کد خبر 1356252
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
مقدماتی جام جهانی| ایران - لبنان؛ شام آخر اسکوچیچ؟

تیم ملی فوتبال کشورمان سه شنبه در آخرین مسابقه مقدماتی جام جهانی از ساعت ۱۶ در ورزشگاه امام رضا(ع)شهر مشهد به مصاف لبنان می رود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال کشورمان در دهمین و آخرین مسابقه از مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر سه شنبه در شهر مقدس مشهد میزبان لبنان است.مسابقه ای که تشریفاتی به نظر می رسد زیرا ملی پوشان از سال ۱۴۰۰ صعودشان را به جام جهانی قطعی کرده بودند و به این ترتیب مسابقه با لبنان حساسیتی برای فوتبال ملی ندارد اما از نظر حیثیتی و دفاع از اعتبار فوتبال کشورمان همه دوست داریم که تیم ملی در آخرین مسابقه مقدماتی هم با برد از زمین خارج شود. 

ایران - لبنان؛ شام آخر اسکوچیچ؟

تیم ملی بعد از پانزده مسابقه بدون باخت مقابل کره جنوبی نخستین شکست خود را با دراگان اسکوچیچ متحمل شد. شکستی که کام همه فوتبالدوستان را تلخ کرد و زمینه برای انتقادهای زیاد از سرمربی کروات تیم ملی را بیش از گذشته فراهم کرد. منتقدان که از گذشته اسکوچیچ را در حدو اندازه های تیم ملی نمی دانستند این مرتبه با صدایی رساتر انتقادهایشان را بیان کردند. حتی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال نیز روز شنبه در توئیتی از علی دایی به عنوان گزینه شایسته سرمربیگری تیم ملی نام برد تا مشخص شود اسکوچیچ سرمربی اسبق تیم های  صنعت نفت آبادان، ملوان، خونه به خونه و فولاد به در خروجی تیم ملی نزدیک و نزدیک تر شده است. با این حال احسان اصولی سخنگو و دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون از ادامه حمایت از اسکوچیچ خبر داد ولی سراجی دیگر عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال در لفافه از ادامه حضور اسکوچیچ انتقاد کرد!

بیشتر بخوانید:

جایگزینی برای اسکوچیچ در دستور کار هیات رئیسه نیست/تشریح روند بلیت فروشی دیدار ایران و لبنان

در واقع بازی با لبنان می توان شام آخر اسکوچیچ در فوتبال ملی کشورمان باشد و در روزهای گذشته نیز نام های مختلفی برای جانشینی او مطرح شده اند از علی دایی گرفته تا کالدرون، استراما چونی و... به هر حال آنچه مهم است اینکه همین اخبار و شایعه ها قطعا تمرکز را از تیم ملی و کادرفنی اش قبل از بازی با لبنان می گیرد و همه چیز را تحت تاثیر قرار خواهد داد. این در حالی است که تیم ملی در صورت پیروزی مقابل لبنان و شکست کره جنوبی مقابل امارات می تواند با صدرنشینی به جام جهانی صعود کند و بالاتر از کره جنوبی در گروه قرار بگیرد.

بازی با لبنان برخلاف تصور به هیچ عنوان ساده نیست. در بازی رفت نیز تیم ملی حدود ۸۸ دقیقه مقابل لبنان با نتیجه یک بر صفر بازنده بود اما در چند دقیقه پایانی و بر اساس خلاقیت فردی و توانایی بازیکنان توانستیم بازگشت طلایی داشته باشیم و پیروز از میدان خارج شویم. اکنون لبنان کورسویی از امید برای رسیدن به پلی آف دارد. در این گروه بعد از صعود تیم ملی و کره جنوبی به جام جهانی سه تیم عراق، امارات و لبنان در آخرین روز شانس صعود به پلی آف را دارند و نتایج روز آخر برای این سه تیم اهمیت حیاتی دارد.

در حال حاضر علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی در بازی با لبنان حضور دارد و صادق محرمی دفاع راست تیم ملی هم دیگر محروم نیست. مرتضی پورعلی گنجی دیگر مدافع تیم ملی هم تست کرونایش منفی شده و احتمالا مهدی طارمی هم برای این بازی به تیم ملی اضافه خواهد شد،هرچند غیبت سردار آزمون در اولین تمرین تیم ملی در مشهد بر تنور حاشیه ها دمید و شایعه قهر او منتشر شد که در نهایت روز گذشته سردار هم در تمرین تیم ملی حاضر شد اما همه این مسایل نشان از ناآرام بودن شرایط تیم ملی در آستانه بازی با لبنان دارد.

ایران - لبنان؛ شام آخر اسکوچیچ؟

به هر حال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که در همسایگی کشورمان و در حاشیه خلیج فارس برگزار می شود ویژگی های خاص زیادی دارد از جمله اینکه مسابقات آن در آبان امسال برگزار می شود و حذف ایتالیا یکی از مدعیان قهرمانی سنتی در مقدماتی هم از دیگر ویژگی هایش است. البته تیم ملی با خیالی آسوده و مقتدرانه به جام جهانی صعود کرده اما اگر واقع هدف مان صعود از گروه در جام جهانی برای اولین بار است قطعا باید شرایط و تدارک بهتری برای تیم ملی دید. 

برنامه مسابقات گروه A:

ایران - لبنان ساعت ۱۶

امارات - کره جنوبی ۱۸:۱۵

سوریه - عراق ۲۰:۳۰

جدول گروه:

۱- کره جنوبی ۲۳ امتیاز

۲- ایران ۲۲ امتیاز

۳- امارات ۹ امتیاز

۴- عراق ۸ امتیاز

۵- لبنان ۶ امتیاز

۶- سوریه ۵ امتیاز

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نیما IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 1
    اسکویچ مربی خوبی است اما علی دایی با جود اینکه فوتبالیست خوبی بود در مربی گری چندان هم خوب نبود در نتیجه شام آخر اسکویج اینا الیکه
  • سعید رضایی آلبوم آرامش IR ۰۹:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 0
    ایران صد در صد لبنان رو میزنه سه بر صفر
  • محمدی IR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    1 0
    اسکوچیچ بی حاشیه و قانع می باشد . چرا قبل از اتمام بازیها از این تیترذها می زنیم که روحیه این مربی پایین بیاد . دایی هم قبلا امتحان پس داده ورقص بازیکنان عربستان رو هم دیدیم با مربیگری دایی. ضمنا ایشون اگه سرنوشت تیم ملی براش مهم بود با مصاحبه های تخریبی در مقاطع حساس و تحریک طارمی به تیم ملی ضربه نمی زد
  • اکبری IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 1
    ان شاله اسکوچیچ خواهد ماند . باند بازان داخلی نظیر براتی که کاملا معلومه از چه کسی خط می گیرند بهتره ساکت باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس