دور جدید مذاکرات روسیه- اوکراین از امروز در استانبول ترکیه برگزار می‌شود

نمایندگی روسیه در سازمان ملل، خواستار برگزاری نشست شورای امنیت برای بررسی ادعاهای اوکراین درباره کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا شد.

به گزارش مشرق، بعد از ادعای مقامات اوکراینی درباره کشتار غیرنظامیان در شهر «بوچا» توسط نیروهای روس، نماینده مسکو در سازمان ملل خواستار برگزاری جلسه شورای امنیت شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، روسیه درخواست کرده که شورای امنیت سازمان ملل روز دوشنبه تشکیل جلسه دهد تا درباره آنچه که آن را «اقدام تحریک‌آمیز افراط‌گرایان اوکراینی» در شهر بوچا خواند، تشکیل جلسه دهد.

بیشتر بخوانید:

طرح کرملین برای تشکیل اوکراین جدید؛ از خارکیف تا اودسا +نقشه و تصاویر

«دیمیتری پولانسکی» معاون نماینده روسیه در سازمان ملل طی بیانیه‌ای در این‌باره گفت: «با توجه به فتنه‌انگیزی آشکار رادیکال‌های اوکراینی در بوچا، روسیه خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت سازمان ملل شده است».

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که اتهامات علیه نیروهای روس در زمینه کشتن غیرنظامیان در منطقه کی‌یف صحت ندارد.

«ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین نیز شامگاه یکشنبه با کافی ندانستن تحریم‌های جدید غرب بر روسیه، خواستار اقدامات بیشتر علیه مسکو شد. 

روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه عملیات نظامی ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد.  «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  هدف این عملیات را «حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل‌کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته‌اند»، عنوان کرد.

به گفته وی، برای این منظور، برنامه‌ریزی شده که «خلع سلاح و غیرنظامی سازی اوکراین» انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت‌های خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس