.

حضور صهیونیست‌ها در عراق سابقه‌ای طولانی دارد و در دهه‌های اخیر کردهای این کشور و به طور ویژه خانواده بارزانی زمینه مناسبی برای تقویت نفوذ موساد در عراق فراهم کرده‌اند.

سرویس جهان مشرق _ فعالیت‌های  رژیم صهیونیستی در عراق از چند دهه قبل و حتی پیش از تاسیس این رژیم جعلی از طریق مدارس و محافل اجتماعی در بغداد و موصل گسترش یافته بود و  بعد از اشغال فلسطین  در سال ۱۹۴۸ سرویس جاسوسی موساد و آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا «سیا» فعالیت خود را در شمال عراق متمرکز کردند؛ مسئله‌ای که بسیاری از شخصیت‌های برجسته آمریکایی به آن اعتراف می‌کنند.

بارزترین تحرکات مخرب موساد در عراق از زمان اشغالگری آمریکا

حضور پیدا و پنهان سرویس جاسوسی موساد از همین زمان در عراق آغاز شد و در جریان تهاجم آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ و اشغال عراق توسط آمریکا، فعالیت موساد نیز در خاک عراق افزایش یافت و بسیاری از عناصر اطلاعاتی بین المللی از جمله آمریکایی‌ها  به شکل مستقیم با موساد همکاری می‌کردند.   در سال ۲۰۰۳ هماهنگی زیادی در زمینه جاسوسی در عراق میان موساد و سیا وجود داشت.

بارزترین فعالیت‌هایی که  سرویس جاسوسی اسرائیل  در سال‌های اشغالگری ایالات متحده تاکنون در عراق انجام داده است به صورت زیر است:

- انتقال آرشیو یهودیان از عراق به فلسطین اشغالی.

- ردیابی پول‌های «صدام حسین» دیکتاتور سابق عراق که در بانک‌های عراق و بانک‌های بین المللی وجود داشت و مصادره این پول‌ها با همکاری «کریستوفر استوری» کارشناس مالی انگلیسی از بانک‌های خاورمیانه و کشورهایی مانند سوئیس و آلمان و بلغارستان.

این یکی از بزرگترین و خطرناک‌ترین عملیات‌های موساد در خاک عراق در روزهای ابتدایی اشغال این کشور توسط آمریکا بود. در جریان این عملیات بسیاری از بانک‌ها منحل و تعداد زیادی از شخصیت‌های وابسته به این بانک‌ها کشته و  میلیاردها دلار و همچنین شمار زیادی شمش طلا از این بانک‌ها ناپدید شد.

- نظارت بر عملیات‌های تروریستی در عراق و انتقال عناصر تروریستی به این کشور با هماهنگی سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای حوزه خلیج فارس و همچنین سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه، مصر، اردن، آمریکا، انگلیس و استرالیا.

ابعاد پیدا و پنهان نفوذ موساد در اقلیم کردستان/ خواب خطرناکی که اسرائیل برای عراق دیده است +تصاویر

- تشکیل هسته‌های جاسوسی در سراسر عراق تحت پوشش سازمان‌های بشردوستانه یا گروه‌های رسانه‌ای.

- «مائیر داگان» رئیس وقت موساد یک تیم تخصصی نظارت و پیگیری را برای جاسوسی از تعداد زیادی از استادان، دانشمندان، کارشناسان، پزشکان و خلبانان در عراق بسیج کرد تا با هماهنگی یگان‌های معروف به ۱۲۱ آنها را ترور کنند.

- استقرار اسکادران‌های متعلق به هواپیماهای جاسوسی نیروی هوایی اسرائیل در مرزهای سوریه و عراق برای انجام عملیات‌های تروریستی.

- نظارت بر بسیاری از پرونده‌های منطقه از جمله پرونده‌های مربوط به محور مقاومت از خاک عراق.

-  استفاده از ۳ ایستگاه اصلی خارجی در اقلیم کردستان و اخیرا در بحرین و عربستان برای تقویت حضور موساد در اربیل عراق.

ابعاد پیدا و پنهان نفوذ موساد در اقلیم کردستان/ خواب خطرناکی که اسرائیل برای عراق دیده است +تصاویر

- جذب شخصیت‌های وابسته به سازمان‌های خصوصی و هم‌جنسگرایان و کسانی که خواستار عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی هستند.

- فعالیت‌های موساد در عراق تنها به حمایت از گروه‌های تروریستی و درگیری‌های سیاسی و فرقه‌ای و تجزیه عراق محدود نمی‌شود؛ بلکه سرویس جاسوسی موساد در زمینه‌های دیگری مانند پخش مواد مخدر، قاچاق اعضای بدن انسان، سرقت آثار باستانی و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی در عراق نقش مستقیم و موثر دارد.

- همه اقشار جامعه عراق از کارمندان دولت تا افسران، صنعت‌گران، زنان، جوانان، سیاستمداران و نمایندگان پارلمان، تجار، اساتید، هنرمندان، ورزشکاران و نوجوانان به هر شکل ممکن و فریبکارانه در معرض اهداف خصمانه موساد قرار دارند.

- موساد شماری از شخصیتهای اقلیم کردستان عراق را به اراضی اشغالی منتقل کرده است.

- رژیم صهیونیستی و به شکل ویژه سرویس جاسوسی موساد در جریان اعتراضات سال ۲۰۱۹ عراق نقش پررنگی داشته و از برخی از فعالان در جریان این اعتراضات سوء استفاده کرده و وارد صفوف تظاهرات‌ها شدند.

-  در جریان حمله داعش به عراق در سال ۲۰۱۴  و اشغال موصل توسط این گروه تروریستی، صهیونیست‌ها بسیاری از بناهای تاریخی و صومعه‌ها و کلیساهای این شهر را غارت کردند.

- طبق اطلاعات بازار بین‌المللی نفت، نفت سرقت شده اقلیم کردستان عراق مستقیماً به فلسطین اشغالی صادر شده و به دست صهیونیست‌ها می‌رسد.

کردستان عراق؛ مرکز شرارت صهیونیست‌ها

اما بعد از حمله موشکی اخیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به مقر جاسوسی صهیونیست‌ها در اربیل عراق واقع در اقلیم کردستان این کشور که مرکز شرارت  اسرائیل علیه محور مقاومت محسوب می‌شود، رسانه‌ها و  مراکز مطالعاتی به بررسی دقیق  ابعاد تحرکات و عملیات‌های جاسوسی که موساد در شمال عراق انجام می‌دهد پرداختند.

سابقه همکاری نیروهای رژیم صهیونیستی و کردها در عراق به دهه ۱۹۳۰ باز می‌گردد؛ جایی که آژانس یهود نماینده‌ای به نام «رئووین شیلواه»   موسس سرویس جاسوسی موساد  را در بغداد منصوب کرد که نشان دهنده اهمیت عراق برای صهیونیست‌هاست.

ابعاد پیدا و پنهان نفوذ موساد در اقلیم کردستان/ خواب خطرناکی که اسرائیل برای عراق دیده است +تصاویر

«شلومو ناکادمون» روزنامه‌نگار صهیونیست و متخصص در زمینه تصمیم‌گیری سیاسی اسرائیل کتابی منتشر کرده که در آن از میزان همکاری بین رژیم صهیونیستی  و سرویس جاسوسی موساد و «مصطفی بارزانی» رهبر کردهای عراق  که شورش کردها علیه دولت‌های عراق از سال ۱۹۶۳ تا ۱۹۷۵ را رهبری می‌کرد صحبت کرده است.   طبق اطلاعاتی که در این کتاب آمده اسرائیل نقش پررنگی در این شورش‌ها داشت و سران صهیونیست صراحتا اعتراف می‌کنند که فعالیت‌های موساد در شمال عراق با اهداف بشردوستانه نبود، بلکه  هدف اسرائیل تضعیف عراق و ایجاد بی ثباتی در عراق است.

رابطه بین موساد و کردهای عراق در دوره مصطفی بارزانی حدود ۱۲ سال طول کشید و مستشاران نظامی اسرائیل در همه این سال‌ها در اردوگاه مصطفی بارزانی حضور داشتند و تیم‌های مستشاری رژیم‌صهیونیستی هر سه ماه یکبار تعویض می‌شدند. اما ریاست دائمی این تیم‌ها را یکی از اعضای ارشد موساد به همراه یک افسر ارتش اسرائیل و یک مشاور فنی بر عهده داشت.   مشاوران نظامی رژیم صهیونیستی به بارزانی کمک می‌کردند تا روش‌های جنگ مدرن را یاد بگیرد و کردها را برای جدایی طلبی و استقلال از دولت مرکزی عراق تحریک می‌کردند.   در واقع اسرائیل کردهای عراق را فرصتی ارزشمند برای تضعیف ارتش این کشور می دانست.

«ادموند گاریب»   پژوهشگر صهیونیست در کتاب «مسئله کردها در عراق» می‌گوید که  ساواک در دوره رژیم شاه ایران و موساد یک سرویس اطلاعاتی کردی پیچیده تشکیل داده بودند که هدف آن جمع آوری اطلاعات درباره دولت عراق و مردم این کشور بود.

ابعاد پیدا و پنهان نفوذ موساد در اقلیم کردستان/ خواب خطرناکی که اسرائیل برای عراق دیده است +تصاویر

دکتر «اسامه النجیفی»   یکی از اعضای  پارلمان عراق و وزیر اسبق صنعت این کشور درباره رابطه کردها با رژیم صهیونیستی می‌گوید که روابط اسرائیل با کردها در دهه ۹۰ قرن گذشته و در سایه درگیری شدید میان کردها و رژیم صدام حسین تقویت شد.   در واقع اسرائیل از ضعف کردها در محیط عربی در داخل و خارج عراق استفاده کرده و به آموزش نیروهای پیشمرگه پرداخت.   هدف اسرائیل توسعه درگیری میان اعراب و کردها بوده و بسیاری از شاخص‌ها حضور عناصر یهودی و صهیونیست در مناطق کردستان عراق را تایید می‌کند و می‌توان آنها را در خیابان‌های اربیل و سلیمانیه و دهوک  به شکل علنی مشاهده کرد.

طرح خطرناک اسرائیل برای شهرک سازی در شمال عراق

علاوه بر آن مسعود بارزانی، رئیس حزب دموکرات کردستان عراق  از رویکرد پدرش در حفظ روابط نزدیک با رژیم صهیونیستی پیروی کرد و به همین دلیل بود که افسران ارتش اسرائیل به راحتی بیش از ۱۳۰ هزار نیروی پیشمرگه را در ازای اطلاعاتی که کردها در اختیار اسرائیل قرار میدادند آموزش دادند. «محمود عثمان» مشاور مسعود بارزانی می‌گوید اسرائیلی‌ها از ما اطلاعاتی درباره ارتش عراق می‌خواستند و در عین حال اطلاعاتی درباره تحرکات ارتش عراق به ما می‌دادند. حتی اسرائیلی‌ها یک بیمارستان صحرایی در اقلیم کردستان ایجاد کردند که پوششی برای فعالیت‌های جاسوسی آنها بود.

«وین مادسن» روزنامه‌نگار  امریکایی در گزارشی که درباره میزان نفوذ اسرائیل در عراق با همکاری کردها منتشر کرده درباره طرح توسعه طلبانه شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در شمال عراق صحبت و تاکید می‌کند اسرائیل در صدد سیطره بر بخش‌هایی از عراق جهت تحقق رویای تاسیس «اسرائیل بزرگ» از نیل تا فرات است.

ابعاد پیدا و پنهان نفوذ موساد در اقلیم کردستان/ خواب خطرناکی که اسرائیل برای عراق دیده است +تصاویر

گزارش این نویسنده آمریکایی حاوی اطلاعاتی است که پیش از این منتشر نشده بود. این گزارش به اطلاعاتی اشاره می‌کند که مربوط به طرح انتقال یهودیان از اراضی اشغالی به شهر موصل و نینوا در شمال عراق است و این افراد در قالب ماموریت‌های مذهبی و بازدید از زیارتگاه‌های باستانی یهودیان در عراق وارد این کشور شدند.

بر اساس این گزارش یهودیان کرد از سال ۲۰۰۳ میلادی که آمریکا به عراق حمله کرد اقدام به خرید زمین‌هایی در شمال عراق کردند که از نظر آنها دارایی تاریخی یهودیان است. در واقع علت تمرکز صهیونیست‌ها بر این مناطق عراق آن است که اسرائیلی‌ها بهانه‌ای برای ساکن شدن در عراق داشته باشند.

برای رسیدن به این هدف در طول سال‌های گذشته عناصر موساد با همکاری شبه نظامیان شورشی کرد و دیگر گروه‌های مزدور حملاتی را علیه مسیحیان، کلدنی‌ها و آشوری‌های عراق در موصل، حمدانیه، سلیمانیه  و سایر مناطق کردنشین انجام و آنها را به گروه‌های وابسته به مقاومت نسبت دادند تا روند استقرار یهودیان اسرائیلی در شمال عراق تسهیل گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 37
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    18 2
    احمق تر از کسانی که از قوم یهود و مخصوصاً صهیونیست ها پیروی می کنند خدا نیافریده است چون سنت الهی بر نابودی این قوم ستمگر و پیامبر کش است
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 0
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان /////// اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    11 5
    ای کرد های عراق و سوریه بدانید و آگاه باشید که ما فارس ها و کرد ها در آن مناطق تا مدافع مادرمان ایران باشیم. پس بنام پدر، همه باهم برای ایران
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 0
    فَاِنَّکُما کافِیانِ وَ انْصُرانى فَاِنَّکُما ناصِرانِ یا مَوْلانا یا صاحِب الزَّمانِ که شمایید کفایت کننده ام و مرا یارى کنید که شمایید یاور من اى سرور ما اى صاحب زمان /////// اللهم العجل لولیک الفرج
  • IR ۰۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    خلاصه و اجمال در مورد عراق که آغازش به دهه ها قبل ، پیش. از پیدایش اسرائیل بر میگرده . تشکیل حکومت ها سلطانی و اماراتی نیز با همکاری یهودیان بوده . این اندیشه نیل تا فرات که بر پرچم آنها نقش بسته . حساب شده بوده . اتفاقاتی که در کشورهای پیرامونی خاصه اطراف ما افتاده و در آخر اردوغان هم پرده را کنار زد . در همکاری با حکومت اقلیم در همکاری با اسرائیل و اطراف نقشه های خود را با تاکتیک های مختلف پیش میبرند و در حال همسوئی با حکام برخی از کشورهای عربی علیرغم نمایش های قهر و آشتی ، جمع میشوند بلکه تزلزلی که در رژیم اشغالگر که بعد از انقلاب آنرا تکان داد و بالاخص جنگ نا موفق با حزب الله در 2006 و در ادامه پیدایش داعش و تروریست ها بمنظور ضربه کاری با حسابگری با آمریکا و دوستان و کمک مالی بالای اعراب و ترکیه و اردن بعنوان مسیر عبور و لجستیک با همت محور مقاومت شکست دیگر و ناباورانه متحمل شدند . امروزه با زخم هائی که از داخل متحمل میشود و کل سرزمین اشغالی را لرزاند و بفکر فرو برد ، دیگر آسایش و آرامش سلب شده و نفس نیروهای مقاومت پشت گردن خود احساس میکنند . نشان از استیصال آن علیرغم بمیدان آوردن دوستانی که از ابتدا همراه و بعنوان عمال در کشورشان حکومت میکنند و گاهی شعار عوامفریبانه میدادند و ناچارا مجبور به اعتراف و همبستگی نمودند . دارد ، چرا که امت مسلمان امروزه چهره پلید شیاطین را خوب شناخته و بابت کردار مقاومت و هر ضربه خوشحال و حداقل کلامی پشتیبان و دعاگوی آنان هستند و آرزومند پیروزی پهائی بر جنود شیطان و غده سرطانی دارند ، بلکه کشورهای اسلامی آرامش داشته باشند و دیگر شاهد گرفتاری ها و عوارض دخالت های منشا پلیدی ، دستگاه های جاسوسی و همکاران داخلی نباشند .
  • CA ۰۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    14 2
    کردهای عراق اگر ذره ای غیرت و مردانگی داشتند به توهم کسب پست مقام توسط یک دو تا خانواده فاسد سرزمینهای آبا اجدادی مردم کرد که پای هر وجبش در طول تاریخ تمام اقوام ایرانی اعم از کردها هزاران کشته داده اند را در طبق اخلاص به امثال ترکیه و اسراییل نمیبخشیدند. امان از بی غیرتی.
    • IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۴
      0 0
      داعش حتی یک سنگ ریزه به سمت اسرائیل پرت نکرد !!!! هنوز نفمیدی داعش ساخته و پرداخته وهابیت و صهیونیسم با حمایت شیطان بزرگ آمریکاست !!!!!!! خدایا توبه
  • مهدی IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    10 1
    لعنت به یهود خبیث
  • BE ۰۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 7
    دشت نینوا و شهر موصل که در اختیار حکومت مرکزی است و بیشترین کنترل را حشد شعبی بر این مناطق دارد. قاچاق مواد مخدر توسط اسرائیل هم درست بنظر نمی رسد.
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      4 1
      آلبانی گرد و خاک نمیاد؟
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 0
    هضم این اشتها و دشمنی با اعراب بااین پشتکار سخت است وآنهاازسادگی اعراب بخوبی استفاده کرده اند . تنها هوشیار انقلابی ایران می‌تواند آنها را باشکست مواجه می‌کند . نفوذ آنهادرسراسر دنیا پدیده ایی نادر است وسرانجام یک جنگ با مقاومت فاتحه آنها را میخواند .
  • IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    8 1
    باید همون شبی که مرکز جاسوسی موساد زده شد دیگر پایگاه های اسرائیل در کردستان عراق رو هم زمان می زدیم. من نمی دونم چرا کامل عمل نمی کنیم.
  • IR ۰۵:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 0
    رییس ستاد مشترک ارتش اسراییل: قبلاً از سوار شدن اتوبوس ترس داشتیم و امروز از راه رافتن در خیابان‌ها
  • IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    برای حفظ اسرائیل عراق باید تجزیه شود.... این تئوری استکبار جهانی است.
  • حق گو IR ۰۶:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    7 2
    پس برای همین فرش قرمز انداخته و از اونها حمایت های برادرانه و بسیار زیادی می کنید تا آزادانه وارد استان های آذربایجان غربی و... در ایران بشن و در اونجا اربده کشیده، جولان داده و در نهایت پایگاه های تروریستی بسازند؟!
  • CA ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 3
    اگه راست میگید، چرا و با چه استدلالی اربیل را از دست داعش نجات دادید، چرا نگذاشتی اربیل و خاندان بارزانی به دست داعش تار و مار شوند و بعد دخل داعش را بیاورید. مگر نه اینکه خطر داعش با همسایگی کنونی موساد در جوار ایران و اقلیم کردستان اگر کمتر نبود بیشتر از الان هم نبود.
  • US ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    6 0
    دولت مرکزی عراق مگر خبری ندارد؟!
    • BG ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
      1 1
      دولت مرکزی عراق عملا پیمانکار آمریکا در ترور سردار سلیمانی بود امیدوارم روزی بدانید که عراقی ها دشمن درجه یک ایران هستند
  • پیروز IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 0
    در زمان هجوم آمریکا به عراق و انهدام زیرساخت های آن رژیم ملعون ، که با کمک هشتاد تا یکصد کشور انجام شد ، سرویس های اطلاعاتی اسرائیل و انگلیس و آمریکا به عراق هجوم بردند و علاوه بر تخلیه اماکن حساس اطلاعاتی عراق مثل استخبارات عراق که اسناد بسیار مهمی در این ساختمان ها به لحاظ گسترده شدن و بلند پروازیهای صدام ، اسناد اطلاعاتی زیادی در آنجا انبار شده بود، با گسیل افسران اطلاعاتی و جوخه های ترور ( به گفته و اعتراف بسیاری از کارشناسان عرب) هفتاد افسر متخصص موساد به عراق گسیل شدند که علاوه برکشتن سیصد دانشمند هسته ای عراق ، بسیاری از عناصر مقاومت نیز توسط این تروریستهای کثیف به همراهی تیم های منافقین ترور شدند ، مساله نفت عراق بخصوص در منطقه کردستان عراق برای اسرائیل بسیار مهم هست و در حدود سه دهه پیش روی کردستان بزرگ عراق سرمایه گذاری وسیعی کرده اند تا انرژی خود را از این منطقه بدون هیچ دغدغه ای تامین کنند ، نمیتوانم دقیق بنویسم ولی احتمال اینکه همان پایگاهی که ناتو میخواست در اوکراین درست کند و تهدیدی برای روسها باشد را اسرائیلی ها برای کردستان عراق پایه گذاری کرده اند و به ناچار روزی کشور ما نیز ناگزیر است این منطقه را چون تهدید های امنیتی زیادی برای کشورمان در برداشته فکر بکری برای آن بکنند و تاکنون با رافت فراوان با آنان برخورد کرده و حتی حمله داعش به کردستان ، حاج قاسم بارزانی کثیف و حکومتش را نجات داد ولی چرا اینقدر این فرد و دست اندر کارانش نمک به حرامی می کنند !!!!!!!! الله اعلم
  • فداییان رهبر IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    اگر ایران بنشیند ونظارگر باشد مطمن باشید کردستان عراق عین فلسطین خواهد شد واسراییل کم کم از خواسته های خود پرده خواهد برداشت.مردم کردستان عراق باید هوشیارباشند چون ذات اسراییل مانند گفتار می ماند لاشه خورهستند وسعی در بدست آوردن خاک ملتهای اقلیم درگیر هستند
  • مهدی IR ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    9 1
    مرگ بر اسراییل ، خیلی سال قبلتر باید نسخه بارزانی ها را می پیچیدیم. توجه کردید در تمام جنگ ها و جنایت ها و مصیبت های منطقه پای تفاله عثمانی= ترکیه هم وسط است؟ دور نیست زمانی که تاوان اینهمه جنایت را بدهند
  • US ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 3
    باید سریعا تصمیمی برای اخراج وهابیها و یهودیهای ثروتمند و... از ایران گرفته بشود تا اتفاقاتی مثل ترور در ایران را شاهد نباشیم
    • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      5 1
      پرفسور کدوم وهابی یا اسرائیلی ثروتمند میاد در کشور گل و بلبل زندگی کنه لابد سرمایه گزاری هم می کنند
  • IR ۰۹:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    5 0
    قصه خیلی ساده س بارزانی ها نیز مانند اکثر امرای عرب تباری صهیونیست دارند مامورند و معزول از ... طرف یهودیه بایدم براشون کار کنه ملت مسلمون چرا غیرتش اجازه بده مسلمون کش برش حاکم بشه روشنگری کنید کردهای باعیرت کردستان خودشون مثل زباله میندازنشون بیرون
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 0
    اگه آنچه در این گزارش اومده درست باشه پس تقریبا عراق در تصرف اسرائیله
  • IR ۱۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    4 0
    جمهوری کُردستان، ترکیه نیست. جمهوری کُردستان ، سوریه نیست. جمهوری کُردستان عراق نیست. هرجا کُرد است آنجا ایران است.
    • ببببببببب IR ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      به همین خیال باش کاکا
  • NL ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    2 2
    نشریه امریکایی : برجام، ایران را قدرت اول منطقه می کند.... واسه همینه که اسرائیل و عربستان روسیه چشم ندارن برجام موفق بشه... واسه همینه که نوکراش یا همون دلواپسهای داخل ایران خودشونو به زمین و هوا میزنن برجام بره رو هوا..پیدا کن پرتغال فروشو... اسرائیل زیر اب شاه را زد چون به شاه و موقیعت ایران حسودی میکردن حالا اسرائیل میخواد بشه ژاندارم منطقه..
    • رهگذر IR ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      5 1
      تحلیلت درست و غلط داره. برجام ایران را قدرت نمی‌کند، بلکه برای زنجیر زدن به دست و پای ایران طراحی شده. قدرت رزمندگانش آن را قدرتمند می‌کند. اسرائیل و عربستان چشم دیدن ایران رو ندارن درسته. برجام تحفه‌ای نیست باور کن! اسرائیل دوست شاه بود و هیچ وقت زیر آبشو نزد. چرا باید این کار رو بکنه؟ شاه ژاندارم آمریکا در منطقه بود یعنی نوکری آمریکا رو می‌کرد. اسرائیل از همون اول تاسیس نحسش ژاندارم صهیونیسم جهانی بود و هنوز هم هست. ما الان هژمون منطقه هستیم نه ژاندارم کشور دیگه‌ای.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 2
    ای کرد های عراق و سوریه بدانید و آگاه باشید که کوروش شارا در آن مناطق ساکن کرد که تا مدافع مادرمان ایران باشید.
  • علی IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 1
    ایران تنها به یک مرکز جاسوسی رژیم کودک کش در کردستان عراق اکتفا نکند هر کجا که احساس کرد محل توطئه است انجا را ویران کند وگرنه باید منتطر عواقب ان باشیم
  • نیما IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 4
    حکومت خودمختار کردها در عراق که همون فدرالیسم هست باید از بین برود عراق یکپارچه شود
  • معلم IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    3 0
    تا روند استقرار یهودیان اسرائیلی در شمال عراق تسهیل گردد......بهتر بودمیگفتید, یهودیان صهیونیست....چون هیچ طویله ای در دنیا به نام اسراییل نداریم
  • وطن پرست DE ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    فرق ایران و آمریکا در عملیات کردن اینه که آمریکا قبل از شروع عملیات نظامی با جنگ روانی سعی می کنه بهترین آورده رو داشته باشه ولی ایران بعد از عملیات نظامی شروع می کنه به توجیح کردن. خداییش با این حجم بلاهت فکر می کنید در جهاد تبیین کجای ماجرا ایستادید؟ حدود یک ماه از حمله عزیزان سپاه می گذره. کلا رو به عقب هستید نه به سمت آینده
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    سد ایسلو‌ نباید باشد
  • سرباز ولایت IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    3 0
    اسرائیل را باید در لانه خودش خفه و نابود کنیم. نباید فرصت بیشتری داد. الان دارد در کل منطقه نفوذ می کنند و یک سری سران ابله از پشت پرده خبر ندارند. ما باید کلیه اختلاف های قومی را به اروپا برگدانیم. از خود انلگیس خبیت هم شروع کنیم. اگر انگلیس را فتح کنیم کل دنیا آزاد می شود. چون کل فساد دنیا از انگلیس رهبری و بدعت گذاری می شود.پس در مقابل دشمن باید با توجه به تجربیات سالهای قبل مقابل به مثل و مثل و بدتر از خودش عمل نماییم.
  • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۱
    0 0
    دولت نیاز ب برنامه ریزی برای چسبندگی اقوام مختلف ایران بیکدیگر دارد تا هر چه بیشتر در همه احساس ب اتحاد افزون شود. دشمن در کمین است و از هر فرصتی بهره می‌برد. اقدام سریع لازم است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس