کد خبر 1359509
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۸
مکرون: کشتار در بوچا " احتمالا" جنایت جنگی است

امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه روز چهارشنبه در یک مصاحبه تلوdزیونی مدعی شد که کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین احتمالا جنایت جنگی است.

  • به گزارش مشرق از "فرانس ۲۴"، مکرون گفت: به احتمال زیاد این کشتار جنایت جنگی بود که در آنجا اتفاق افتاد. 

رئیس‌جمهور فرانسه همچنین انتقادات ماتئوس موراویسکی نخست وزیر لهستان از ارتباط وی با ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه را رد کرد. 

مکرون گفت که "این اظهارات نخست وزیر لهستان هم بی‌اساس و هم رسواکننده است" و مدعی شد نخست وزیر لهستان که از سوی حزب راست این کشور حمایت می‌شود به دنبال تقویت مارین لوپن رقیب او در انتخابات ریاست جمهوری است. 

به گزارش مشرق، همزمان با اعلام مقامات اوکراینی در ۱۴ فروردین (۳ آوریل) مبنی بر آزادسازی تمامی مناطق پایتخت از کنترل نیروهای روسیه، انتشار تصاویری دلخراش از اجساد غیرنظامیان در خیابان‌های شهر "بوچا" جهان را بهت‌زده کرد. 

رسانه‌های غربی با انتشار تصاویری از شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف مدعی شدند نیروهای روسیه هنگام خروج از اطراف پایتخت اوکراین غیرنظامیان را هدف گلوله قرار داده‌اند و کرملین قاطعانه اتهام دست داشتن در کشتار غیرنظامیان شهر بوچا را رد کرد. 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. 

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری‌ها در اوکراین و واکنش‌ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    آرزو بر جوانان عیب نیست.
  • IR ۰۰:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    بچه جون برو بگو مامانت بیاد.
  • GB ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 2
    روسیه شاید جانی باشد اما احمق نیست که این صحنه ها را به صورت هنری خلق کند و در اختیار اوکراین بگذارد آن هم وقتی که در حال عقب نشینی است. بگوید اوکراین افرادی که با روسیه همکاری کردند را قتل عام کرد و انداخت گردن روسیه.
  • IR ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    حاضرم شرط ببندم کار عوامل جبهه النصره توی اوکراینه، برای بدنامی روسیه... سرنخها، این رو میگن... شکل این عمل فجیع فقط در عراق و سوریه دیده شده، و قطعا کار داعشیها و جبهه النصره اوکراینه برای بدنامی روسیه.
  • DE ۱۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    مکرون جان سندت چیه؟خودت میدونی حرف بدون سند ومدرک معتبر نیست. الکی چرند وپرند نگو! همانطور که یک فیلم سینمایی اکشن میسازند ، ساختن چنین پرده نمایشی وسط جنگ بدست زلنسکی کا رسختی نیست! بخصوص اینکه بازیگر فیلم وتئاتر نیز بوده!
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    باید روسیه بمباران شدید هوایی و فرشی را اجرا نماید وگرنه از تروریست های اوکرانی شکست خواهد خورد فقط بمباران فرشی راه حل آزادی گروگان های روسی
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    باید روسیه بمباران شدید هوایی و فرشی را اجرا نماید وگرنه از تروریست های اوکرانی شکست خواهد خورد فقط بمباران فرشی راه حل آزادی گروگان های روسی
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 0
    کسانی که از روسها با دلایل واهی حمایت میکنن به آیه ۳۲ سوره مائده مراجعه کنند شاید توبه کنند
  • DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۳
    0 0
    غیر نظامیان اوکراینی توی پیاده رو با فاصله ی منظم و چپ و راست ایستاده بودند که روس‌ها آنها را بکشند و فرار نکردند و راه را برای ماشینهای ارتش آزوف باز گذاشته بودند که فیلمبردار بتواند به راحتی کارش را انجام دهد تازه از عجایب خلقت که کشته ها حرکت هم می‌کردند. فقط در غرب از این داستان‌ها اتفاق می‌افتد. ابلهان باور کنند. مامور ام آی 6 انگلیس هم با کلاه سفیدهای سوری از این شامورتی بازی ها در می‌آورد که آخرش هم در ترکیه کشتنش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس