مقدمات واگذاری سهام دو خودروسازی کشور به بخش خصوصی در دست انجام است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: براساس اعلام وزیر کارهای مقدماتی برای بررسی واگذاری سهام دو شرکت سهام خودروسازی بزرگ به بخش خصوصی آغاز شده است.

به گزارش مشرق، عزت‌الله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه عصر امروز این کمیسیون از حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست برای ارائه برنامه‌های این وزارتخانه در راستای تحقق شعار سال خبر داد و گفت: آقای فاطمی امین در این نشست سرفصل‌های کلی برنامه‌های دولت برای پیگیری تحقق شعار سال (تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین) را ارائه کرد که عمده گزارش وی به بخش صنعت خودرو اختصاص یافت و در خصوص سایر بخش‌های صنعت نیز در جلسات آینده بررسی می‌شود.

وی افزود: وزیر صنعت این نکته را مورد تأکید قرار داد که دولت نیز معتقد است دو شرکت خودروسازی را نمی‌توان به صورت دولتی اداره کرد و باید هرچه سریع‌تر این دو بنگاه خصوصی شوند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اعلام وزیر صنعت، کارهای مقدماتی برای بررسی واگذاری سهام این دو خودروسازی به بخش خصوصی و اصلاح ساختار مدیریتی آنها آغاز شده است.

اکبری تالارپشتی خاطرنشان کرد: در این نشست همچنین منوچهر منطقی معاون وزیر صنعت نیز گزارشی از برنامه‌های وزارت صنعت برای همکاری‌های مشترک با دیگر کشورها در حوزه صنایع ریلی و هوایی ارائه و تأکید کرد که فعلاً مذاکرات مقدماتی در حال انجام است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: علاوه بر جلسات آینده با وزیر صنعت برای بررسی برنامه‌های تحقق شعار سال، هفته آینده نیز میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواهیم بود تا برنامه‌های این معاونت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را دریافت کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۶
    1 0
    با کمال تاسف هپکو و هفت تپه های جدید در راه است. خدا به کارگران و کارکنان این شرکت ها رحم کند. خدا به مردم ایران رحم کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس