کد خبر 1359602
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
تیراندازی در فیلادلفیای آمریکا با چهار کشته و زخمی

در یک تیراندازی در شهر «فیلادلفیا» در ایالت پنسیلوانیا، دست‌کم سه نفر مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و عامل مسلح این حادثه نیز کشته شد.

به گزارش مشرق، یک فرد مسلح در فیلادلفیا در ایالت «پنسیلوانیا» با شلیک گلوله از طبقه سوم یک ساختمان به سمت خیابان، یکی از کارکنان اداره حمل و نقل جنوب شرقی پنسیلوانیا و دو غیرنظامی را هدف قرار داد و زخمی کرد.

خبرگزاری روس اسپوتنیک در این خصوص گزارش کرد، وضعیت کارمند اداره حمل و نقل پنسیلوانیا وخیم ولی پایدار است و دو غیرنظامی نیز از ساکنان ساختمانی بودند که عامل مسلح از آنجا شلیک کرده بود و وضعیت پایداری دارند و در بیمارستان دانشگاه «تمپل» بستری هستند.

حادثه تیراندازی در ساعت ۱۹:۰۰ روز چهارشنبه به وقت محلی به وقوع پیوست و گزارش‌ها نشان می‌دهد که عامل مسلح این حمله که انگیزه وی از این تیراندازی نامشخص است، بر اثر زخم های ناشی از شلیک گلوله به خود جان باخته است.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره ایالات متحده حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا نشده است.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره دلایل افزایش جنایت قتل در آمریکا اختلاف نظر دارند. محافظه کاران تقصیر را متوجه ایالت‌هایی کرده‌اند که تحت سیطره دموکرات‌ها بوده و می‌گویند که سیاست‌های محدود کننده علیه افسران پلیس دلیل افزایش آمار قتل شده است. اما دموکرات‌ها معتقدند که دسترسی آسان به تسلیحات، دلیل اصلی افزایش جنایت قتل در این کشور است.

اخیراً گزارشی منتشر شد حاکی از آن که شیکاگو در سال ۲۰۲۱ با ثبت حدود ۸۰۰ قتل و بیش از ۳۵۰۰ مورد تیراندازی، مرگبارترین و خشونت‌بارترین سال خود در طول ۲۵ سال را پشت سر گذاشت. شهر شیکاگو در سال ۲۰۲۱ بیش از هر شهر دیگری در ایالات متحده از جمله شهرهای بسیار بزرگ نیویورک و لس آنجلس شاهد موارد قتل بود.  

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس