عضو حزب الله: آمریکا و اسرائیل در لبنانِ پسا انتخابات جایی نخواهند داشت

عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله تأکید کرد که مردم لبنان در انتخابات آتی این کشور ثابت خواهند کرد که طرحهای آمریکا برای هدف قرار دادن مقاومت، شکست خورده است.

به گزارش مشرق، «نبیل قاووق» عضو شورای مرکزی جنبش حزب الله لبنان امروز یکشنبه گفت که این جنبش، با وجود تمامی تبلیغات رسانه‌ای  سیاسی علیه مقاومت، همچنان بیشترین محبوبیت را دارد.

شبکه خبری الجدید به نقل از قاووق گزارش داد، مداخلات آمریکا و عربستان سعودی در امور لبنان همچنان ادامه دارد، «ولی این مداخلات و عناصر آنان در داخل لبنان نخواهد توانست این حقیقت را نادیده بگیرد که حزب الله محبوبترین است و خاری در چشم متجاوزان خواهد بود».

وی ادامه داد، حامیان حزب الله بار دیگر نشان خواهند داد که اهل وفاداری هستند تا از مقاومت حمایت کنند و در زمینه انتخابات پارلمانی نیز «ضربه سیاسی مهلکی به همه طرحهای خارجی وارد خواهند کرد که برای هدف قرار دادن مقاومت» طراحی شده است.

این مسئول حزب الله با اشاره به نقش سفارت آمریکا و پولهای عربستان و امارات برای تضعیف مقاومت در لبنان، تأکید کرد، وابستگان به سفارت آمریکا از این کشور طلب کمک می‌کنند، ولی «استمداد از آمریکا و عربستان، معادلات و دستاوردهای مقاومت را تغییر نخواهد داد».

قاووق با اشاره به انتخابات پارلمانی در لبنان، تصریح کرد: «آمریکا منتظر نتایج انتخابات است، ولی به آمریکاییها و مزدورانشان در منطقه می‌گوییم که لبنانِ قبل و بعد از انتخابات، دیگر عرصه‌ای برای آمریکا و در خدمت اهداف اسرائیل نخواهد بود».

وی خاطر نشان کرد: «[آمریکاهها و مزدورانشان] لبنان را به عنوان سکویی برای خاورمیانه جدید می‌خواهند که مبتنی بر ائتلافهای اسرائیلی-خلیجی باشد که چهره منطقه را تغییر دهند، ولی تا زمانی که حزب الله، سلاح در دست داشته باشد و حامیانش نیز به آن وفادار باشند»، روزی فرا نخواهد رسید که آمریکا، حرف اول و آخر را بزند.

عضو مرکزی شورای حزب الله در پایان خطاب به آمریکا و امارات و عربستان گفت: «آنان می‌دانند پولهایی که می‌دهند، قبلا نیز داده شده ولی تغییری در نتایج ایجاد نخواهد کرد. ما بر روی حامیان مقاومت حساب باز کرده‌ایم و ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) ثابت خواهد کرد که طرح آمریکا برای هدف قرار دادن مقاومت، ناکام خواهد ماند».

این در حالی است که ۱۰۴۳ نفر برای حوزه‌های انتخاباتی نامزد شدند. ۱۵۵ نفر از مجموع تعداد اعلام شده زن هستند و ۱۵ درصد مجموع نامزدها را تشکیل می‌دهند. انتخابات ۲۰۲۲ لبنان از نظر تعداد نامزدها در ۱۵ سال اخیر بزرگترین است. در انتخابات ۲۰۱۸، ۹۷۶ نفر از جمله ۱۱۱ زن؛ در انتخابات ۲۰۰۹، ۷۰۲ نفر از جمله ۱۲ زن و در انتخابات ۲۰۰۵، ۴۸۴ نفر از جمله ۱۶ زن نامزد شده بودند.

انتخابات پارلمانی لبنان هر چهار سال یکبار برگزار می‌شود و ۱۲۸ کرسی پارلمان بر اساس توافق طائف (امضا شده در سال ۱۹۸۹) میان مسیحی‌ها و مسلمانان تقسیم می‌شود: ۲۸ کرسی ویژه اهل سنت، ۲۸ کرسی ویژه شیعیان، ۸ کرسی برای دروزی‌ها، ۳۴ کرسی برای مسیحیان مارونی، ۱۴ کرسی برای مسیحیان ارتدوکس، ۸ کرسی برای مسیحیان کاتولیک، ۵ کرسی برای ارمنی‌ها، دو کرسی برای علوی‌ها ویک کرسی برای اقلیت‌های مسیحی.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۵
    0 0
    انشاءالله حزب الله باز پیروز است و باعث خیر و سعادت بیشتر لبنان و مردمش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس