کد خبر 1392410
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۹
در نشست سازشکارانه منامه چه گذشت؟

نشست سازشکاران با اسرائیل یا همان نشست نقب امروز دوشنبه در منامه پایتخت بحرین برگزار شد.

به گزارش مشرق، رسانه‌های عربی خبر دادند، اولین جلسات کمیته آماده سازی نشست سران نقب که با مشارکت مسئولین عالی‌رتبه وزارت خارجه کشورهای عضو این نشست، بحرین، ایالات متحده، امارات متحده عربی، مصر و مغرب به همراهی رژیم صهیونیستی برگزار شد.

این نشست ۳ ماه بعد از برگزار نشست اول آن در نقب که با حضور وزرای خارجه رژیم اسرائیل و همتایانش در کشورهای عضو برگزار شده بود، برگزار می‌شود.

 وبگاه یدیعوت احارانوت در این رابطه خبر داد: مسئولین عالی‌رتبه وزارت خارجه عضو اولین نشست خود را بعد از مارس در منامه برگزار می‌کنند.

به گفته این پایگاه عبری زبان، وزرای خارجه اسرائیل، ایالات متحده، امارات متحده عربی، بحرین، مغرب و مصر در رابطه با ایجاد شش گروه کاری به توافق رسیدند.

این نشست که ریاست آن را اسرائیل به عهده دارد برای فعالیت‌های مشترک و تقویت همکاری فیما بین اعضا تشکیل شده و تل‌آویو به دنبال الحاق اردن به آن است.

مسئولین برگزاری نشست تاکید کردند هدف از نشست منامه تعمیق همکاری در بخش‌های آب، گردشگری، بهداشت، انرژی، امنیتی غذایی و امنیت منطقه‌ای است.

با این حال اطلاعات بیشتری در رابطه با رایزنی ها و گفتگوهای انجام گرفته در رسانه‌های اسرائیلی و عربی منتشر نشده است.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نیز در بیانیه‌ای در این رابطه اعلام کرد، نشست بحرین یکی از رخدادهای مهم پیش از سفر جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه محسوب می‌شود.

در همین راستا  روزنامه معاریو با اشاره به این نشست تاکید کرد، برگزاری این نشست منامه در سایه اعلام تجدید توافق هسته‌ای قرار گرفت.

این رسانه فاش کرد، یکی از مهم‌ترین اهداف این نشست، تقویت چارچوب‌های همکاری منطقه‌ای است که زیر بنای آن (در نشست قبلی) ایجاد شده است.

معاریو افزود: یکی از مهمترین محورهای این همکاری پرونده ایران است که این روزها شاهد از سرگیری مذاکارات احیای توافق هسته‌ای آن هم هستیم، از اینرو نشست در یکی از کشورهای نزدیک به ایران برگزار شد، در حالی که برگزاری آن در سایه نزدیکی موعد سفر رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه و تاکید کاخ سفید بر توسعه دامنه سازش انجام گرفت.

در این میان رؤسای هیئت‌های اسرائیلی و بحرینی نیز در گفتگو با خبرنگاران از وجود چالش‌های مشترک در شرایط فعلی سخن گفتند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    اه چه صحنه ای
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۶
    0 0
    بی غیرتی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس