شافعی: اسکوچیچ ترسوست و برخی افراد در انتخاب بازیکنان تیم ملی دخالت دارند/ مگر کنعانی‌زادگان از بنزما بزرگتر است؟!

بازیکن سابق تیم ملی فوتبال کشورمان اسکوچیچ را یک مربی ترسو دانست و گفت او بازیکنان را براساس نفوذ مدیر برنامه‌های‌شان انتخاب می‌کند.

به گزارش مشرق، محمود شافعی، درباره نتیجه اخیر تیم ملی فوتبال و شکست ۲ بر صفرش مقابل کره جنوبی اظهار داشت: من از روز اول هم می‌گفتم که باید در شرایط نرمال عیار اسکوچیچ را سنجید و البته شرایط فنی‌اش را در نظر گرفت. درست است که در آن مقطع با ویلموتس خوب نتیجه نگرفته بودیم، اما حریفان ملی ما در فوتبال، بحرین، قطر، عراق و لبنان نیستند. یک مربی مثل کی‌روش عیار فنی‌اش را مقابل تیم‌های قدرتمند اثبات کرد، اما مربی که از طریق دلال‌ها و مدیر برنامه‌های صاحب نفوذ آمده باشد، به هر شکل کار به این شکل پیش می‌رود و ما باید بعد از این جلوی اتفاقات ناگوارتر را بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه ضعف بزرگتر از نشناختن ترکیب مناسب تیم، عدم اقتدار لازم از سوی اسکوچیچ است، گفت: عمده‌ترین ضعف اسکوچیچ، سوای بحث چیدمان، نداشتن اقتدار لازم در بحث انتخاب نفرات است. وقتی مدیر برنامه بازیکنان با مدیر برنامه سرمربی تیم ملی یکی می‌شود، اعمال نفوذ در تیم ملی محرز است. همه اهالی فوتبالی این را می‌دانند. آقای اسکوچیچ نسبت به انتخاب بازیکنان ترسوست. از روزی که کی‌روش رفته است، نفراتی براساس نفوذ مدیر برنامه‌ها در تیم ملی گنجانده شده‌اند. چرا بازیکن آماده‌ای چون رامین رضاییان نباید در تیم ملی باشد، یا بازیکنی مثل امید ابراهیمی که جزو بهترین هافبک‌های قطر است، انتخاب نمی‌شود؟! تا چه زمانی باید کارمان گیر حاج‌صفی و انصاری‌فرد باشد که هیچ بازدهی در تیم ملی ندارند.

بیشتر بخوانید:

چرا می‌گویید اسکوچیچ مربی خوبی نیست؟/ سرمربی ما مقابل کره‌ای‌ها ترسید

شافعی همچنین تصریح کرد: اسکوچیچ تیمش را با ترس به مصاف کره جنوبی فرستاد و همین عامل شکست به بدترین شکل ممکن شد. شانس آوردیم با گل‌های بیشتر نباختیم. اگر قرار است تیم ملی در جام جهانی از دور مقدماتی صعود کند، باید با مربی باشد که عیار بین‌المللی داشته باشد. ما در این سال‌ها همیشه به جام جهانی رفته‌ایم و باید حالا به فکر صعود باشیم. دیدیم که ایتالیا در بحران تاکتیکی بازی اخیرش نتوانست به جام جهانی برود. باید نگرش تیم حرفه‌ای باشد و با نگاه سنتی به جایی نمی‌رسیم. قبلاً می‌گفتند ژاپن با اتوبوس در دفاع گیر کرده است، اما برنامه‌ریزی و شرایطش تغییر کرد. ما هم باید تدارکات مناسب داشته باشیم، مربی که اگر بگوییم شب است، بگوید چشم، اگر بگوییم روز است، باز هم بگوید چشم، کاری از پیش نمی‌برد. او در بله قربان‌گویی فوق‌العاده است!

این پیشکسوت فوتبال با اشاره به استفاده دوباره از کنعانی‎‌زادگان با وجود محرومیت، یادآور شد: وقتی می‌گویم مربی ترسو به خاطر همین است. او نمی‌تواند یک بازیکن را به خاطر نفوذ یک مدیر برنامه بابت تخلفش کنار بگذارد. ما در فوتبال دنیا می‌بینیم که خیلی راحت بنزما را در اوج جوانی‌اش به خاطر اشتباهی که کرد، کنار گذاشتند. در این مورد نمونه زیاد داریم که به خاطر تخلفات از کنار اسم‌ها می‌گذرند، چون اسم‌ها مهم نیستند. مگر کنعانی‌زادگان از بنزما بزرگتر است؟ این اتفاق فقط حاصل سوءمدیریت است و عدم اقتدار سرپرستی تیم ملی را نشان می‌دهد. فسادی که از دوره گذشته شاهدش بودیم، متأسفانه اکنون هم وجود دارد و بیشتر هم شده است.

شافعی درباره وضعیت کنونی پرسپولیس در حالی که در کورس قهرمانی شش امتیاز از استقلال عقب افتاده است، خاطر نشان کرد: من اتفاقاتی که در این مدت رخ داد و رویه‌ای را که گل‌محمدی پیش گرفت، نمی‌پسندم. به هرحال یا می‌خواهی بمانی و یا نه، اگر می‌مانی شجاعانه مبارزه کن نه اینکه هر روز دل هوادارانت را با تهدید رفتن برنجانی. این حرف‌ها بار روانی برای تیم ایجاد می‌کند و تمرکز بازیکنان از دست می‌رود. مربی باید نسبت به قراردادش متعهد باشد. چطور زمان پول گرفتن، همه باید حرفه‌ای باشند. این تماشاگر و هوادار گناه نکردند که با هر اتفاقی تن‌شان بلرزد. علی‌رغم اینکه می‌گویم یحیی گل‌محمدی بهترین گزینه است، چون در کار فنی تیم ثبات ایجاد کرده است و باید ادامه دهد، اما در عین حال می‌گویم که استعفا هم کار درستی نیست.

وی در خاتمه گفت: به هر حال داور است و اشتباه شده. این در فوتبال دنیا هم اتفاق می‌افتد، ولی نباید عصاره کارش را از دست بدهد. زمانی که من خودم در پرسپولیس بازی می‌کردم و گل قهرمانی تیم را هم زدم، ۱۴ امتیاز از بهمن کرج عقب بودیم، اما با یک پلن و برنامه‌ریزی خوب، تیم ۱۴ امتیاز را جبران کرده و با سه امتیاز اختلاف هم قهرمان شدیم. یحیی گل‌محمدی دوست خوب ماست و همه جوره از نظر فنی حمایتش می‌کنیم، ولی باید به قراردادش پایبند باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    1 1
    بنده خدا تیم ملی رو بدون دردسر برد جام جهانی حالا یه بازی باخته همه دارن میگن هیچی بلد نیست حق فوتبال ما همون ویلموتس هست که یکماه باشه و نتایج فاجعه بگیره و چندین برابر هم پول بگیره یا کیروش که تو همه مسائل فدراسیون که بهش مربوط نیست دخالت کنه
  • IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    سه تا بازی دوستانه با تیم هایی مثل اروگوئه و هلند و بلژیک برگزار کنید ببینید جناب اسکوچیچ چگونه نتیجه می گیره .
  • صالح IR ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 2
    اسکوچیچ اگه ترسو بود تیم رو تو اون وضعیت که با لغزش از مرحله اول گروهی حذف میشدیم اونم بدون رییس فدراسیون و هیچی تحویل نمیگرفت... یه کم قدرشناس باشیم... اسکوچیچ بهترین مربی دنیا نیست ولی برای ما خیلی زحمت کشیده... حداقل قدرشناسی ما هم تمدید قراردادش تا پایان جام جهانیه... چون خودش تیمو برده تا اینجا تا اخرشم حقشه باشه...
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    مربی خوبی نیست. ما با برانکو هم خیلی خوب به جام جهانی صعود کردیم ولی در جام جهانی اصلا خوب نبودیم. اسکو در جام جهانی میخکوب می شود. بله زحمت کشیده و تیم را به راحتی به جام جهانی برده ولی داستان جام جهانی فرق می کنه. چند تا بازی دوستانه با تیم هایی در حد کره و ژاپن نه در حد لبنان و امارات وضعیت را بهتر روشن خواهد کرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس