زلنسکی: از واگذار کردن زرادخانه هسته ای خود پشیمانیم

رئیس جمهور اوکراین با ابراز ناامیدی از نتیجه مذاکرات با روسیه گفت از واگذار کردن زرادخانه هسته‌ای خود پشیمانیم ولی به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم.

به گزارش مشرق، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت از واگذار کردن زرادخانه هسته‌ای خود پشیمانیم ولی به دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم و ما با واگذاری زرادخانه هسته‌ای باعث تضعیف خود شدیم.

زلنسکی که با شبکه تلویزیونی الجزیره مصاحبه می‌کرد، در ادامه افزود: اگر نیروهای ما نتوانند حمله به دونباس را دفع کنند، احتمال حمله مجدد به کی یف همچنان وجود دارد. سربازان ما تا آخرین گلوله در ماریوپول خواهند جنگید و تسلیم نخواهند شد. نیروهای روسیه به غیرنظامیان در ماریوپول اجازه نمی‌دهند به غذا و دارو دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: روسیه هر روز بهانه جدیدی برای جلوگیری از تخلیه غیرنظامیان از ماریوپول توسط کشتی‌های ترکیه مطرح می‌کنند. حدود دو هزار کودک اوکراینی مفقود هستند و از سرنوشت آنها خبر نداریم.

رئیس جمهور اوکراین تأکید کرد: جنگ هنوز به پایان نرسیده و بسیاری از مناطق کشور ما تحت اشغال است. روس‌ها به علت اراده اوکراینی‌ها از وارد شدن به کی یف ناکام ماندند. اگر روسیه می‌توانست همه خاک ما را به زیر سلطه خود درآورد، این کار را می‌کرد ولی نتوانست و شکست خورد. روسیه هزاران نظامی خود را در کی یف و چرنیهیف از دست داده است.

زلنسکی اظهار داشت: مذاکرات با روسیه متوقف نشده است ولی به کندی ادامه دارد و تا کنون هیچ نتیجه‌ای از آن مشاهده نمی‌کنم. مذاکرات تنها راه متوقف کردن خونریزی و کشتار است.

رئیس جمهور اوکراین در پایان گفت: کشورهایی از جمله انگلیس، آمریکا، لهستان، ترکیه و ایتالیا برای اینکه ضامن امنیت اوکراین باشند، اعلام آمادگی کرده اند. ما درخواست کرده ایم چین نیز به کشورهای ضامن ملحق شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    0 0
    آن شمشیری که قفقاز و آنکارا جلوی مادرمان ایران به زانو درمی‌آورد، قبلا توسط جد تاجدار مان سلجوق شاه یکم شاه ایران تیز شده است.
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    2 0
    داشتی هم نمی‌تونستی استفاده کنی
    • ایران iran IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      بنظرت اگر اوکراین قدرت اتمی بود روسیه چنین ریسک خطرناک و احمقانه ای می‌کرد که به اوکراین لشگر کشی و حمله نظامی کند ؟ باید از وقایع بین المللی درس عبرت بگیریم بیاموزیم ، ایران باید تبدیل به یک قدرت اتمی شود ، تسلیحات اتمی بازدارندگی بالایی دارند حفظ جان و مال و ناموس مسلمان ایرانی بر حاکم اسلامی واجب و ضروری است .. دنیا قانون جنگل حکمفرماست به حکم قانون جنگل باید قوی شد قدرتمند شد بازدارندگی قوی نظامی اتمی و حتی بالاتر ایجاد کرد .. قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
  • IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    3 0
    اهمیت این موضوع رو این دلقک معتاد یهودی اوکراینی فهمید اما غرب پرستهای ایرانی نفهمیدن
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      درود بر شما هم میهن گرامی با شما هم رای و موافقم .. بازدارندگی تسلیحات اتمی در جهان امروز یک امر حیاتی و، واجب و لازم و ضروری است .. ایران عزیز باید یک قدرت اتمی نیرومند ایجاد کند
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    3 1
    خداراشکر که اون زرادخانه بدست این دیوانه صهیونیست نیفتاد، خداروشکر
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
      0 0
      با شما کاملا" موافقم ، نباید غافل باشیم از جوهودها رژیم جعلی غصبی اسرائیل هم تسلیحات اتمی و حتی شیمیایی دارد .... !!!
  • IR ۲۳:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
    3 2
    زلینسکی باید در مورد آزمایشگاههای خطرناک بیولوژیک آمریکا در خاک اوکراین و نقش آن در تولید ویروس کرونا و سایر اقدامات مخرب آن، به مردم دنیا توضیح دهد،
  • ایران بزرگ iran IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    دنیا قانون جنگل حکمفرماست به حکم قانون جنگل باید قوی و قدرتمند بود ، تسلیحات اتمی بازدارندگی قوی و بالایی دارند و در جهان کنونی ما لازم و ضروری ... حیاتی .. قوی شو گر راحت جهان طلبی که در نظام طبیعت ضعیف پامال است
  • DE ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    0 0
    زلنسکی جان! بازی اشکنک داره سرشکستنک داره! این اشو خودت پختی تا قاشق اخرش روباید نوش جان کنی!
  • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۰
    1 0
    آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .
  • شاهرخ IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۲
    0 0
    قابل توجه ی بعضیها که مرتب داد میزنند گشنه ایم یا گرونی بریم مذاکره کنیم .‌....‌ امریکا اگر حرات داشت بدون اینکه سلاح های عراق و سوریه و لیبی رو بگیره بهشون حمله میکرد داداش مادر دیگر هیچگاه دردنیا نزاید بچه شیرو با جرات ایرانی رو باه بزاید همچون ترامپ زیاده توی امریکا داداش درامریکا ازهرهزارانسان نود و نه تاشون نمیدونند پدرشون کیه اره ایران یگان موشکی وقدرت هسته ای راحفظ تا چشم های امریکا و اسراییل و انگلیس بدراید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس