۸ کشته و ۵۰ مجروح در تیراندازی‌های جمعی دو روز گذشته آمریکا 

در میان افزایش موارد تیراندازی و جنایت در آمریکا در هفته‌های اخیر، رسانه‌های این کشور از کشته شدن ۸ نفر و مجروح شدن ۵۰ نفر دیگر در ۸ مورد تیراندازی جمعی در دو روز گذشته در این کشور خبر دادند.  

به گزارش مشرق، با توجه به داده‌های بایگانی خشونتهای مسلحانه در آمریکا، در میان تیراندازی‌های جمعی در آمریکا در دو روز گذشته (شنبه و یکشنبه که تعطیلی آخر هفته در آمریکا هستند)، حادثه تیراندازی در نمایشگاه خودرو در دوماس آرکانزاس بود که یک کشته و حداقل ۲۸ زخمی برجای گذاشت.  

"سی ان ان" گزارش داد: این بیشترین آمار مجروحان در یک تیراندازی جمعی در آمریکا در دو سال گذشته است.  

همچنین در روزهای شنبه و یکشنبه،  در دو حادثه تیراندازی در ایالت ویرجینیا سه نفر کشته و ۷ نفر مجروح شدند. در ایالت هوستن در یک تیراندازی در مهمانی جشن تولد یک نفر کشته و ۳ نفر دیگر مجروح شدند. در تیراندازی در یک هتل در ایالت کارولینای شمالی نیز ۳ نفر مجروح و ۳ نفر دیگر مجروح شدند.  

از سوی دیگر در ایالت دالاس، ۱۰ نفر در تیراندازی مجروح شده و در تگزاس ۴ نفر و در میلواکی نیز ۴ نفر دیگر زخمی شده که حال برخی از آن‌ها وخیم گزارش شده است.  

در سال جاری میلادی حداقل ۱۰۷ تیراندازی جمعی در آمریکا رخ داده است.  
طبق تعریف بایگانی خشونت‌های مسلحانه آمریکا،  تیراندازی جمعی به مواردی گفته می‌شود که چهار نفر یا بیشتر، مجروح و یا کشته شده باشند.  

بیش از دو سوم شهرهای پرجمعیت آمریکا در سال ۲۰۲۱ قتل‌های بیشتری را نسبت به سال قبل ثبت کرده‌اند. حداقل ۱۰ شهر آمریکا رکورد قتل در تاریخ خود را شکسته‌اند. اکثر این موارد قتل و جنایت با سلاح گرم انجام شده است.  

دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سعی کرده است مبارزه با جرایم سلاح گرم را افزایش دهد. حداقل هفت ایالت آمریکا بر خلاف توصیه کارشناسان و پلیس، لایحه‌هایی را تصویب کرده‌اند که به مردم اجازه می‌دهد بدون آموزش سلاح گرم یا مجوز، به طور قانونی اسلحه‌های مخفی حمل کنند.  

به گزارش ایرنا، با گذشت یکسال از ریاست جمهوری جو بایدن و مخمصه‌های متعدد داخلی و بین المللی که گریبانگیر دولت اوست، کارشناسان آمریکایی از افزایش لجام گسیخته خشونت‌های مسلحانه و مرگبار بعنوان یکی از معضلات داخلی در این کشور سخن می‌گویند و اذعان دارند که این دست خشونت‌ها در آمریکا از کنترل خارج شده است.  

شبکه خبری سی ان ان در گزارشی اعلام کرده است طی ماه‌های اخیر خشونت با سلاح گرم در آمریکا رو به فزونی نهاده است؛ مطالعاتی که از سوی سازمان «سختگیری قوانین اسلحه موجب نجات زندگی» نام دارد (Strong Gun Laws Save Lives) که بر روی ۵۰ ایالت آمریکا به عمل آمد، نشان می‌دهد که ارتباط مستقیمی بین ایالت‌هایی که سختگیری در اعمال قوانین حمل سلاح در آن‌ها به کار گرفته می‌شود و آن‌هایی که سستی در اعمال آن می‌کنند با میزان خشونت با اسحله رابطه مسقتیمی دارد.  

بسیاری از شهرهای آمریکا، حدود دو سوم از ۴۰ شهربزرگ آمریکا شاهد رکورد بی‌سابقه قتل و کشتار بر اثر خشونت با سلاح گرم نسبت به سال‌های گذشته بوده‌اند.  

برای هر ۱۰۰ آمریکایی بطرز باورنکردنی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.  

آمریکا تنها کشور در جهان است که شمار اسلحه در آن از شمار افراد بیشتر است. بنابر داده‌های موسسه سوئیسی «اسمال آرمز سُروی»  (Small Arms Survey (SAS) ) در ازای هر یکصد شهروند آمریکایی ۱۲۰ قبضه سلاح وجود دارد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۱/۰۲
    2 0
    خیلی هم خوب، سعی کنین آمارو ببرین بالا، باریکلا!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس