دولت سیزدهم تنش‌های منطقه‌ای را کاهش داد

کارشناس مسائل منطقه با بیان اینکه در طول شش ماه گذشته یک ثبات نسبی در منطقه حاکم بوده است، گفت: دولت سیزدهم توانست سطح تنش‌های منطقه‌ای را کاهش دهد.

به گزارش مشرق، حسن هانی‌زاده  با اشاره به سیاست خارجی در دولت سیزدهم، گفت: دولت سیزدهم از ابتدای پیروزی رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری، سیاست منطقه‌ای و خارجی خود را بر اساس تمرکز بر تنش‌زدایی در منطقه قرار داد و در طول ماه‌های گذشته، دستگاه دیپلماسی در دولت سیزدهم فعالیت کرد تا با کشورهای عرب منطقه به یک نقطه هم‌زیستی و توافق منطقه‌ای برسد.

این کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: سفرهایی که مقامات منطقه‌ای به جمهوری اسلامی ایران، سفرهای وزیر امور خارجه و معاون سیاسی وزارت امور خارجه به کشورهای حوزه خلیج فارس، نشان داد که دولت سیزدهم اراده جدی دارد که به یک نقطه تفاهم پایداری با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ‌حتی کشورهای پیرامونی ایران برسد.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم توانست سطح تنش‌های منطقه‌ای را کاهش دهد، افزود: اکنون در طول شش ماه گذشته یک ثبات نسبی در منطقه حاکم بوده که این یکی از موفقیت‌های مهم منطقه‌ای دستگاه دیپلماسی و دولت سیزدهم تلقی می‌شود.

هانی‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: اگرچه برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای تلاش کردند تنش میان ایران و همسایگانش را تشدید کنند، ولی خویشتن‌داری دولت سیزدهم و حرکت هوشمندانه دستگاه دیپلماسی برای تعریف یک ساز و کار مهم و عملیاتی برای رسیدن به یک نقطه پایدار هم‌زیستی در منطقه، موثر بوده و تلاش‌های آمریکا و قدرت‌های فرامنطقه‌ای را خنثی کرده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس