گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس/ فقط 30 درصد احکام برنامه ششم در حوزه سلامت اجرا شده است

نایب‌رئیس کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس به این کمیسیون گفت: براساس این گزارش، کمتر از 30 درصد احکام قانون برنامه ششم توسعه در حوزه نظام سلامت اجرایی شده است.

به گزارش مشرق، سیدجلیل میرمحمدی میبدی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون اظهار داشت: در این نشست، رئیس و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس گزارشی از میزان اجرای احکام قانون برنامه ششم توسعه در حوزه نظام سلامت و چالش‌های پیش‌رو ارائه کردند.

وی افزود: براساس گزارش ارائه شده، کمتر از ۳۰ درصد احکام مصوب قانون برنامه ششم توسعه در حوزه نظام سلامت اجرایی شده که از مهم‌ترین علل آن، می‌توان به نبود اراده جدی برای اجرای این احکام، تصویب احکام غیرقابل اجرا یا فاقد زیرساخت‌های اجرایی و نیز عدم همکاری دستگاه‌های دیگر در خصوص آن دسته از احکام که ماهیت بین‌بخشی دارند، اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس خاطرنشان کرد: از جمله مهم‌ترین احکامی که اجرا نشده یا کمتر اجرا شده است، می‌توان به برنامه پزشک خانواده و پرونده الکترونیک سلامت اشاره کرد.

میرمحمدی افزود: در جلسه امروز همچنین طرح الحاق یک تبصره به قانون جامع حمایت از معلولان بررسی شد؛ براساس این طرح تمام هزینه‌های کاردرمانی بیماران اوتیسم جزء تکالیف وزارت بهداشت قرار می‌گیرد که با توجه به اینکه در حال حاضر نیز این برنامه در حال اجراست و صرفاً نیاز به اعتبارات دارد، ضرورتی برای قانون‌گذاری مجدد در این حوزه دیده نشد و این طرح از دستور کار کمیسیون خارج شد.

نایب رئیس کمیسیون  بهداشت و درمان مجلس گفت: در عین حال، رئیس و اعضای کمیسیون به مسئولان وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی و سازمان برنامه و بودجه که در جلسه حضور داشتند، تأکید کردند که اعتبارات مورد نیاز برای اجرای این برنامه را در سال جاری تأمین کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس