روسیه: بررسی معاهده صلح با ژاپن غیر ممکن است/ هیات اوکراینی دیکته‌های آمریکا را بیان می‌کند

علت مخالفت مسکو با مذاکره درمورد معاهده صلح با توکیو، به این دلیل است که نمی‌توان یک سند اساسی مربوط به روابط دوجانبه را با کشوری بررسی کرد که مواضع غیردوستانه در قبال ما اتخاذ می‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از روسیا الیوم، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ژاپن فقط به بیان چندین مورد اظهارات غیرقابل قبول بسنده نکرده است، بلکه چندین اقدام خصمانه نیز  انجام داده است که در وهله نخست می‌توان به فشار تحریم‌ها اشاره کرد. تمامی اینها مشخص و واضح است، در نتیجه نمی‌توان امضای یک سند اساسی در روابط دوجانبه را با کشوری بررسی کرد که مواضع غیردوستانه آشکاری در قبال ما اتخاذ می‌کند و به صورت سیستم‌مند تلاش می‌کند به منافع ما لطمه وارد کند. در چنین شرایطی و با این روش از رهبری ژاپن، نمی‌توان درمورد توسعه روابط صحبت کرد.

زاخارووا عنوان داشت، مساله اوکراین به مساله اساسی برای دولت ژاپن تبدیل شده است، در حالی که ژاپن مرزهایی با اوکراین ندارد.

پیشتر وزیر امور خارجه ژاپن روز سه شنبه گفت، تلاش‌های مسکو برای مرتبط کردن واکنش توکیو به رویدادهای اوکراین و روابط دو جانبه بین روسیه و ژاپن غیرقابل قبول و ناعادلانه است.

یوشیماسا هایاشی، وزیر امور خارجه ژاپن در یک نشست خبری گفت:‌ حمله به اوکراین نقض گسترده قوانین بین المللی و نقض نظم جهانی است. این امر کاملا و قطعا غیرقابل قبول است.

در همین حال، زاخارووا تصریح کرد که هیات مذاکره کننده اوکراینی که در مذاکرات با روسیه مشارکت می‌کند، نماینده و بیان کننده نظرات اوکراین نیست، بلکه بر اساس سفارشات آمریکا عمل می‌کند.

وی درمورد تماس‌ها میان کی‌یف و مسکو گفت: اگر طرفی که با آن مذاکره می‌کنی، نماینده خود باشد، می‌توان مذاکره‌ای سازنده برقرار کرد، اما این برعکس چیزی است که درخصوص اوکراین شاهد آن هستیم، چراکه هیات مذاکره کننده به دیکته‌های آمریکا متکی است.

زاخارووا خاطرنشان کرد: زمانی که افرادی که تظاهر به نمایندگی از وطن و ملتشان می‌کنند، اما در واقع دیکته‌هایی که برای آنها نوشته می‌شود می‌خوانند چه گفت‌وگویی در این شرایط وجود خواهد داشت. ممکن است گفت‌وگویی وجود داشته باشد، اما به نتیجه مطلوب نخواهد انجامید.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • نیما IR ۱۸:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    11 1
    ژاپن یک کشور مستقل نیست در نتیجه نمی تواند موضع مستقل داشته باشد
  • IR ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۳
    7 0
    احسنت به روسیه. با یک حکومت دست نشانده نمیشود مذاکرات مستقل داشت. ژاپن عملا مستعمره آمریکا است و پایگاههای نظامی امریکا در ژاپن موید این بردگی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس