کد خبر 1356121
تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
نشست ننگین «نقب» مغایر با منافع امت و خنجر به پشت فلسطین است

گروه های ملی و مقاومت فلسطین نشست شش جانبه رژیم صهیونیستی و چهار کشور عربی و آمریکا در نقب اشغالی را محکوم و آن را مغایر با منافع امت و خنجربه پشت ملت فلسطین قلمداد کردند.

به گزارش مشرق، وزرای خارجه چهار کشور عربی مصر، امارات، بحرین و مغرب امروز یکشنبه در اجلاسی که با حضور «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در منطقه اشغالی نقب برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. قرار است این نشست عصر امروز یکشنبه با دیدار وزرای خارجه و صرف شام کاری آغاز شود و تا فردا دوشنبه ادامه داشته باشد.

کمیته پیگیری نیروهای ملی و اسلامی فلسطین، برگزاری این نشست شش جانبه ننگین در نقب را محکوم و تاکید کرد: این اجلاس که قرار است با حضور وزیر امور خارجه آمریکا و وزرای خارجه کشورهای عربی با وزیر امور خارجه دولت راست افراطی و دولت شهرک نشینان و نئو فاشیست‌ها بر ویرانه خانه‌های مردم فلسطین در نقب استوار و در سالگرد روز زمین برگزار شود، چیزی جز خنجر زدن به پشت مردم فلسطین و آرمان آنها نیست.

اعضای این کمیته در نشست خبری امروز خود اعلام کردند: اجلاس ننگین نقب که در آن درباره چگونگی حفظ منافع و اقتصاد تهدید شده دولت اشغالگر و آمریکا بحث و تبادل نظر خواهد شد، چیزی جز استثمار کشورهای عربی شرکت کننده و توانایی‌های آنها و فریب دادنشان به بهانه حفظ امنیتی که در اصل تهدید نمی‌شود، نیست.

نشست ننگین «نقب» مغایر با منافع امت و خنجر به پشت فلسطین است

در ادامه این نشست خبری تصریح شد: اسرائیل تنها تهدید واقعی برای کشورها و ملت‌های عربی است و هرگونه تهدیدسازی دیگر، ناشی از توهمات ساختگی آمریکا و متحدش اسرائیل است و هدف آن، توجیه ایجاد ائتلاف میان اعراب و اسرائیل شبیه ائتلاف ناتو است که در اولین آزمایش خود در اوکراین شکست خورد. این اجلاس و سایر سفرها و دیدارهای اخیر و توافقات امنیتی و اقتصادی بین رژیم‌های عربی سازشکار و دولت اشغالگر، با استواری مردم فلسطین در سرزمین خود و ادامه مبارزات ملی و تقویت مقاومت و مبارزه آنها بی نتیجه خواهد شد و دشمن صهیونیستی را متحمل هزینه‌های بیشتری خواهد کرد.

در پایان بیانیه نیروهای ملی و اسلامی تأکید شد: در حالی که مردم ما شگفت‌انگیزترین نشانه‌های استواری و استقامت را در برابر سیاست‌های فاشیستی رژیم اشغالگر رقم می‌زنند، آمریکا تلاش می‌کند تا از دست دادن تسلط خود بر نظام بین المللی که با خشونت و تروریسم ساخته است را پوشش دهد و توطئه جدیدی را با ایجاد یک محور شرارت در خاورمیانه در راستای خدمت به خود و سیاست‌هایش و حفظ نفوذ اندک باقی مانده در میان کشورهای ضعیف و بی ارزش، شکل دهد.

کمیته‌های مقاومت فلسطین نیز با صدور بیانیه‌ای این نشست ننگین را محکوم و اعلام کردند: نشست نقب در حالی برگزاری می‌شود که ساکنان این منطقه در معرض شدیدترین موج کوچانده شدن اجباری و پاکسازی نژادی توسط رژیم صهیونیستی هستند. جنایت عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی که توسط برخی رژیم‌های عربی انجام می‌شود، به نمایندگی از ملت‌های عربی نیست که به شدت از زانو زدن، نوکری و فرمانبرداری برای دشمن صهیونیستی خودداری می‌کنند.

نشست ننگین «نقب» مغایر با منافع امت و خنجر به پشت فلسطین است

جنبش حماس هم نشست نقب را محکوم و اعلام کرد: شرکت وزرای خارجه امارات، مغرب، بحرین و مصر در نشستی با حضور اشغالگران، مغایر با مواضع و منافع امتی است که با عادی سازی روابط مخالف هستند. ما دوباره بر مخالفت مطلق خود با همه اشکال عادی سازی روابط با دشمن اشغالگر تأکید و اعلام می‌کنیم که چنین جلساتی تنها در راستای خدمت به دشمن برای تداوم تجاوزات مستمر خود به سرزمین، مردم و مقدسات فلسطین است.

در همین حال «داود شهاب» از رهبران جنبش جهاد اسلامی مشارکت وزرای خارجه عرب در نشست نقب را محکوم کرد و آن را یکی از نمادهای سازش و همکاری دانست که به نفع رژیم اشغالگر و سیاست‌های تجاوزکارانه آن است و ملت فلسطین و سرزمین آن را هدف قرار داده است.

وی در مصاحبه با شبکه فلسطین الیوم با اشاره به اینکه شرکت‌کنندگان در این نشست، هویت عربی خود را از دست داده‌اند، گفت: این حق همه ملت‌های عربی است که این سوال را بپرسد که آیا وزرای خارجه عرب تا این حد حقیقت و ماهیت نزاع موجود در نقب را نادیده گرفته‌اند که حاضرند در نشستی به میزبانی رژیم اشغالگر در این منطقه که در معرض یهودی‌سازی و کوچاندن اهالی آن قرار دارد، شرکت کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۸
    0 0
    خخخخخخ اینهمه کشور(سران سرسپرده) به اضافه رژیم رو به موت صهیونیستی جمع شدن تا علیه ایران ائتلاف کنن تا حکومتهای کثیف و ننگینشون ساقط نشه.غافل از اینکه پشت این کشور دولت ، نظام، رهبری عزیز به خدا و مردمشه. و خلاصه اینکه چراغی را که ایزد برفروزد هر آنکس پف کند ریشش بسوزد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس