کد خبر 1356377
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
منابع خبری از بی نتیجه بودن نشست نقب در سایه اختلافات خبر دادند

برخی منابع خبری عرب زبان امروز دوشنبه از بی نتیجه بودن نشست نقب در فلسطین اشغالی در سایه اختلافات وزیران خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی و چهار دولت سازشکار عرب خبر دادند.

به گزارش مشرق، پایگاه خبری عربی ۲۱ امروز دوشنبه در گزارشی نوشت: نشست وزیران خارجه چهار کشور مصر، امارات، بحرین و مغرب با «یائیر لاپید» و «آنتونی بلینکن» وزیران خارجه اسرائیل و آمریکا در شهر نقب در جنوب فلسطین اشغالی امروز دوشنبه پایان می یابد.

به نوشته این پایگاه، وزیران خارجه چهار کشور عرب یاد شده به همراه وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا یکشنبه شب در ضیافت شامی در شهر اشغالی نقب گردهم آمدند تا اینکه نشست کاری خود را امروز دوشنبه از سر بگیرند.

این پایگاه خبری درعین حال از عدم توافق چهار مصر، بحرین، امارات، مغرب، آمریکا و رژیم صهیونیستی در این نشست برای صدور بیانیه مشترکی خبر داد؛ امری که نشان از بی نتیجه بودن نشست و نرسیدن آن به اهدافی دارد که رژیم صهیونیستی و آمریکا به همراه چهار کشور سازشکار عربی بدنبال آن هستند.

پایگاه خبری عربی ۲۱ در این باره نوشت: تیم های وزارتخانه های خارجه آمریکا و رژیم صهیونیستی و چهار کشور عرب به خاطر دشوار بودن حل اختلافات نه چندان اندک، هنوز بر سر یک بیانیه مشترک برای نشست نقب به توافق نرسیده اند و وزارت خارجه اسرائیل تایید کرده است که طرف های حاضر در این نشست امروز دوشنبه بیانیه های جداگانه ای صادر خواهند کرد.

به نوشته این پایگاه خبری، لاپید مذاکرات دوجانبه جداگانه ای را با هریک از وزیران خارجه چهار کشور عرب یاد شده انجام داده و هدف نشست نقب پرداختن به موضوع ایران و جنگ در اوکراین و موضع فلسطین عنوان شده است.

در همین ارتباط، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی پیشتر گفته بود: در این نشست، موضوعات مختلف سیاسی بویژه پرونده هسته ای ایران بررسی می شود.

وزیر خارجه آمریکا نیز که شنبه شب وارد سرزمین های اشغالی شده بود، با مقامات رژیم صهیونیستی دیدار کرد.

برگزاری این نشست با حضور وزیران خارجه چهار کشور سازشکار عربی موجی از مخالفت ها و اعتراضات را در بین مردم و گروههای مقاومت و جریان های سیاسی در منطقه ایجاد کرد و در همین راستا، جنبش حماس اعلام کرد که نشست وزرای عرب با صهیونیست ها در سرزمینهای اشغالی فلسطین، در تضاد کامل با مواضع و منافع ملت فلسطین و نقض شعار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

جنبش حماس با رد مطلق هرگونه عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر قدس تأکید کرد: اینگونه نشستها تنها با هدف تامین منافع دشمن و خدمت به صهیونیستها و چراغ سبزی برای تداوم تجاوزآنها به سرزمین، مردم و اماکن مقدس ما و در تضاد کامل با مواضع و منافع ملت و مردم ماست.

در سایه عدم مشارکت وزیر امور خارجه اردن در نشست نقب، جبهه اقدام اسلامی این کشور نیز مشارکت وزرای خارجه مصر، امارات، بحرین و مراکش در این نشست را محکوم کرد.

در بیانیه مطبوعاتی جبهه عمل اسلامی اردن که شامگاه یکشنبه انتشار یافت، تاکید شد که رژیم‌هایی که عجولانه برای عادی‌سازی روابط با رژیم اشغالگر گام برداشته اند، از مرحله عادی‌سازی هم فراتر رفته‌اند و وارد فاز اتحاد با دشمن صهیونیستی و هماهنگی با آن شده اند.

این جبهه از دولت اردن نیز خواست که موضع رسمی خود در ارتباط با نشست نقب را "روشن" و در قبال آن موضعگیری کند.

این درحالی است که قرار است امروز «عبدالله دوم» شاه اردن نیز برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ میلادی برای دیدار با «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین عازم شهر رام الله در کرانه باختری شود و به گفته برخی منابع اردنی در این دیدار "تلاش های مداوم اردن برای حمایت از ملت فلسطین بررسی خواهد شد".

با تنها ماندن عربستان و امارات در مقابل حملات یمنی‌ها و نیز اوکراین در برابر روسیه، همپیمانان آمریکا در منطقه از آینده مبهم خود و بدعهدی‌های ایالات متحده بیمناک شده‌اند.

کارشناسان و ناظران مسائل منطقه معتقدند، آمریکایی ها با برگزاری نشست‌هایی از این دست، در تکاپو برای اطمینان بخشی به همپیمانان خود در منطقه درخصوص تداوم حمایتهای خود از آنان حتی پس از توافق احتمالی مذاکرات هسته‌ای با ایران هستند. 

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    سرمان را زیر برف نکنیمشکی نیست امارات بحرین عربستان واسرائیل علیه ایران متحد شده اند وتلاش می‌کنند کشورهای میانه رو مصر اردن تونس وحتی عراق سوریه ولبنان را با خود متحد کنند این جلسات با هماهنگی امریکا وانگلیس وفرانسه انجام میشود حالدوبار شکست بخورد دفعه سوم انجام میشود
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۹
    0 0
    باشه شما بگو بی نتیجه بوده انشالله!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس