سیدجواد حسینی کیا

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: خانه‌های نوآوری و فناوری در خارج از کشور در حال راه اندازی است.

به گزارش مشرق، سیدجواد حسینی کیا در توضیح نشست روز یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن که با حضور معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برگزار شد، به خبرنگاران گفت: در این نشست سورنا ستاری گزارشی از وضعیت شرکت‌های دانش بنیان ارائه کرد. چرا که با مصوبه جهش تولید دانش‌بنیان مجلس یازدهم، خلاهای قانونی مربوط به این شرکت‌ها رفع می‌شود و مسیر ۱۰ ساله کشور را مشخص می‌کند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید موضوع دانش‌بنیان به فرهنگ تبدیل شود، افزود: تحقق این مهم به عزم ملی نیازمند است و درحال حاضر شش هزار و ۷۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که ۶۰۰ شرکت از این تعداد، ظرفیت صادراتی دارند.

نماینده مردم سنقر در مجلس با اشاره به گزارش ارائه شده گفت: خانه‌های نوآوری و فناوری در خارج از کشور در حال راه اندازی است و بنا به گفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، انتقال تکنولوژی مربوط به بخش خصوصی است نه دولت. چرا که انتقال تکنولوژی یک امر آموزش است.

حسینی کیا خاطرنشان کرد: در این نشست، کمیسیون صنایع و معادن اعلام آمادگی کرد که در صورت وجود خلا قانونی اقدامات لازم برای رفع این مشکل انجام شود و مقرر شد بازدیدهایی از شرکت‌های دانش بنیان پیشران به عمل آید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس