لزوم برچیدن مقرهای «موساد» در اربیل/ اقلیم کردستان پاسخگو باشد

یک پایگاه عرب زبان با انتشار مطلبی ضمن انتقاد از وجود مقرهای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در شهر «اربیل»، بر لزوم پاسخگو بودن مقامات اقلیم کردستان در این زمینه تأکید کرد.

به گزارش مشرق، پایگاه عرب زبان «الخنادق» با انتشار مطلبی ضمن انتقاد از وجود مقرهای سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در شهر «اربیل»، بر لزوم پاسخگو بودن مقامات اقلیم کردستان در این زمینه تأکید کرد. در مطلب مذکور اینگونه آمده است؛

در حال حاضر بیش از ۳ هفته از حمله موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) در اربیل سپری می‌شود و با این وجود، مقامات اقلیم کردستان هنوز هم حاضر به پاسخگویی در خصوص حضور صهیونیست‌ها در اربیل نیستند. درحالی که انتظار می‌رفت مقامات اقلیم کردستان توضیحاتی را در خصوص فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در اربیل ارائه دهند، اما آنها مسیر دیگری را در پیش گرفتند.

در همین ارتباط، وزارت داخلی اقلیم کردستان در کمال تعجب بیانیه‌ای را صادر و در آن مدعی شد که در حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مناطق مسکونی هدف قرار گرفته شدند! پس از آن نیز نوبت به «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان رسید که به انتقاد از حمله به مقر موساد بپردازد. وی خواستار رسیدگی دستگاه‌های امنیتی به حمله انجام شده به مقر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی شد.

نکته قابل تأمل در خصوص حمله انجام شده به مقر موساد این است که برخی شخصیت‌های سیاسی رسمی نظیر خمیس الخنجر، محمد الحلبوسی و مقتدی صدر نیز در قبال آن به موضع گیری پرداختند؛ اما نه آن موضعی که مورد تأیید ملت عراق است. واقعیت این است که علیرغم تلاش‌ها برای سرپوش گذاشتن بر فعالیت‌های رژیم صهیونیستی در اقلیم کردستان و موضع گیری در برابر حمله انجام شده به مقر موساد، روزنامه فرانسوی «لوفیگارو» با انتشار مطلبی بر فعالیت‌های موساد در اربیل صحه گذاشته است.

در همین ارتباط، در ژانویه سال ۲۰۱۲ بود که روزنامه لوفیگارو مطلبی را به رشته تحریر درآورد و در آن نوشت: «سازمان موساد توانسته است به داخل اقلیم کردستان عراق نفوذ کند. هدف اصلی و اساسی موساد از فعالیت در اقلیم کردستان، جذب نیرو و جاسوسی است». مطلب روزنامه مذکور در آن زمان حتی در روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» بازنشر شد و همین مسأله نشان می‌دهد که منتقدان به عملیات موشکی سپاه پاسداران علیه مقر موساد، به دنبال نادیده انگاشتن وقایع هستند.

یک روزنامه فرانسوی در سال ۲۰۱۲ بر فعالیت سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در «اربیل» صحه گذاشته بود هفته پیش بود که «شیخ قیس الخزعلی» دبیرکل جنبش «عصائب اهل الحق» عراق سخنانی را در خصوص حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی در شهر اربیل، مطرح کرد. دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق در این خصوص گفت: ما نمی‌پذیریم که خاک عراق به تهدیدی برای کشورهای همسایه تبدیل شود. حمله به مقر موساد در هر نقطه از دنیا مشروع است. اگر محمد بن سلمان هم چنین حمله‌ای را انجام دهد ما با آن مخالفت نمی‌کنیم.

این شخصیت عراقی در ادامه عنوان کرد: هدفی که اخیراً در اربیل [توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی] مورد اصابت قرار گرفت، متعلق به موساد بود. کسی نمی‌تواند این موضوع را مخفی کند و مدعی شود که هدف، متعلق به سرویس جاسوسی صهیونیست‌ها نبوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات سیاسی و رایزنی‌های گروه‌های مختلف برای تشکیل دولت آتی اشاره کرد و گفت: ما به دنبال تشکیل دولت آتی بدون مشارکت جریان صدر نیستیم. ما به دنبال تشکیل فراکسیون اکثریت متشکل از تمامی گروه‌های سیاسی هستیم.

افزون بر این، «ترکی الجدعان» هم گفته بود: سرویس جاسوسی رژیم صهیونیستی دارای مقرهای مخفی در اربیل است. در حال حاضر نیز میان اربیل و تل آویو همکاری وجود دارد و نفت عراق توسط اقلیم کردستان به رژیم صهیونیستی فروخته می‌شود.

این شخصیت عراقی افزود: حمله موشکی به مقر موساد موجب شد تا یک پرونده بسیار خطرناک [وجود مقرهای موساد در اربیل] در کانون توجهات قرار گیرد. وجود این مقرها تهدیدی برای عراق محسوب می‌شود. وی عنوان کرد: اکنون نیز مقامات اقلیم کردستان تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا تحقیقات شفاف و واقعی پیرامون وجود مقرهای مخفی موساد در اربیل انجام نشود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس