ایران حاضر نیست برای «برجام» درباره مسائل منطقه‌ای امتیاز بدهد

یک رسانه آمریکایی اعلام کرد: ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را نپذیرفت و حاضر نیست برای «برجام» درباره مسائل منطقه‌ای امتیاز بدهد.

به گزارش مشرق، پس از وقفه‌ای که در مذاکرات وین توسط مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام شد، اکنون همه‌ی طرف‌های مذاکره کننده در پایتخت‌ها هستند و بنابر گفته‌ی مذاکره‌کنندگان اکنون صرفا زمان تصمیم‌گیری‌های سیاسی در پایتخت‌ها است که به طور مشخص واشنگتن مقصد اول این نوع تصمیم‌گیری ها است.

این درحالی است که رسانه آمریکایی «اکسیوس» با انتشار اخباری در صدد است بازی را بیشتر به نفع خواست های کشور خود سوق دهد و تکیمل کننده پازل آمریکایی ها در میز مذاکرات باشد!

این رسانه در تازه ترین خبری که منتشر کرد به نقل از «دو منبع مطلع آمریکایی» و یک مقام رژیم صهونیستی، آورده است: جمهوری اسلامی ایران شرط آمریکا برای حذف نام سپاه پاسداران از فهرست سازمان‌های تروریستی را نپذیرفت و حاضر نیست درباره مسائل منطقه‌ای تعهدی بدهد.

این رسانه آمریکایی در خبر خود آورده است: در حالی که توافق برای احیای برجام «تقریبا کامل شده» اما درخواست ایران از رئیس جمهور آمریکا برای لغو تحریم سپاه از فهرست تروریستی، از آخرین اختلافات باقی‌مانده میان ایران و آمریکا است.

اکسیوس به یکی از پیشنهادهای مطرح شده از سوی آمریکا در مذاکرات پرداخت و نوشت: پیشنهاد ایالات متحده هم کاهش تنش از سوی ایران در منطقه بود!

رسانه آمریکایی اکسیوس در خبر خود مدعی شد: مقامات ایران به جای تعهد نسبت به پیشنهاد مطرح شده از سوی آمریکایی‌ها، پیشنهاد کرده‌اند: یک نامه ضمنی غیرعلنی در این باره به دولت آمریکا ارائه می کند!

با توجه به ادعایی که این رسانه درقبال پیشنهاد ایران مخابره کرده است، انتظار می رود مسئولان دستگاه دیپلماسی هرچه سریعتر نسبت آن واکنش نشان دهند و ما آماده دریافت نظر رسمی وزرات امور خارجه کشورمان دراین باره است.

این رسانه آمریکا درحالی مدعی شده است که ایران پیرامون پیشنهاد آنها می خواهد نامه ضمنی غیرعلنی ارائه دهد که پیش از این نیز برخی از رسانه‌های غربی مانند رویترز و اکسیوس با خط خبری مشکوکی و با ایجاد دوگانه‌سازی‌های کاذب مانند رفع تحریم و تحریم‌های سپاه پاسداران، به دنبال آن بودند تا توپ را در زمین تهران بیندازند.

اکسیوس پیش از این هم به نقل از منابع صهیونیستی مدعی شده بود: (دولت بایدن در حال بررسی حذف سپاه از لیست سازمان‌های تروریستی در ازای تعهد منطقه‌ای ایران است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    4 0
    واقعاً چرا باید با وعده‌های دروغ لغو تحریم‌هایی که به بهانه‌های مختلف بر علیه ما وضع شده و مطمئناً هرگز لغو نخواهد شد، صنعت هسته‌ای خود را هم، به دست خودمان محدود و تخریب، و جاسوسان آژانس صهیونیست‌ها را پشتیبانی کنیم و اقتصاد کشور را هم شرطی نماییم؟! مطمئناً برجام چکی نیست که قابلیت نقد شدن داشته باشد، بلکه تجربه‌ی تلخی است که از اعتماد به غرب با صرف هزینه‌ی زیاد به‌دست آمده و تاکنون هم اشتباهات زیادی در مواجهه با آن در پیش گرفته شده است؛ اکنون تنها نفعی که می‌توان از این تجربه به‌دست آورد، برداشتن این یوغ از گردن صنعت هسته‌ای و اقتصاد کشور، با عدم توافق مجدد با شیطان بزرگ و مستکبران و زورگویان دنیا، و خروج قاطعانه و مقتدرانه از برجام در روز ملی فناوری هسته‌ای با توکل بر خدا، و خنثی‌سازی تحریم‌ها از طریق ایجاد حرکت تولیدی و تحرک اقتصادی داخلی، و توسعه‌ی صنعت هسته‌ای با حداکثر سرعت و به هر میزان لازم با اخراج کامل جاسوسان آژانس و جمع‌آوری تمام دوربین‌ها است؛ و این، خواست مؤکد ما از دولت و مجلس انقلابی است که ان‌شاءالله منتظر تحقق آن هستیم.
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    3 0
    مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند. مطمئناً عدم توافق با شیطان بزرگ قلدر و سه نوچه‌ی اروپائیش بزرگترین موفقیت در مذاکرات است. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند. بهترین راه این است که بدون هیچ‌گونه توافقی، مذاکرات را تا بیستم فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای تعلیق کنیم؛ چنانچه تا آن تاریخ تمام تحریم‌ها لغو شد و این امر راستی‌آزمایی گردید و تمام مطالباتمان هم وصول شد، به مذاکرات برگردیم و در غیر این‌ صورت در همان روز این شجره‌ی خبیثه‌ی برجام را که از روی زمین ناپاک و بی‌ثمر اعتماد به غرب برکنده شده و ثبات و قراری ندارد را برداریم و آن را بر سر آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان بکوبیم و با اقتدار از برجام خارج شویم. نباید گذاشت اقتصاد کشور بیش از این شرطی شود؛ کار عمده خنثی کردن تحریمها از طریق ایجاد حرکت تولید داخلی و تحرک اقتصادی داخلی است.
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    3 0
    توافق نکردن از توافق کردنی که در آن، منافع ملّت پامال بشود، عزّت ملّت از بین برود، ملّت ایران با این عظمت، تحقیر بشود، توافق نکردن شرف دارد بر یک چنین توافق کردنی.
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    ولی در مورد آب و خاکش امتیاز داد!
  • ایران مقتدر IR ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۴
    0 0
    یانکی ها بعد از اینکه نتونستند با معرفی روسیه بعنوان کشوری که مانع از توافق است مردم را مقابل دولت و روسیه قرار دهند در تلاشی شیطانی تلاش میکند اینبار سپاه را مانع رفع تحریمها جا بندازند آمریکای خبیث از هیچ تلاشی برای دوگانه سازی و تقابل دولت و ملت و حتی مردم با هم فروگذار نخواهد کرد تا همان نتیجه ای که سال۹۴ با جریان منافق و ساده لوحان داخلی بدست آورد دوباره کسب کند و دستاورد ما را تقریباً هیچ کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس