کدام کشور عربی میان فلسطین و رژیم صهیونیستی میانجیگری می‌کند؟

عیساوی فریج وزیر همکاری های منطقه ای رژیم صهیونیستی از یک کشور عربی به عنوان نامزد میانجیگیری میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها نام برد.

به گزارش مشرق، عیساوی فریج وزیر همکاری های منطقه ای رژیم صهیونیستی در گفتگو با شبکه i۲۴news عنوان کرد: یک کشور عربی توانایی آن را دارد که به طور فعالانه میان فلسطینی ها و اسرائیلی ها میانجیگری کند.

وی که به تازگی در سفری سه روزه وارد مغرب شده است، در این باره گفت: این سفر با هدف توسعه و تقویت روابط دوجانبه انجام می شود، ما از چند دهه پیش روابط ویژه ای با پادشاهی مغرب داشته ایم ، اما در دو سال گذشته این روابط رشد و توسعه جدی داشته است.

وزیر همکاری های منطقه ای رژیم صهیونیستی افزود: تقویت روند صلح میان کشورها تنها با توافقات دوجانبه محقق نمی شود، بلکه باید روابط میان مردم نیز تقویت شود، این همان چیزی است که ما در پی تحقق آن هستیم.

فریج افزود: مغرب و پادشاه آن محمد ششم، نقشی مهم و اساسی در نزدیکی اسرائیلی ها به فلسطینی ها دارند، چون معادله ساده ای در این ارتباط وجود دارد.

وی مدعی شد که مغرب هم میان فلسطینی ها و هم میان صهیونیستها جایگاهی ویژه ای دارد و به همین دلیل می تواند نقش آفرینی جدی در میانجیگری و نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان دو طرف داشته باشد.

وزیر همکاری های منطقه ای رژیم صهیونیستی در ادامه با اشاره به اینکه خودش به راه حل دولتی اعتقاد دارد، افزود: البته در شرایط فعالی شرایط برای گفتگو میان طرف های فلسطینی و اسرائیلی مهیا نیست، اما این مذاکرات در نهایت به یک میانجیگر مقبول نیاز دارد که آن هم مغرب است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    2 0
    مصر و قطر !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • CA ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    0 0
    میانجی!!! میانجیگر غلطه! آیا به کسی که وحشیگری میکنه میگیم وحشیگر یا میگیم وحشی؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس