شده است گروهی از مسیحیان که به آنها Unitarian (توحید گرایان) گفته می‌شود ظهور کردند که تقریباً مثل مسلمانان عقیده داشتند (و دارند) که خداوند یکیست و حضرت عیسی مسیح (ع) پیامبر اوست. تعداد زیادی از این افراد توسط مسیحیان متعصب کشته شدند و حتی در حال حاضر هم خیلی‌ها از مسیحیان در آمریکا و اروپا به آنها به چشم کفار نگاه می‌کنند!! هر ساله همایش جهانی پیروان Unitarianism در شهر Cluj در رومانی جایی که اولین کلیسای Unitarian در سال 1568 تاسیس شد برگزار می‌شود. بنده شخصاً اطلاعات زیادی در مورد ادیان و غیره ندارم ولی در هنگام تحصیل در اروپا حدود چهل سال پیش یکی از همکلاسی‌های بنده پیرو این شاخه از مسیحیت بود که باعث شد با این مطلب آشنا بشم. شاد و پیروز باشید.
    • SE ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      4 0
      البته پیروان آریوس و مکتب آریانیسم بسیار شبیه مسلمانان بودند و مسیح را مخلوق خدا می دانستند و نه خود خدا و تثلیث را قبول نداشتند. این افراد البته تکفیر شدند. اما بعدها با ظهور خورشید اسلام، بقای آنها به سرعت اسلام آوردند.
  • ایرانی IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    6 0
    تحلیل جالبی بود، اینکه تلمود امر به افساد در جامعه میزبان می کند، شاید کلید این ماجرا باشد که چرا امثال آپستین در آمریکا به این کار مشغول بوده و هستند...
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    سریال EVil را هم با این مضمون پیدا خواهید کرد توی این سریال چند نفر متخصص یا یک کشیک دنبال مقابله با شیطان و جنگیری هستن، تفسیر این سریال و معرفی سازندگان این سریال هم میتونه مقاله بسیار خوبی خواهد بوداین سریال 2 فصلش تموم شده و یک سیاه پوست که میخواهد کشیش شود یک متخصص هندی کافر و یک خانم دکتر روانشناس که 4 تا دختر کوچیک داره و به همش به فکر خیانت به همسرش هست در حال مقابله با شیاطین هستن
  • رهگذر IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 6
    البته من با نقد فیم کاری ندارم ولی در مورد حضرت عیسی (علیه السلام) در بخشی از تاریخ مسیحیت آمده که ایشان با مریم مجدلیه «ازدواج» کرده اند و چیزی که در نقد در مورد العیاذ بالله گناه کبیره حضرت عیسی آمده مورد قبول هیچ فرقه مسیحی نیست. صحت و سقم این مسأله نیاز به بررسی های مفصل بی‌طرفانه تاریخ دارد. و به هیچ عنوان کار ساده ای نیست.
    • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      3 1
      خیر. این ادعای کد داوینچی است
    • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      2 1
      من خودم یک مسلمان شیعه متعصب و ومحکم ام و حضرت عیسی علیه السلام ، از انبیای بزرگ الهی است و واجب الاحترام . اما آنچه مسیحیت از حضرت عیسی و خداوند متعال می گوید ، خب خرافه هایی تحریف شده و غلط اند و مبارزه ما با حضرت عیسی علیه السلام نیست بلکه با مسیحیت امروز است که تحریف شده و چیزی جز غلط ندارد ( البته طبیعی هست زیراکه اراده خداوند متعال مبنی بر خاتمیت دینی مسیح نبوده لذا تحریف شدن آن با حکمت خداوند متعال در تناقض نیست در حالی که خداوند سبحان ، اراده اش بر خاتمیت دین اسلام بوده است و لذا همه مسلمانان از آمریکای شمالی و جنوبی گرفته تا آفریقا و آسیا و خاورمیانه تا اندونزی و شرق آسیا ، یک قرآن یکسان دارند )
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    6 0
    شیطان را خیلی قوی در گرفتن که فکر می کنند توانایی داره به انسان قدرت بده
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      4 0
      شیطان برای اونها خداست نعوذبالله
  • مصطفی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    5 1
    ان شاءالله شجره خبیثه صهیون و شیاطین انس و جن و هر موجود پلید به دستان مبارک صاحب الزمان (عج) نابود خواهد شد.
  • مادربچه هاومعلم مدرسه IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 1
    کلیسای کاتولیک با پاپی که علنا دست خاخام های یهودی و دشمن حضرت عیسی علیه السلام را می بوسد،قطعا سرباز شیطان است.
  • jjb IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    3 0
    وَرَهْبَانِيَّةً ابْتَدَعُوهَا مَا كَتَبْنَاهَا عَلَيْهِمْ. و رهبانيتى كه به بدعت آورده‌اند ما بر آنها مقرر نكرده‌ايم. بخشی از آیه 27 سوره حدید.
  • محمد IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    0 0
    پیش فرض بسیار موثر این توصیف و نقد زیبا، این است که این فیلم بدون رضایت واتیکان و مسیحیان ساخته شده است؛ پس در حال تخریب کلیساست! آیا این پیش فرض نمی تواند نادرست باشد؟! سالها از این ژانر برای جذب و پایبندی مردم به کلیسا استفاده شده است؛ اگر فرض کنیم که اصحاب کلیسا، این روند را شکست خورده دیده اند و در فراری رو به جلو متاع محرّف خود را به گونه ای دیگر تصمیم دارند بفروشند چه؟! :)
  • IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    2 0
    پراید خیلی مردم کشته
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      1 0
      پلیس آمریکا حدود 80 نفر از اعضای فرقهٔ داویدیان رو از جنبه حدود بیست بچه در آمریکا قتل عام کرد صدای هیچ غربی و غربگدایی هم در نمیاد!!!
  • صابر IR ۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    1 0
    به بازی باصطلاح ایرانی اما کابالایی فرزندان مورتا هم بپردازید که داستانش براساس عرفان کابالای یهود، گرفته شده!
  • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    5 0
    مسیحیت توسط یهودی به نام پولس به انحراف کشیده شد که در روایات دارین در کنار چند نفر دیگر در بدترین جایگاه جهنم غرق در آتش توی یک تابوت شیشه ای عذاب مبشه
    • FI ۲۳:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      3 0
      بله کاملا درست می باشد. پولس دشمن سرسخت پیروان حضرت عیسی علیه السلام بود که آنان را مورد شکنجه و آزار و اذیت و قتل قرار می داد. سپس ادعا کرد حضرت عیسی علیه السلام را دیده و مامور ترویج مسیحیت از سوی آن حضرت شده. او تعالیم حضرت عیسی علیه السلام را تغییر داد و دین جدیدی به اسم مسیحیت تاسیس کرد. او عقاید شرک و بت پرستی رومی را وارد تعالیم حضرت عیسی علیه السلام کرد و پایه های تثلیث و سایر خرافات را به وجود آورد. وجوب عمل به شریعت را برداشت تا دین جدید به راحتی از سوی یونانی ها و رومی ها مورد پذیرش قرار بگیرد. اگر تلاش های پولس برای تحریف تعالیم جضرت عیسی علیه السلام نبود مسیحیت نهایتا یک فرقه از فرقه های دین یهود باقی می ماند و با بعثت پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله دین اسلام بر شرک رومی غلبه می کرد و دین اسلام عالم گیر می شد.
    • FI ۲۳:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
      4 0
      بله کاملا درست می باشد. پولس دشمن سرسخت پیروان حضرت عیسی علیه السلام بود که آنان را مورد شکنجه و آزار و اذیت و قتل قرار می داد. سپس ادعا کرد حضرت عیسی علیه السلام را دیده و مامور ترویج مسیحیت از سوی آن حضرت شده. او تعالیم حضرت عیسی علیه السلام را تغییر داد و دین جدیدی به اسم مسیحیت تاسیس کرد. او عقاید شرک و بت پرستی رومی را وارد تعالیم حضرت عیسی علیه السلام کرد و پایه های تثلیث و سایر خرافات را به وجود آورد. وجوب عمل به شریعت را برداشت تا دین جدید به راحتی از سوی یونانی ها و رومی ها مورد پذیرش قرار بگیرد. اگر تلاش های پولس برای تحریف تعالیم جضرت عیسی علیه السلام نبود مسیحیت نهایتا یک فرقه از فرقه های دین یهود باقی می ماند و با بعثت پیامبر مکرم اسلام صلی الله علیه و آله دین اسلام بر شرک رومی غلبه می کرد و دین اسلام عالم گیر می شد.
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      1 0
      ﺍﻟﺑﺗﻫ آﻧ ﺗﺍﺑﻭﺗ ﺍﺯ ﺷﯾﺷﻫ ﻧﯾﺳﺗ. ﺍﺯ آﺗﺷ ﺍﺳﺗ.١٢ ﻧﻓﺭ ﻫﻣ ﻫﺳﺗﻧﺩ ﺩﺭ ﭼﺍﻫﯾ ﺑﻫ ﻧﺍﻣ ﻓﻟﻗ
  • DE ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۸
    5 1
    دوستان سلام من به دقت تفسیر و توضیح فیلم را خواندم احتمالآ نویسنده محترم خیلی زحمت کشیده . ولی چون سوادم نمیرسه در موردش نظر بدهم کلا کامنت ننوشتم . شما لطفا منتظر نظرات من نمونید خودتون نظر بدهید و با هم بحث کنید. من اگر موضوع دیگری پیدا کردم که برام آسون و قابل فهم بود حتما نظرم را مینویسم. عزت زیاد.
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      4 0
      دستت درد نکنه، من یکی دوروزه اینجا گوشی به دست منتظرم نظرات شما رو بخونم!! حالا خیالم راحت شد برم یه چیزی بخورم گشنگی دارم میمیرم، خدا خیرت بده خبر دادی !!!
    • DE ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      3 0
      بابا تو دیگه کی هستی عالی بود کیف کردم .نوش جان گوارای وجود . اگه چلوکباب بود پیاز و دوغ یادت نره خخخ. امیدوارم سوادم به اندازه پیاز و دوغ بوده اشتباهی راهنماییت نکرده باشم.
    • IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      3 0
      بابا زودتر خبر می دادی همین طور گوشی به دست و بی خوابی کشیده منتظر کامنت تو بودیم
  • DE ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 10
    وهابی خودت هستی. چرا بجای تفکر جبهه می گیری؟ یقینا اگر زمان پیغمبر بودی با کسانی که بر سر او زباله میرختند همراه میشدی تا دست از راه اشتباه خودت بر نداری. فرهنگ تو با فرهنگ اعراب قبل از اسلام چه فرقی دارد؟ آنها هم می گفتند ما از ملائک دربار الله شفاعت می خواهیم. بتها سنبل آن ملائک بود و همین باعث لجاجتشان با حضرت محمد میشد. جواب قران را چه می دهی در سوره احزاب؟ کیست گمراهتر از آنکه در دعا غیر خدا را بخواند. لطفا تامل کن نه لجاجت.
    • SE ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
      7 0
      مگر وهابی شاخ و دم دارد؟ حرفهای شما دقیقا تکرار همان حرفهای ابن تیمیه و محمد بن عبدالوهاب است. جهت اطلاع شما اعراب فرشتگان را دختر خدا می نامیدند که این شرک بود. و یا بتهایی مثل هبل و لات را هم دختران و پسران خدا می دانستند که خدا دنیا را به آنها سپرده و با آنها تفسیم وظایف کرده و خودش رفته استراحت کند (العیاذ بالله). از کجای قرآن فهمیدید که مشرکان قریش از فرشتکان و یا انبیا به عنوان نده صالح خدا تقاضای دعای خیر و توسل می کردند که واسطه شوند که خدا حاجاتشان را بر آورد؟ ضمنا هیچ جوابی هم نداشتی برای همه آیات قرآن که برایتذ نوشتم. من با وهابی ها زیاد بحث کرده ام. همه مثل تو هستند و تا چند آیه در تایید توسل از قرآن برایشان می آورم هنگ می کنند و رو به فحاشی می آورند.
  • سوال کلیدی متن : IR ۰۲:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    آیا ابلیس/لوسیفر که به خاطر غرور خود حاضر نشد به انسان خاکی سجده کند (با این توجیه که جز خدا به کسی سجده نخواهد کرد)، شیطان‌تر است یا کشیشی که خود را خدا بپندارد؟ / => خود خدا پنداری ، فرعونیت و شیطانیت است قطعا !
    • DE ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      0 0
      شيطان که رانده گشت بجز يک خطا نکرد - خود را براي سجده آدم رضا نکرد شيطان هزار مرتبه بهتر ز بي نماز - او سجده را بر آدم و اين بر خدا نکرد.// ابی وستکبر...ابلیس سرپیچی نمود و کبر و ورزید و مقایسه کرد...عبد نه سرپیچی میکند نه در مقابل صاحبش غرور و کبر دارد و نه مقایسه میکند .هرچه معبود بخواهد به همان راضیست زیرا چرایی برایش مهم نیست .مهم اینست که معبود اینگونه خواسته .
  • وحید IR ۰۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    واژه Exorcism در اصل باید معنی جهل زدایی و تابانیدن نور حقیقت بدهد،نور حقیقتی که بشر را از ظلمت و گمراهی نجات میبخشد نه اینکه با مراسم خرافی جنگیری،بر ظلمات و جهل افراد اضافه نمود! اول اینکه این فیلم دقیقا از روی تجربه های واقعی و مبتلا به کشیشان ساخته شده و در خود حاوی نکات مبهم و دور از دسترس کلیسا هست! بشر فارغ از اینکه چه مسلک و آئینی دارد، در مقابل فشارها و ناملایمات(سوالات بی جواب که به عقده تبدیل میشود)دچار بحران روحی شده که این مقدمه ورود به عالمی دیگر میشود که افلاطون آنرا به خروج از غار تمثیلی خود تشبیه میکند «در قرآن کریم،یصّعَّدُ فی السماء» بخشی از نفس در سمان ملکوت به پرواز درآمده تا جواب سوالات و ابهامات را بیابد! در این فیلم نیز جواب کشیشان بطور واضح بیان شده اما از فهم آن عاجزند! هیچگه خداوند برای رسیدن به مقامان معنوی از ازدواج شرعی منع نفرموده بلکه در سوره نساء با اشاره تمثیلی از ازدواج مکرر بعنوان رسیدن به درجات معنوی بالاتر یاد میفرماید(موید و مجوز ساخت و تجهیز حرمسرا نیست).با این تفاسیر بشر روان رنجور در پی سوالات خود با نیمه دیگر نفس خود متحد و مزدوج میشود حال این شخص اگر اعتقاداتش صحیح بود جواب سوالات را به مرور خواهد یافت و مسایل برای او حلاجی شده تا آرامش یابد. در اینگونه فیلمها جنی با سر برعکس نشان داده میشود که نماد فهم غلط و واژگون است، فهمی غلط از خلقت عیسی بن مریم (س) که فرزند خدا نیست و بین مقام معنوی و خلقت مادی او خلط شده، مسیح کسی است که راه حقیقت را یافته و با انسان کامل(اهل بیت علیهم السلام) حقیقتاً و نه صوری و زبانی، بیعت میکند.اما خلقت مادی ایشان بواسطه شریفترین و مومنترین مرد و زن عصر خود و به فرمان خداوند صورت گرفته است،توضیح دراین زمینه در محافل علمی ممکن است.
    • هر نکته مکانی دارد IR ۱۷:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
      1 0
      فکر کنم خود فیلمساز هم از توضیحات "وحید" انگشت به دهان بماند و تازه دارد می فهمد که منظور خودش از ساخت فیلمش چه بوده است!
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    1 0
    متاسفانه وهابیت با برداشت غلط از اسلام توسل به اولیای الهی را شرک می نداند در حالی که خداوند در قران کریم می فرماید: وابتغوا الیه الوسیله . مشرکان در قران می گویند: نسویکم برب العالمین. انها بت ها را در کنار خدا ومساوی با خدوند می دانستند در حالی که در توسل این گونه نیست. توسل به اولیای خدا سیره بزرگان اهل سنت بوده و هست .ابن حبان از بزرگان اهل سنت می گوید برای رفع مشکل علمی خود بارهای به امام رضا متوسل شدم. در حال حاضر اهل سنت به قبور بزرگان خود مانند ابو حنیفه در عراق، ابو ایوب انصاری در ترکیه و ... توسل می کنند
  • پریجهر نصیری IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    من چند سال است گه اعقاد دارم واتیکان فاسد ترین ارگان جهان است و کلیسای کاتولیک بزرگترین لانه شیطان است و مردم عادی و حتی برخی کشیشان چیزی جز آلت دست این منبا فساد نیستند. مقالات بیشماری در تایید این نظریه منتشر شده است و بسیاری از اندیشمندان غرب به این نظر باور دارند. حساب مردم معمولی و برخی کشیشان کاملا از این کاخ سیاه و آلوده جداست.
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    ما منتظر شاهِ جهانیم________ (فارغ از متن این خبر) لطفا برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم ______ اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۱
    1 11
    اولا که موضوع فیلم نفوذ و سیتره صهیونیسم های کافر در ادیان بود نه کوروش . اما من شکم دارم اصلا اون کتیبه برای کوروش باشه چون کوروش قطعا و یا سیروس یا بع الکارنین در کتب یهود و ذوالقرین در قران بود و تنها کسی در تنگه داریال جلوی قوم وحشی دیوار فلزی ساخت کوروش بود در قران با نام ذوالقرین و سد یاجوج و ماجوج نام برده شده. و اما کتیبه رو به کوروش نسبت میدن که یک پارادکس بزرگ چون اون خداپرست و یکی از امراتور های خدا همچون سلیمان و داود نبی بوده. بس کتیبه که کفر داره به کوروش نمیچسبه
    • US ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
      2 1
      شما می توانید به میل خودتان اسم سیب زمینی را گربه بگذارید اما گربه گربه است و سیب زمینی هم سیب زمینی. این ادعا که کوروش همان ذوالقرنین است کوچکترین دلیل علمی و منطقی و تاریخی ندارد و صرفا به دلیل احساسات ملی گرایانه مطرح می شود. در حالی که همه اسناد موجود نشانه بت پرست بودن کوروش است.
  • US ۰۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    0 0
    بسیار آموزنده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس