کد خبر 1362637
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۲
فرانسه کمک نظامی بیشتری به اوکراین ارائه می دهد

فلورانس پارلی وزیر دفاع فرانسه روز چهارشنبه گفت که پاریس پس از درخواست های جدید کی یف، به اوکراین کمک نظامی بیشتری ارائه خواهد کرد.

به گزارش مشرق، پارلی وزیر دفاع فرانسه در پیام توییتری نوشت: پس از درخواست‌های جدید اوکراینی‌ها، با "اولکسی رزنیکوف" همتای اوکراینی خود تبادل نظر کردم.

وی در ادامه نوشت: من به همکارم اطلاع دادم که فرانسه علاوه بر تجهیزات نظامی به ارزش ۱۰۰ میلیون یورو (۱۰۸ میلیون دلار) کمک نظامی بیشتری ارائه خواهد کرد.

دولت فرانسه از جمله کشورهای غربی است که به شدت نسبت به حمله نظامی روسیه به اوکراین واکنش نشان داده و در پیروی از دیگر متحدان خود اقداماتی از جمله مسدود کردن اموال را علیه مسکو انجام داده است.

وزارت دارایی فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد که از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، دارایی‌های مسکو به ارزش ۲۳.۷ میلیارد یورو ( ۲۵.۶ میلیارد دلار )  را مسدود کرده است.

بر اساس اعلام وزارت دارایی فرانسه، بیشترین دارایی‌های مسدود شده در این کشور متعلق به بانک مرکزی روسیه به ارزش ۲۲.۸ میلیارد یورو است.

این دارایی‌ها همچنین شامل ۳۳ ملک به ارزش ۵۷۳.۶ میلیون یورو به همراه سه کشتی به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد یورو، ۶ بالگرد به ارزش بیش از ۶۰ میلیون یورو و سه اثر هنری به ارزش ۷ میلیون یورو می‌شوند.

اقدامات مالی فرانسه علیه دارایی‌ میلیاردرهای روس به این معنی است که مالکان قادر به فروش یا کسب درآمد از دارایی‌های خود نیستند.

فرانسه همچنین به بهانه جاسوسی اقدام به اخراج ۶ دیپلمات روسیه کرده است.

از آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه ( پنج اسفند سال گذشته) تا کنون کشورهای غربی با بسته‌های گسترده‌ای از تحریم‌های مالی سخت به این اقدام مسکو پاسخ داده‌اند.

بسیاری از کشورهای اروپایی و همچنین آمریکا و متحدان آن اقدام به مسدودسازی دارایی‌های دولتی و خصوصی روس‌ها در کشورهای خود کرده‌اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۵
    0 0
    سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی پیدا شد ـــــ گاوهای بولوند چشم آبی آماده شیر دهی می شوندــــ آمریکا بر تنورجنگ می دمد تا سر و کله گاوهای بولوند چشم آبی بیشتری پیدا شود ـــــ آمریکا ؛ گاوهای بولوند چشم آبی شیرده پرورش می دهد ــــــ سرانجام با توطئه ودخالت های آشکار و نهان و کارگردانی آمریکا ؛ و بازی موفق مهره یهودی ــ رییس جمهور به ظاهر دلقک اوکراین ــ در یک جنگ زرگری تمام عیار(سیاست تحریک حداکثری)؛ پای روسیه در باتلاق جنگ اوکراین وارد شد. اکنون آمریکا به کمک رسانه هایش از روسیه غولی می سازد که هر لحظه تصمیم دارد کشورهای اروپایی را یک لقمه چپ کند. و بدین ترتیب ؛ آمریکای پس از ترامپ ؛ با انبوهی از مشکلات ؛ موفق گردید ، بحران های خود را صادر نماید. با افزایش سرسام آور نفت ؛ از یک سو ؛ اقتصاد چین را مهار می کند و از سوی دیگر؛ مهار دو جانبه ای در اروپا ایجاد نماید: 1ـــ روسیه را با تحریم اقتصادی و تهاجم رسانه ای و بحران های سیاسی مهار زده و به سقوط بکشاند . و 2ـــ نژاد جدید گاوهای شیرده؛ این بار؛ بولوند چشم آبی اروپایی (آلمان ، فرانسه ؛ فنلاند ؛ سوئد ، هلند؛ نروژ ؛ لهستان و .....) را ــ همانند گاوهای شیرده خلیج فارس ــ سر کیسه کند و کارخانه های اسلحه سازی خود را رونق بخشد و سلاح های بنجل خود را به اروپایی ها بیندازد. از نتایج بدیهی این آتش افروزی آمریکایی : 1- فرار سرمایه های اروپایی به آمریکا 2- فرار مغزهای اروپایی به آمریکا 3- فرار سایر نخبگان (هنری ؛ ورزشی و..... ) اروپایی به آمریکا می باشد. و برای قدردانی از بازی موفق دلقک اوکراینی ؛ در فریب روسیه ؛ به جای اسکار ؛ جایزه صلح نوبل به او داده می شود. زلنسکی: «من تبعه رژیم صهیونیستی هستم و شهروند اسرائیل! اما در اوکراین زندگی می‌کنم» به خاطر بیآوریم: آمریکایی ها ؛ به کابوی Cowboy معروفند. کابوی یعنی گاوچران یعنی: متخصص شناسایی ، به دام انداختن ؛ رام سازی و پرورش گاو وحشی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس