واکنش حسین شریعتمداری به اظهارات وزیر خارجه

مدیرمسئول روزنامه کیهان به مصاحبه اخیر وزیر امور خارجه و بیان مطالبی از سوی وی درباره روند مذاکرات هسته‌ای و موضوع سپاه، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان در واکنش به اظهارات اخیر امیر عبداللهیان گفت: امروز آقای امیر عبداللهیان، وزیر محترم امور خارجه کشورمان  در مصاحبه با شبکه خبر صدا و سیما، سخنانی بیان داشته اند که از شخصیتی در جایگاه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بسیار عجیب و غیره منتظره بوده و هست و بعید نیست به این تلقی دامن بزند که جناب ایشان از اشراف کافی و لازم بر موضوعات جاری در حوزه مسئولیت خویش برخوردار نیستند!

وی با اشاره به سخنان امیر عبداللهیان افزود: اکنون این سئوال از آقای امیر عبداللهیان در میان است که اگر آنگونه که به درستی اعلام کرده اید «بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی  کشور ما مورد توجه قرار بگیرد» چگونه می توان امنیت کشور و مردم این مرز و بوم را با آمریکای جنایتکار تاخت زد!؟

شریعتمداری تصریح کرد: ممکن است بفرمائید هرگز چنین نظری نداشته اید! در این صورت، طرح آن به چه معنی است و با کدام انگیزه صورت گرفته است!؟ تا آنجا که بلافاصله بعد از مصاحبه جنابعالی خبرگزاری های خارجی از تصمیم ایران برای موافقت با باقی ماندن سپاه در لیست گروه های تروریستی خبر دادند! و از جمله ایندیپندنت با این تیتر به استقبال از مصاحبه شما رفت «اشاره امیر عبداللهیان به احتمال کوتاه آمدن ایران از شرط خروج سپاه از لیست گروه های تروریستی»!

وی خطاب به وزیر خارجه گفت: اشاره فرموده اید که فرماندهان عالی رتبه سپاه اعلام کرده اند که  «اگر به نقطه ای رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد»! و از آن با عنوان «اوج از خود گذشتگی و ایثار سپاه یاد کرده اید»! که باید گفت: اولاً انتساب این سخن به فرماندهان سپاه با هیچ یک از ویژگی های بارها شناخته شده فرماندهان سپاه همخوانی ندارد! و به یقین برداشت خطائی داشته اید! و ثانیاً فرماندهان سپاه به خوبی می دانند که سپاه پاسداران به عنوان امانت الهی و ملی در اختیار آنان است و اظهارات جنابعالی اتهام به برجسته ترین مدافعان اسلام و ایران است. ثالثاً؛ از خود گذشتگی فرماندهان سپاه در مقاومت جانانه آنها در برابر دشمنان و دفاع ایثارگرانه از جان و مال و ناموس و خاک پاک ایران است.

شریعتمداری تاکید کرد: اشتباه دیگر حضرتعالی آن است که «تسلیم» را به خطا «ایثار» نامیده اید و بدتر این که این تسلیم را به فرماندهان سپاه نسبت داده اید.

مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: انتظار آن است که فرماندهی محترم سپاه با اعلام نظر سریع و صریح خود؛ اظهارات وزیر محترم امور خارجه را اصلاح کنند.

گفتنی است؛ وزیر امور خارجه امروز در بخشی از مصاحبه خود با شبکه خبر صدا و سیما گفته است: «آنچه که برای ما مهم است این است که بایستی جایگاه سپاه و نقش سپاه و شان قانونی سپاه به عنوان مهمترین بخش امنیتی و دفاعی کشور ما مورد توجه قرار بگیرد. ما در این رابطه پیام هائی را با آمریکا تبادل کرده ایم. لذا این یکی از موضوعاتی است که همچنان در دستور کار ماست. البته مقامات عالی رتبه سپاه در کشور به ما در وزارت امور خارجه یک نکته ای را همواره یاد آوری می کنند. آنها می گویند شما در راستای منافع کشور هر آنچه که لازم است انجام دهید و اگر به نقطه ای رسیدید که موضوع سپاه مطرح بود، موضوع سپاه نباید مانعی برای شما باشد. این را می گویند، به نظر من در واقع به نوعی مقامات عالی سپاه دارند از خودگذشتگی نشان می دهند و ایثارگری خودشان را به حد اعلی می رسانند که می گویند اگر واقعا دیدید جمع بندی این است که منافع کشور در این توافق دارد حاصل می شود، اصلاً  شما موضوع سپاه پاسداران جزو اولویت هایتان قرار نگیرد»!

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 94
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • سعید FR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    61 31
    جناب شریعتمداری اینقدر تقصیر را گردن وزیر خارجه ننداز. خودت هم خوب میدونی که برجام در اختیار وزیر خارجه نیست و شورای امنیت ملی باید تایید کنه.
    • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      43 9
      ایران الان داره نفت میفروشه و درآمد مکفی داره از این راه علاوه بر اون صادرات غیر نفتی ما به کشور های همسایه و اوراسیا رشد چشمگیری داشته چه اصراری هست بر توافق سریع و حداقلی؟ ایران در این شرایط باید حداکثر امتیازات رو بگیره.
    • IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      23 12
      وزیر خارجه نباید ادعاهای بی اساس دشمم را تلویحا تایید کند
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 1
      بازی پلیس خوب؛ پلیس بد (امیرعبداللهیان-شریعتمداری). بود و نبود سپاه در لیست تروریسم و تحریم آمریکا فرقی برای سپاه نداره. بلکه تحریم باقی ماندن سپاه به نفع عملیاتهای ضد آمریکایی نیروهای نیابتی و خود سپاه هم هست
    • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      16 2
      سپاه متعلق بملت و نظام برآمده از انقلاب مردمی ایران است ، به شخص یا اشخاص نیست
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 1
      درود به ۱۰:۴۷
    • IR ۱۸:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      12 1
      80 تا کامنت اومده.من به اینا کاری ندارم. نکته جالب برای من موضع فراجناحی آقای شریعتمداری هست. ایشان کاری ندارد که دکتر امیر عبداللهیان از جناح مورد علاقه اوست. حاج حسین از هرکس که سخن یا عملی برخلاف اسلام یا منافع ملی ببیند تذکر می دهد. خواه ظریف و روحانی باشند یا امیر عبداللهیان. اسلام و منافع ملی 2 خط قرمز این مبارز قدیمی است. به همین دلیل است که اینهمه طرفدار (و ایضا دشمن) دارد و اینهمه نفوذ کلمه. یا عمار انقلاب.
  • MD ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    41 13
    آقای شریعتمداری عزیز! این مذاکرات حد بالای خوشبینانه آن فقط تعهدات برجام است نه بیشتر، حسن روحانی و دوستان غربی اش با درایت و هوشمندانه قراردادی را تنظیم کرده اند که دست ایران را تا مدتها بسته است.
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    33 9
    بارها گفته ام که چیزی بیشتر از برجام 2015 بدست نخواهید آورد و صدها تحریم هم باقی خواهد ماند فرقی هم نمی کنه ظریف باشه یا عبدالهیان،
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      16 5
      تروریستی اعلام کردن سپاه توسط آمریکا بعد از برجام و توسط دولت ترامپ انجام شد و یکی از شروط اصلی ایران لغو تحریم های مغایر با برجام در دوره ترامپ هست.
  • Ms IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    18 35
    آدم نباید اینقدر هم تندرو باشه جناب شریعتمداری. تحریم کردن یا نکردن سپاه نقشی در مناسبات داخلی و خارجی این ارگان مقدس نداره
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      63 14
      گمان نمی‌کنم بشه اسم نظراتشون رو تندروی گذاشت چون حرفهاشون کاملا منطقیه!!! آقای امیرعبدالهیان باید توی صحبتهاشون سنجیده تر ومنطقی تر باشند
    • DE ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      23 10
      چقدر ساده لوحی بحث تحریم سپاه نیست که سپاه کل پیشرفت هایش را در تحربمها بدست آورده است و نشان داده که تحریمها سپاه را فلج‌نمیکند . بحث بر سر این است که دشمن جنایتکار تروریست و رژیم پوشالی و دزد و غارتگر امریکا اورگانی را تروریست مینامد و ما باید قبول کنیم که شاهرگ حیاتی امنیتی و اقتدار ایران است و همزمان همین رژیم تروریست پرور گروهک مخوف و تروریست منافقین و سایر گروهک های تروریست دیگر را تروریست نمیداند. محمود احمدینژاد هم اولش خیلی انقلابی و پر مدعا بود بعد از دیدن چارتا فرش قرمز و تعظیم و تکریم و سان و رژه قاطی کرد و خود را خدایگان پنداشت و شد ضد انقلاب مانند سایر کله پاچه هاییکه بعد از یک دوره مسوولیت خود را گم کرده وادعای پادشاهی ایران را در سر دارند .. لذا جناب امیر عبداللهیان بایستی بیشتر مراقب باشد که دوهفته ای که قرار بود کار تمام شود دودوره ۴ ساله نشود.
    • RU ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      22 7
      چرا تصور میکنید نداره ؟ نیروی نظامی هر کشوری در لیست تحریم باشه انجام عملیات تروریستی و حتی حمله به اون کشور به بهانه مبارزه با تروریسم مشروع و قانونیه .
    • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      23 4
      عجب، اگه تو را به عنوان تروریست تحریم کنند، مشکلی ندارد؟!!! کجا تحصیل کردی؟
    • IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      27 5
      اولا این حرف عبداللهیان یعنی ملت بدانند قرار نیست تحریمها لغو شود. ایران رسما از خط قرمز خود کوتاه آمده. ثانیا: همه تحریمها به بهانه ارتباط احتمالی نهادهای ایرانی با سپاه پاسداران باقی خواهند ماند. مگر اینکه خود جمهوری اسلامی هم سپاه را به عنوان یک سازمان تروریستی بشناسد و همه ارتباطهای سپاه با همه شرکتها و سازمانها و نهادها قطع شود! خود به خود انحلال سپاه را کلید زده اند....
    • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      14 2
      از نظر کرم خاکی کل موجودات عالم تندرو هستن. در حالیکه اگر شیران سپاه نبودن الان خیلی هامون توسط داعش خوراک مور و ملخ شده بودیم
    • تک سوار DE ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 1
      ادم نباید این قدر ساده لوح باشه که درخواست دریافت حقوق رو تندروی بدونه. ساده لوحی شما ارز رو از ۲۵۰۰ تومن به ۴۰۰۰۰ تومان رساند. ساده لوحی هزینه زیادی بر گرده ملت تحمیل کرده.
    • محمدایوب IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      4 1
      9/34 اولا درود برمشرق که حرفهای همه را حتی با مغز فندوقی انعکاس میدهد. دوم وقتی سپاه را تروریستی قبول کنیم یعنی شهادت حاج قاسم به دست جنایتکاران آمریکایی را قانونی وتایید کرده ایم ودست آمریکا برای جنایتهای بعدی را باز گذاشته وهر کجا عزیزان سپاه را ترور کنند چون تروریستی اعلام وقبول کردیم موجه وقانونی قلمداد میشود وامریکا قهرمان بفهم
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    16 1
    دقیقا می داند چه خبر است اما مطابق همیشه دارد بازی پلیس خوب و پلیس بد و ناراضی و طلب کار را بازی می کنند
  • IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    17 11
    دادن تضمین که ناممکن است, کل تحریم ها که نمی شود با هم برداشته شود. نهادهای انقلابی مثل سپاه ( سازمان رسمی نظامی کشور) هم که در لیست ترور می مانند. این همه مذاکره عزتمندانه! پس برای چه بود؟ همین یکسال پیش توافق می کردید تمام می شد!
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    18 18
    اقای شریعتمداری! شما سخنگوی سپاهی؟ دادستان سپاهی یا فرمانده سپاهی؟ اگه اشتباه باشه خوده سپاه تکذیب میکنه.تا الانم که تکذیب نکرده.پس یعنی وزیر امورخارجه دروغ نگفته.
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      17 3
      چقدر ساده تحلیل می کنید. ونزوئلا چرا تحریم است؟ آمریکا دنبال بهانه است او سلطه جو و تمامیت خواه است
    • IR ۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 2
      نه شما سخنگوی سپاهید اینطور نارحت شده اید مزدور البانی
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    17 7
    ریبس جمهور باید جلوی این وزیر بگیره
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      0 0
      وزیر امورخارجه معلوم است از یک باند قدرتی است که ....
  • علی ولی خداست .عبا دالله IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    خدا را شکر
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    17 13
    اسرائیل با برجام مخالف یک عده منافع خودشون در فقر فلاکت مردم می دانند
    • جواد IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      7 1
      دوره این حرف ها گذشته جونم
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      4 1
      خسته نشدی از این دروغ؟ اسراییل چه ضرری از برجام می کرد؟ هیچ. فقط داشت جنگ زرگری در می آورد برای امتیاز گرفتن بیشتر از ایران. صحبتهای ایهود اولمرت و ایهود باراک در حمایت از برجام را ندیدی؟
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    11 3
    واقعیت اینه که سپاه بخاطر برنامه اتمی تحریم نشده
  • نیما IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 3
    مذاکره با آمریکا هیچ فایده ای ندارد با کشورهایی اروپای هیچ فایده ای ندارد در واقع کشورهایی اروپایی نوچه امریکا هستند فقط کافی است سرنوشت قذافی صدام گورپاچف را ببنیم در نتیجه اگر کاری بودم میگفتم هیچ مذاکره نباید با آمریکا صورت بگیرد
  • ایرانی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 5
    از شاگرد ظریف چه انتظاری داری شیخ؟
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    7 2
    عرصه سیاست بین الملل از اقتصاد ،فرهنگ و میدان نظامی جدا نیستفرماندهان این سه جبهه باید ذو ابعادباشند ،در واقعیت،بهائیان لیبرال، با دیپلماسی خود می خواستند مردان رزم را از میدان حذف کنند تا عرصه رزم را به میدان بزم و عشوه گری مقابل دشمن تبدیل کنند.
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 10
    شاید سران سپاه حتی تحریم آمریکایی را فرصتی برای سپاه بدانند و برای همین میگویند مانع توافق نشود. وضعیت جهانی طوریه که به نظر میرسه اینبار غرب به توافق نیاز داره و فعلا قصد کلاهبرداری ندارن.
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    11 7
    وزیر ناخواسته حماقت کرد
  • بافقی IR ۱۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    11 6
    اولا این امیر عبداللهیان که معصوم نیست رفته برابر دوربین حرفی زده نفهمی کرده . اولا باید عذرخ.واهی کند یا اگه مثه اون ظریف خودباخته ترسیده حرفی زده عذرخواهی کند .اگه چنین حرفی زده اقای رییسی باید جواب بدهد که این جور بیسوادانی را انتخاب کرده . ثانیا اگه یادتون باشه هموم روز اول انچنان از ظریف بعنوان استا د تعریف کرد که فهمیدم عددی نیست .اگه اون فکرش بوده این حرفای مزخرف هنوز اولش هست مگه اینکه یه مقداری سر عقل بیاد .خدا بخیر کنه.
  • علی آقا IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 7
    حتی اگر فرماندهان سپاه چنین چیزی گفته باشند، هدف از بیان آشکار آن چیست؟ به رسمیت شناختن تحریم سپاه یعنی تحریم امنیت کشور. همان کاری که د ولت قبل با پذیرفتن تحریم تسلیحاتی وباقی ماندن تحریم فرماندهان سپاه با کشور کرد.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    13 4
    سپاه متعلق به بک ملت است نه اشخاصی که بعنوان روسای آن منصوب شده اند. توجه کنید که امریکای مزور با حفظ تحریم سپاه میخواهد ضمن منکوب کردن سیاست خارجی کشور،گرینه نظامی خود را روی میز داشته باشد.
    • بنده خدا IR ۱۸:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      3 0
      آمریکا ۴۴ ساله گزینه نظامیش روی میزه و هیچ ربطی به قرار گرفتن سپاه در لیست تروریستی از ۳ سال قبل به این طرف نداره. اونها اگه بخوان حمله کنن هیچ کاری به این ندارن که سپاه جز لیست تروریستها باشه یا نه. مگه ارتش لیبی یا عراق جز لیست تروریستها بودن که آمریکا و ناتو بهشون حمله کردن؟؟؟؟؟؟ آمریکا هیچ قانون و مرزی واسه خودش نمیشناسه. تنها چیزی که میشناسه و وادار به عقب نشینیش میکنه فقط و فقط زوره. باید قوی و قویتر شد
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    9 2
    آمریکایی ها به دنبال توافق نیستند می خواهند بهانه ای برای زدن زیر توافق داشته باشند
  • IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 4
    متن کامل صحبتهای وزیر این است که ما حاضر به قبول تحریم سپاه نیستیم حتی اگه فدماندهان سپاه از خودگذشتگی کنند و مشکلات را پذیرا باشند
    • DE ۱۵:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      1 0
      خخخخخ دمت گرم خوب بود. حتما کتاب‌معروف * وقتی صهیونیستها خیرات مینویسند* را خواندی که روی جلد کتاب ، لغت تاریخ را وارونه نوشته. خیرات همون تاریخ وارونه است و اینجا نمیشه گرافیکی لغت تاریخ را‌وارونه نمایش داد.. الان دقیقا اصلاح طمعکاران و غربگداها طبق اصول جورج سوروس صهیونیست مشغول برعکس نویسی تاریخ و عوض کردگ جای بدهکار با طلبکار و قاتل و مقتول ....هستند‌
  • ط.ش IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    11 5
    اگر سپاه در لیست گروه‌های ترورریستی باشد،‌آمریکایی‌ها می‌توانند هر جا که بخواهند نیروهای سپاه را ترور کنند و ادعا کنند که یک ترورریست را کشته‌اند و هیچ‌کس هم نمی‌تواند معترض آن‌ها شود....با این حساب، ترور سردار سلیمانی را هم با این حربه توجیه می‌کنند.
  • عباسقلی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    9 19
    آقای شریعتمداری شما چه مقامی در اداره این کشور دارید؟بیخیال بشوید
    • نوید IR ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      9 4
      تو چکاره ای؟
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      9 2
      مگه فقط صاحبان مقام و پست باید حرف بزنن؟! خود تو چه مقام داری؟! ایشون تحلیل‌گرند. وضعیت مسئولین رو رصد می‌کنند. اگه کسی خطای مسئولین رو به اونا و مردم نگه، کشور میشه سر گردنه. پس سعی نکن خودتو به نفهمی بزنی
    • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
      9 2
      مقامی نداره ولی حرف حق میزنه. برای گفتن حرف حق پست و مقام لازم نیست زهد و تقوی لازم است
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 6
    با توجه به تحولات اخیر و حمله روسیه به اوکراین به تحلیلی، منطقی آنستکه ایران در مورد معامله توان هسته ای خود باید بازنگری دقیقی انجام دهد. سرنوشت اوکراین درس عبرت خوبی برای دولتمردان کشوری همچو ایران است که به سادگی در مورد قدرت هسته ای کشور معامله ننمایند. در غیر اینصورت همواره خطر در کمین ایران خواهد بود.
  • بهرام/اهواز IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    14 5
    سپاه رکن انقلاب است تحریم رکن انقلاب تحریم و توهین ب انقلاب است سپاه شرکت خصوصی نیست سپاه محور همان حرمی است که حاج قاسم گفتند هیچ فرماندهی نه اختیار دارد نه در جایگاهی است ک بگوید تحریم یا عدم تحریم سپاه را از مسیر حل مشکلات مردم بردارید. مردم یعنی سپاه و سپاه یعنی انقلاب ودانقلاب هم انقلاب اسلامی مردم است. حسین شریعت مداری درکش بهتر بود. آن فرمانده و این وزیر اصلاح کنند و یا رسماً پوزش بطلبند
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    10 4
    جنگ ویران کننده اخیر در اوکراین باید ایران را به هوش آورده باشد که به راحتی و در قبال فروش چند بشکه نفت، قدرت هسته ای خود را مورد معامله قرار ندهد. چرا که در آن صورت خطرات امنیتی هر لحظه در کمین کشوری همچو ایران خواهد بود و تهدیدات مستمر امنیتی خود مانعی بر توسعه ایران خواهد بود.
  • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 2
    نقد معقول بر کسان باشد روا __چون که نقد از دشمنی باشد سوا_ ناقد ار گوید سخن حق و بجا __ خدمتی شایسته کرده است او بما _منتقد را پاسخ ار دادند متین __با سپاس او می پذیرد چون کمین __کرده تا حق گوید و حق بشنود __ در وجودش او ندارد هیچ اود__
  • فری IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    5 2
    بقیشو بسپر به اهل فن
  • ایرانی وا داده بیکار IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 10
    وقتی که سپاه و فرماندهان سپاه روی کاغذ تحریم نباشند و از طرف دیگر انتفاعی نیز عاید سپاه نگردد این رفع تحریم چه فایده ای دارد . اصلا فرماندهان سپاه چه نیاز به رفع تحریم شان دارند؟؟؟
  • ایرانی IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 1
    منظور جناب امیر عبدالهی این بود که اگر قرار باشد در موضوع رفع تحریمها سپاه از هرگونه انتفاعی بی بهره باشد ؛ پس همان بهتر که در لیست تحریم ها باشد و ما این گونه رفع تحریم را قبول نداریم !. خب الان که سپاه در تحریم آمریکا قرار گرفته مگر اتفاق خاصی افتاده؟؟؟ . مگر به رغم تحریم بودن سپاه ؛ در نمایشگاه نظامی قطر مشارکت نداشت ؟؟؟ اگر آقای امیر عبدالهی و آقای باقری کنی و کارگروهش را به عنوان نماینده دولت قبول داریم پس به کار شان هم باید اعتماد کنیم!!!
  • مهران GB ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 0
    با سلام سپاه محافظ امنیت کشور است. اگر امنیت نباشد، نه اقتصاد رشد نخواهد کرد و نه مردم به آسایش خواهند رسید. آمریکاییها بدنبال تجزیه ایرانند. با استثنا قرار دادن سپاه در مقابل تحریم، آنها یک قدم به هدف خود نزدیکتر خواهند شد. آقای امیر عبداللهیان، استعفا.
  • IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 3
    چه ربطی داره؟
  • IR ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 9
    آقای شریعتمداری خواهشا دست بردارید نتیجه سخنان شما فقط دو قطبی سازیه لطفا یه نگاهی به پیام‌های مردم بندازید!!!
  • شاهرخ TH ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    در مورد رفتار متناقض وزیر محترم خارجه ، و تقدم بخشیدن به ارتباط به اروپا و بخش خاصی از امریکا و تهدید ، مودبانه سپاه ، حق با اقای شریعتمداری است . ایشان با دقت مسله را دنبال میکنند . امید که شیوه بیان ایشان ، دقیق تر و زیبا تر شود . روش وزیر محترم خارجه در بیان مسایل ، بسیار مناسب است .وجودش بر ای کشور ابرو خرید اگر متعهد و ثابت قدم بماند و علیه سپاه و کاهش توان آن ، برنامه ریزی نکند . انشا الله .
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 0
    سیستم ما سیستمی غلط هست'زحمات یک قرن مروم ایران و دستآورد خون سهیدان را فقط امیر عبدااهیان ممیتونه با یک اشاره همشو از ببن ببره
  • IR ۱۲:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 3
    درود بر استاد شریعتمداری
  • IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 6
    درود بر شریعتمداری
  • علی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 5
    باز اطهار نظرها شروع شد.
  • . IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 2
    درود
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    دشمنی با ایران برای سیاستمداران آمریکایی به یک مسئله‌ی حیثیتی تبدیل شده و دموکرات و جمهوری خواه برای دشمنی با ایران با هم مسابقه گذاشته اند. آن ها فقط میخواهند ثابت کنند کدامیک برای ضربه زدن به ایران موفق تر بوده اند و دنبال توافق کردن نیستند.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    بازوهای قدرت در ایران به نفع یک بازوی قدرت دیگر نباید تضعیف شوند. هر کس به جای خودش.
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    9 0
    این که فکر کنیم با تضعیف نظامی حساسیت دشمن کم می شود حماقت است
  • mojtaba SE ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 1
    آقای شریعنمداری میگه و داره علنا میپرسه ,چرا آقای عبداللیهان دروغ میگه..چون میدونه سپاه اصلا دخالتی در مذاکرات نداره.و چه دلیلی داره که عبدالهیان همچین حرفی میزنه و چرا!!!؟؟؟پاینده رهبر عزیزم
  • میثم IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    سپاه جزء ساختار نظام است و هیچ کس حتی فرماندهان سپاه هم حق ندارند در رابطه با سپاه نظر شخصی بدهند . فرماندهان سپاه می آیند و می روند ولی سپاه ملک شخصی کسی نیست که بخواهند ایثار بکنند. خیلی ایثارگرند از اموال و دارایی های شخصی خودشان ایثار بکنند. نه برای خود شیرینی از نطام هزینه بکنند و برای خود جایگاه بخواهند دست و پا بکنند. سپاه از خون شهدا آبیاری شده و کسی حق معامله با آن را ندارد.
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    6 1
    سخن آقای شریعتمداری بجاست ، ضمن تشکر از دقت ایشان . حرف ما مردم همان رفع کلیه تحریم ها با ضمانت و راستی آزمائی ها ست ، سپاه یعنی مردم
  • IR ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    سپاه پاسداران انقلاب اسلامی متعلق بمردم و از خود مردم ایران است و در دل مردم جای دارد ، همانطور که دنیا شاهد تشیع پیکر بی نظیر فرزند و سردار سباه شان ، شهید و عزیز دلها سردار حاج قاسم سلیمانی بود . نشان از جایگاه سپاه نه تنها نزد مردم ایران بلکه مردم منطقه دارد . این قدرت و عزت و منزلت احتماعی ، دشمنان را به واکنش و اتهام زنی وادار کرده . ما هرگز اجازه نخواهیم داد . سپاه مورد تحریم باشد . این توهین بماست
  • رمضانعلی محمدیان IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    بسم الله. اسلحه به دست دشمن دادن شد این خبط تف سربالای جناب وزیر که صحبتهای خصوصی و احساسی گعده خودمانی اش را با فرماندهان سپاه رسانه ای میکند
  • جمشید IR ۱۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 1
    درود
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    5 0
    یه مشت دروغ داشت میگفت حالم بهم خورد همچینم لنگشو انداخته بود رو لنگش و متکبرانه حرف میزد من فکر کردم با دشمنش داره حرف میزنه
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    8 1
    امیرخان شاگرد ظریف الذلیل الضعیف بوده و داره درس پس میده
  • GB ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    یه ناپختگی دیگه از وزیر خارجه.
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    بجا ميباشه كه آقاى شريعتمدارى تحليلى هم در مورد نظرات آقاى نبويان در مورد تيم مذاكره كننده دولت سيزدهم ارائه بدهند ؛
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    7 1
    تحریم سپاه یعنی تحریم قدرت دفاعی کشور ، و امثال شهید سلیمانی و سلامی و حاجی زاده و هزاران امثالهم . ما با تمام وجود در کنار سپاه قرار داریم و از آنها متشکریم
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 0
    مثل اینکه شریعتمداری تازه یادش آمده که آقای امیرعبداللهیان تا همین دو سه سال پیش از مریدان و شاگردان ظریف و عراقچی بوده است
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 5
    آقای شریعتمداری چه بخواهید چه نخواهید ایران وامریکا باید کمی کوتاه بیایند ومسئله برجام را حل کنند
  • DE ۱۷:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    به نظر می رسد طرف آمریکایی با دادن یک امتیاز بی اثر سعی دارد تضمین کنترل تنش در خاورمیانه را از تهران گرفته و با انتقال نیروهای خود به اردن مسیر دسترسی مقاومت را به گروه تروریستی سنتکام قطع کند. گرفتن ضمانت از ایران باعث بازچینی مجدد و بدون دردسر آمریکایی ها شده و اهرم های منطقه ای کارکرد خود را از دست خواهند داد، آمریکا در ازای این تضمین طلایی تنها حاضر است یک امتیاز نمادین بدهد!
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 4
    این دیگه بستن دهن منتقدان هست،پشت پرده همه این حرفها انجام شده الان کم کم دارن می نشست بیرون.به این میگن سیاست.مثلا شریعتمداری میاد میگه نه اینجوری نیست .درصورتی که هست
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    4 0
    حتی احمدی نژاد هم از این غلطها نکرده بود
  • IR ۱۷:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 0
    امیرعبداللهیان خواسته یکی به میخ و یکی به نعل بزنه تا اسرائیل و صهیونیست ها خوشحال شوند
  • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 3
    عبداللهیان ازاول اصلا در قامت وزیر خوب ظاهر نشده یعنی نماد قاطعیت و اصولگرایی نیست باید برکنار شود البته رئیسی اگر رئیس باشد
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    3 0
    کاش وقتي زبان باز مي کنند براي حرف زدن از جانب خودشان فرمايش بفرمايند نه ملت ايران
  • DE ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    2 6
    وای به حال وزیر خارجه ای که فرمانبر توباشد !!
  • IR ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    0 0
    باسلام و درود
  • کامران IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 0
    هیچ گاه نباید در برابر غربیها حتی یک قدم عقب نشینی کنیم چون با این کار ما آنها صدها قدم به جلو می آیند.قراردادها،تضمینها و عهدنامه هایی که با غربیها از جمله آمریکاییها بسته میشود هیچ ارزشی ندارند چون غربیها به قول و قرار خود پایبند نیستند.سپاه رکن بسیار مهم نظامی و امنیتی کشور ما است و نباید اجازه دهیم هیچ کشوری درباره یکی از نیروهای مسلح ما نیت،نظر،بیان و عمل سوء داشته باشد.
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    1 1
    اگه شما منتظرید که سپاه موضع خود را در این رابطه اعلام کند و تلویحا هم آن را ابراز داشتید پس چرا این مطالب را خطاب به دکتر امیرعبداللهیان نوشتید ؟ خیلی راحت خطاب به سپاه و روابط عمومی سپاه می نوشتید و منتظر اعلام موضع رسمی سپاه می ماندید.
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    من که از این مسائل سر در نمیارم ولی همین که شریعتمداری صادقانه از دوست و دشمن انتقاد میکنه جای بسی تشکر داره.
  • IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 1
    از این قرار معلوم شد که منظور اتحادیه اروپا و غرب از اون عامل خارجی که سبب وقفه در مذاکرات وین شده همین سپاه پاسداران بوده نه روسیه
    • IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عامل خارجی نیست. مشت مقاومت ملت ایران است. عامل خارجی تویی که از میان شیاطین در میان ملت رخنه کرده‌ای و لاطالئات می‌بافی
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۰
    0 0
    متاسفانه دردما بی اندازه ساده لوح بودن مسئولینمونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس