کد خبر 1359394
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۷
درخواست کی‌یف از مردم جهت تخلیه فوری شرق اوکراین

مقام‌های اوکراینی به ساکنان مناطق شرقی این کشور توصیه کرده‌اند که به دلیل احتمال حمله روسیه، منطقه را به سرعت ترک کنند.

به گزارش مشرق، اوکراین روز چهارشنبه به ساکنان مناطق شرقی این کشور توصیه کرد که به دلیل احتمال حمله روسیه، منطقه را  به سرعت تخلیه کنند.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، «ایرینا ورشچوک» معاون نخست وزیر اوکراین گفت: «فرمانداران مناطق "خارکف"، "لوهانسک» و «دونتسک» از مردم می‌خواهند که این مناطق را ترک کنند و هر کاری انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل شود که تخلیه‌ها به صورت سازماندهی شده انجام می‌شود.»

مقام‌های اوکراین خطر کشته شدن در درگیری بین نیروهای نظامی دو کشور را دلیل توصیه برای ترک فوری شرق اوکراین اعلام کرده‌اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز چهارشنبه در مصاحبه با شبکه فرانسوی «ال سی آی» در ارتباط با عملیات نظامی روسیه در اوکراین خواستار موافقت «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با شرایط پیشنهادی مسکو در مذاکرات روسیه و اوکراین شد تا از این طریق عملیات نظامی روسیه در اوکراین متوقف شود.

 پسکوف تصریح کرد: «روسیه علاقه‌مند به موافقت ولودیمیر زلنسکی با شرایط پیشنهادی در مذاکرات مسکو-کی‌یف است و قصد دارد از این طریق به عملیات نظامی پایان دهد.»

وی همچنین درباره خروج نظامیان روس از منطقه «کی‌یف» نیز گفت: «خروج نیروهای روسیه از منطقه کی یف نشانه حسن نیت برای ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات است.»

پسکوف در این خصوص گفت: «به منظور ایجاد شرایط مساعد برای مذاکرات، ما تمایل داشتیم حسن نیت خود را نشان دهیم. ما می توانیم در طول مذاکرات تصمیمات جدی بگیریم بنابراین رئیس جمهور (ولادیمیر) پوتین به نیروهای ما دستور داد که منطقه کی‌یف را ترک کنند.»

پسکوف همچنین تأکید کرد که برخلاف گزارش‌های برخی رسانه‌ها که مدعی شده‌اند روسیه به دنبال کشتن زلنسکی است، مسکو قصد کشتن رئیس‌جمهور اوکراین را ندارد.

پس از خروج نیروهای روسیه از شهرهای حومه کی‌یف، اوکراین و همپیمانان غربی این کشور، سناریوی جدیدی را برای متهم کردن روسیه به قتل عام غیرنظامیان به راه انداختند و مقام‌های اوکراینی مدعی شدند که در برخی مناطق به خصوص در شهر بوچا جسد تعداد زیادی غیرنظامی در خیابان‌های شهر دیده شده که ظاهراً توسط نظامیان روسیه به قتل رسیده‌اند.

با اینحال مقام‌های روس می‌گویند که وقایع بوچا ساختگی است و تلاش غرب برای فضاسازی علیه روسیه است.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز دوشنبه با اشاره به تصاویر منتشرشده از شهر بوچا تصریح کرد: «یک بار دیگر، یک حمله ساختگی دیگر در شهر بوچا منطقه کی‌یف پس از آن آغاز شد که نیروهای نظامی روس مطابق با برنامه و توافقات حاصله، این منطقه را ترک کرده بودند. چند روز بعد، صحنه‌سازی در آنجا ترتیب داده شد که توسط نمایندگان اوکراینی و حامیان غربی آنها از طریق تمام کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی انتشار یافت.»

با آغاز عملیات نظامی  روسیه در اوکراین، کشورهای غربی نه تنها اقدامی برای آرام کردن فضا و توقف درگیری‌ها در اوکراین انجام نداده‌اند بلکه فشارها به مسکو را به امید منزوی کردن این کشور در جامعه بین‌المللی تشدید کرده‌اند. در همین راستا، برخی کشورهای اروپایی همچون سوئد، فرانسه، آلمان، ایتالیا و دانمارک از تصمیم خود برای اخراج دیپلمات‌های روس خبر داده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۷
    6 0
    اتفاقا دولت تروریستی اوکراین بدنبال استفاده از سپر انسانی و گروگان گرفتن اهالی این مناطق برای کند کردن پیشروی هاست و این را هم می داند مردم این مناطق روس زبان هستند و احتمالا به دولت روسیه کمک خواهند کرد
    • K IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      0 0
      همین متن رو هم عراق تو حمله به ایران میگفت چقدر بیشرف و بی .... هستید ای مزدوران بی ارزش ...
  • DE ۰۱:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 0
    با این تعاریف باید اروپایی ها تا باد وطوفان وگردو خاک بیشتری راه نیافته از اروپا به قاره های دیگه مهاجرت کنن. امریکا بهترین مقصده براشون. زیرا هرچی باشه امریکا این جنگ روتو کاسه اروپایی ها گذاشته. این به اون در! امریکا مجبوره یکمقدار تاوانش رو پس بده.
  • DE ۰۲:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    0 1
    همه اش تقصیر روسیه است . روسیه گلوله های جدیدی اختراع کرده که وقتی کسی را به رگبار میبندند از راه دور شبیه این میشه که از نیم متری زدند توسر یارو و خون هم روی زمین نمیریزه تازه بعد از چند روز هم مشخص میشه که طرف کشته شده و از این گلوله ها در قتل عام استفاده کرده چون اولا کشته ها خونشون رو زمین نریخته بعد از یک روز نیم که روسها رفتند بیرون تازه کشته شدند. گفتم بارها این روسها بد ذات هستند. قبول نمیکردید.
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 0
    شاید می خواهد آواره ها را به سرباز اجباری تبدیل کند و اجازه خروج به سمت اروپا را نمیدهد
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    1 0
    اتفاقا اگر زانسکی کشته میشد جنگ تموم بود این یهودی افراطی باید کشته بشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس