خواهش می‌کنم تیم ملی را تخریب نکنید/ چرا می‌گویید اسکوچیچ مربی خوبی نیست؟/ سرمربی ما مقابل کره‌ای‌ها ترسید

فرشاد پیوس پیشکسوت فوتبال ایران گفت: اینکه می‌گویند اسکوچیچ مربی خوبی نیست را قبول ندارم؛ او همان مربی است که تیم ملی را در سخت‌ترین شرایط به جام جهانی برد.

به گزارش مشرق، فرشاد پیوس درخصوص شکست ۲ بر صفر تیم ملی فوتبال ایران برابر کره جنوبی، نظر متفاوتی در قیاس با سایر کارشناسان دارد. او از اسکوچیچ در مصاحبه‌ای دفاع کرد که بخش‌هایی از آن را در ادامه می‌خوانید:

*تیم ملی وقتی به جام جهانی صعود کرد انگیزه بازیکنان کمتر شد. فکر می‌کنم در بازی با کره تیم فعل خواستن را برای بردن صرف نکرده بود. ما اگر می‌خواستیم از کره امتیاز بگیریم قطعا این کار را انجام می‌دادیم. درست است که در این بازی بازیکنان به خوبی دویدند و کار کردند اما آن انگیزه لازم را ما در تیم ملی ندیدیم البته تیم ملی چند بازیکن خودش را به دلایل مختلف در اختیار نداشت که این موضوع هم در عملکرد تیم تاثیر گذاشته بود.

بیشتر بخوانید:

اظهارنظر دستیار سابق برانکو درمورد اسکوچیچ

*با وجود این‌که چند بازیکن در تیم ملی نبودند برخی بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی خودشان بازی می‌کردند یعنی شجاع خلیل‌زاده به عنوان مدافع راست بازی می‌کرد که این موضوع باعث شده بود که کره‌ای‌ها خطراتی روی دروازه ایجاد کنند؛ البته شجاع خلیل‌زاده چند فرصت خوب را از حریف گرفت اما به هرحال روی هم رفته از همین جناح کره‌ای‌ها حمله کردند و فرصت گلزنی به دست آوردند. ما در بازی با کره ساختار دفاعی خوبی نداشتیم و فکر می‌کنم ارنج ترسویی از مربی تیم ملی دیدیم. ما فکر می‌کردیم در بازی با کره عیار تیم ملی به دست می‌آید اما این را هم بدانید که کره هم تیم بسیار قدرتمندی است که به خوبی می‌داند که چگونه نسبت به حریف برتری ایجاد کند. آنها به دنبال سه امتیاز بودند که به دست آوردند.

خواهش می کنم تیم ملی را تخریب نکنید/ چرا می گویید اسکوچیچ مربی خوبی نیست؟/ سرمربی ما مقابل کره ای ها ترسید

*اینکه می‌گویند اسکوچیچ مربی خوبی نیست را قبول ندارم؛ او همان مربی است که تیم ملی را در سخت‌ترین شرایط به جام جهانی برد و نباید با یک باخت مورد قضاوت قرار بگیرد. من از همه بزرگان می‌خواهم زود قضاوت نکنند تیم ما تیم بسیار خوبی است که در آسیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد حرف‌هایی که زده می‌شود باعث تخریب تیم و روحیه مربی می‌شود.

*فکر می‌کنم گل محمدی تحت فشار است او مربی خوبی است و با پرسپولیس نتایج خوبی گرفته است در داربی گذشته هم با وجود این‌که تیم یک بر صفر پیش بود شرایط طوری رقم خورد که بازی مساوی شد. گل محمدی دوست داشت در داربی پیروز باشد اما این‌گونه نشد.

*چیز خاصی از تمیروف ندیدم؛ او فقط دوندگی زیادی دارد و به خوبی نمی‌تواند شوت زنی کند. مهاجم باید بیشتر در محوطه جریمه باشد و از فرصت‌ها استفاده کند. همیشه علی پروین به خاطر این‌که بتوانم گلزنی کنم به من می‌گفت در محوطه جریمه بایست و به کناره‌ها نرو. یک مهاجم خوب باید بتواند از چهار فرصتی که به دست می‌آورد یکی را به گل تبدیل کند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سرخ کابوس آبی US ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    6 3
    آقا فرشاد هنوز بوی گل میدی دمت گرم با اون منش پهلوانیت نامردی در وجودت نیست آقا فرشاد همراه عزیزی گل کاشتید تورا خدا اگر کمک فکری دارین همراه اسکوچیچ بشید ایشان لیاقت مربیگری ایران رو داره تازه این دو بازی تدارکاتیه میتونه برا تست بازیکنا خیلی موثر باشه
  • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    7 1
    دمت گرم که حقیقت را کپگفتید
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۷
    7 5
    کسی نگفت مربی خوبی نیست اقا فرشا . عمده افراد می گن در سطح مربی هایی مثل کیروش و استراماچونی نیست و به درد تیم ملی نمی خوره چون در جام جهانی قرار نیست روبروی لبنان و امارات و سوریه قرار بگیریم باید با تیم هایی چون برزیل و آلمان و هلند بازی کنیم که این آقا در دو بازی با کره جنوبی نشون داد مرد بازی های بزرگ نیست و ترسو ارنج می کنه و نمی تونه از پتانسیل تیم ملی که از بهترین بازیکنان تاکنون ایران تشکیل شده استفاده کنه . به هر حال ایشون تا قبل از این کارنامه مشخصه و مربی ملوان و صنعت نفت بوده و بزرگترین افتخارش از شانس مربی گری تیم ملی ایران بوده . دستش هم درد نکنه که تیم ملی رو برد جام جهانی ولی تا همین جا کافیه و تا دیر نشده و در جام جهانی کیسه گل تیم های بزرگ نشدیم باید جاش رو به مربی بزرگ و نترس و با برنامه بده .
    • IR ۰۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
      0 0
      استراماچوسی رو وارد مربیانی در سطح کیروش نکن.
  • فرزاد IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 1
    شما هرجوری حساب کنید اسکوچیچ به هیچ عنوان بدردمربی گری درجام جهانی نمیخورد به یه تیم نیم بند کره جنوبی که از اون کره جنوبی قوی خیلی خیلی فاصله دارد با نتیجه باورنکردنی دو برصفر باخت وآبروی ایران را برد پس درجام جهانی مربی باید روی نیمکت تیم ملی ابران بزرگ بنشیند که مربی بزرگی باشد البته اگربشه کی روش امااگرنشد جوادنکونام که شاکرد کی روش بود وواقعا مربی کاربلدی هست واگر جواد نشد علی دایی .دست دست نکنید آبروی ایران ایرانی چغندرنیست که مانند باخت به کره جنوبی براحتی بریزید خواهشاهرچه زودتر دست بکار شوید
  • مصطفی IR ۰۱:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 1
    سلام اسکوچیچ مربی خیلی خوبی هست اقا فرشاد درست گفتن تیم ملی را برد جام جهانی خیلی راحت هم رفتیم بهترین مربی هست
  • هیچکس IR ۰۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 1
    یعنی سواد این اقا از مربی داخلی خودمون بیشتره . کارنامه این اقا چی بوده اخه . عقلم خوب چیزیه . ابرو یک ملت رو دادید دسته یک اوسکول بره جام جهانی . تیمی که برای رفتن به مرحله بعد اماده میشه هیچ بازی نباید براش فعل غیر فعل داشته باشه . این مربی که فعل رو صرف میکنه . مربی که تیم میبنده . کلا خودت فهمیدی چه شعری گفتی
  • سید فروزان CH ۰۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 0
    دلالان و مافیای فوتبال نه وطن میفهمد نه فوتبال ، غیرت و غرور هم در کمیسیون خلاصه میشود برایشان همین طیف مرتب ساز مخالفت با مربی را میزنند تا یک دزد کلاهبردار چون ویلموس را وارد تیم ملی کنند پرونده ویلموس باید سریعتر مشخص شود و افرادی که نقش داشتند در این کلاهبرداری رسوا و محازات
  • سید فروزان CH ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    3 1
    مربی فرانسه در ۱۹۸۸ هم نه سابقه مربیگری سطح بالا داشت نه کارنامه درخشان در مربیگری ،اما توانست تیم را قهرمان جام جهانی کند اسکویچ حداقل کلاهبردار نیست و تیم را به جام جهانی رسانده ، ایران دوست هم می‌باشد میماند اختیارات در سطح مدیریت تا بتواند با خیال راحت بدون پارازیتها تیم را رهبری کند ، البته تدارکات ،امکانات و بازیکنان متحد و غیرتی اکر نباشد ، بهترین بازیکنان دنیا هم باشد نتیجه نخواهد داد پاری سن ژرمن پر ستاره بهترین نمونه عدم مدیریت و اتحاد بازیکنان است
  • رضا IR ۰۸:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    2 1
    چندوقتی بود منتقدان!!؟اسکوچیچ ازفرط غم و نداشتن بهانه از او سر در دمب کرده و با حسرت دست به دامان کائنات جهت شکستش بودند!!! اتفاق افتاد و خروش مستانه منتقدان از نو آغاز ؛ اما غافل از اینکه مردم و مخاطب آنقدر عاقل و عالم که وقعی به کلام و تفسیر جاهلانه این عالمان بدون علم قائل نشوند!؛ فوتبال یعنی همین و زیبائیش به همین برد و باخت است؛ تقصیر مربی چیست وقتی بازیکن از ترس ضربه نخوردن و ایجاد مشکل برای کاسبی حرفه ائیش با تمام توان بازی نمیکند؟ شما فیلم بازی آنان در باشگاهشان را با نمایش مضحک بازی ملی!! مشاهده کنید خود میفهمید آنچه باید بدانید.
  • وحیدی IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    دوست عزیزی که به کره جنوبی گفتید نیم بند کره سابقه شکست آلمان رو داره . تقریبا تو همه ادوار در جام جهانی حضور داشته مقام چهارمی جهان رو هم داشته و کلا کلاس فوتبالش در حد اروپا هست و میزبان ما بود و ماهم 7 بازیکنمون رو نداشتیم تیم ما خسته و ضمنا اشباع شده بود بعد از صعود یعنی ما روانشناس می خوایم . ضمنا گول مربیان امتحان پس داده داخلی رو هم نخورید که بعضا اسم گنده ای هم دارند ولی گند به تیم ملی زدن اونها اگر خوبی تیممون رو می خواستند قبل از بازیهای حساس مصاحبه تخریبی انجام نمی دادند . ان شاله اسکوچیچ میمونه و مردم ماهم خوب می فهمند و بایک باخت مقابل کره قدرتمند و میزبان و اشتباه یک دروازه بان تصمیم نمی گیرند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس