دانشمندان برای به صدا درآوردن زنگ خطر اقلیمی، خطر بازداشت را پذیرا می‌شوند

اعضای گروهی موسوم به «شورش دانشمندان» اعلام کردند شبکه ای از دانشمندان در کشورهای مختلف در تلاشند در اقدامی متحد آغاز نافرمانی مدنی برای برجسته کردن بحران آب و هوایی را در هفته جاری کلید بزنند.

به گزارش مشرق، این دانشمندان گفتند که اقدامات غیرخشونت بارشان با هدف انتشار گزارشی در روز دوشنبه از سوی گروه مشورتی علوم آب و هوایی سازمان ملل انجام می شود که گزینه هایی برای کاهش آلایندگی کربن و طرح های بحث برانگیز برای استخراج دی اکسید کربن از هوا را ارائه می دهد.

«چارلی گاردنر» دانشمند دانشگاه کنت گفت: دانشمندان پیام رسان های قدرتمندی هستند و ما مسئولیت داریم رهبری خود را نشان دهیم.

وی افزود: ما در انجام این مسئولیت قصور می ورزیم. اگر بگوییم این یک وضعیت اورژانسی است، باید همانطور که هست رفتار کنیم.

این گروه از دانشمندان در قالب اقدام خود که از روز دوشنبه آغاز می شود، امیدوارند شاهد سطح بالایی از نافرمانی از طرف بیش از یک هزار دانشمند در سراسر جهان باشند تا اقدامی مستقیم و غیرخشونت بار علیه دولت ها و موسسات آکادمیک باشد.

جهان شاهد تغییرات شدید آب و هوایی بوده که با افزایش دمای هوا، آتش سوزی ها، سیلاب و طوفان وخیم تر شده است.

گروه شورش دانشمندان در سال ۲۰۲۰ با الهام از گروه شورش علیه انقراض تاسیس شد.

گروه شورش دانشمندان در ابتدا با اقدام بیش از یکصد دانشمند آغاز به کار کرد و انجمن سلطنتی بریتانیا و غول انتشارات علمی موسوم به «اسپرینگر نیچر» را هدف قرار داد.

سال گذشته در جریان اجلاس آب و هوایی سازمان ملل در گلاسکو اسکاتلند، شماری از اعضای این گروه بازداشت شدند.

فعالان زیست محیطی موسوم به شورش علیه انقراض در سال ۲۰۱۹ با تجمعات خود نابساماهی های ترافیکی زیادی در لندن ایجاد کردند.

این گروه خواستار واکنش فوری دولت ها و فاصله گرفتن دسته جمعی از صنایع آلاینده برای جلوگیری از بدترین سناریوی ویرانگری است که از سوی دانشمندان ترسیم شده است.

شورش علیه انقراض در سال ۲۰۱۹ بخش زیادی از مرکز لندن را با اعتراض های خود قفل کرد، تا جایی که برخی سیاستمداران، پلیس را به دلیل مدارای بیش از حد با این گروه مورد انتقاد قرار دادند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۴
    0 0
    مثلا اگر کل ساکنان کره زمین شورش کنند میتوانند مختصات این سیاره را در فضا تغییر دهند ؟ دانشمندان بی اطلاع از اول و وسط و آخر کائنات میخواهند سرنوشت کیهان را تغییر دهند .فقط نظریات با اعتبار موقت را برای ترساندن مردم بکار گرفته اند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس