نازنین زاغری-رتکلیف - نمایه

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: زاغری که طی ۶ سال گذشته دستگیر شده بود، جزئی از یک طرح سازمان‌یافته آمریکایی- انگلیسی-صهیونیستی برای ایجاد شورش داخلی در ایران بود.

به گزارش مشرق، حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل، ضمن اشاره به آزادسازی اخیر یک جاسوس انگلیسی پس از گذراندن شش سال از دوران محکومیت در ایران، اظهار داشت: راهبردی که آمریکا و کشورهای غربی برای انجام یک سلسله انقلاب‌های رنگی و شورش‌های داخلی انجام می‌دهند، مبتنی بر دو عامل است.

بیشتر بخوانید:

چرا از جیب ما برای مردم کشوری که اصلا نمیدونیم کجان برنامه ساخته بشه؟ +فیلم

وی افزود: عامل نخست اعزام یک سری جاسوس‌های کارکشته هست تا بتوانند در جامعه‌های هدف برای کشورهای خود را یک سری اطلاعات میدانی و سیاسی و اجتماعی تهیه و ارسال کنند.

هانی‌زاده با اشاره به اینکه خانم زاغری که طی ۶ سال گذشته دستگیر شده بود جزئی از یک طرح سازمان یافته آمریکایی- انگلیسی- صهیونیستی برای ایجاد شورش داخلی در ایران بود، گفت: به دلیل آشنایی ایشان به زبان فارسی در حالی که شوهر انگلیسی او به عنوان رابط اصلی تلقی می‌شد و هم خانم زاغری و هم همسرش با ام‌آی‌سیکس در ارتباط مستقیم بودند، یک سری اطلاعات فوق سری از جامعه ایرانی در اختیار این سرویس جاسوسی قرار می‌دادند که دستگیر شد و مدت زندانی خودش را گذراند.

بیشتر بخوانید:

تلاش دشمن برای انقلاب‌های رنگی با استفاده از نفوذی‌هایی مانند «زاغری»

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: زاغری اعترافاتی در خصوص حجم اطلاعات ارسال شده به انگلیس داشت و اینها بخشی از سیاست‌های مشترک سازمان سیا، ام‌آی‌سیکس و موساد است که یکسری افراد را از درون همان جوامع تربیت می‌کنند تا به عنوان دیده‌بان اطلاعاتی برای این رژیم‌ها عمل کنند.

وی افزود: این نشان می‌دهد که یکسری تحرکات مشترک منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد آشوب و سازماندهی انقلاب‌های رنگی در کشورهایی که سیاست آنها با آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در تضاد هستند شکل‌ می‌گیرد و هوشمندی دستگاه‌های اطلاعاتی جمهوری اسلامی ایران باعث خنثی شدن طرح مشترک آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی و برخی رژیم‌های منطقه ای برای ایجاد آشوب و شورش شده است و این هوشمندی موجب شد که این جاسوس بلافاصله پس از قرار گرفتن در تور اطلاعاتی ایران، دستگیر، محاکمه و زندانی شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • شال IR ۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۲۹
    0 0
    زوایای پیدا و پنهان جواسیس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس