افزایش نرخ جرم و جنایت در فیلادلفیای آمریکا؛۲ کشته و ۲مجروح در تازه‌ترین تیراندازی

پلیس آمریکا اعلام کرد بر اثر تیراندازی چند نفر در یک میهمانی در بامداد دوشنبه در محله پورت ریچموند فیلادلفیا دو نفر کشته و دو نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش مشرق، پلیس آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که احتمالا چند نفر در این تیراندازی شرکت داشته اند و در مجموع ۴۷ گلوله در این میهمانی که به مناسبت یادبود قربانیان جنگ جهانی دوم برگزار شده بود، شلیک شده است.

به گفته پلیس یک دختر نوجوان ۱۶ ساله و یک مرد ۲۱ ساله جان خود را در این تیراندازی از دست داده اند. در همین حال یک نوجوان ۱۴ ساله و یک فرد ۲۱ ساله دیگر  در این تیراندازی مجروح شده اند.

فیلادلفیا یکی از چندین شهر بزرگ آمریکا است که نرخ جرم و جنایت در آن در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

بر اساس داده های منتشر شده، نرخ جرم و جنایت در فیلادلفیا در مقایسه با سال ۲۰۲۱ حدود ۴.۷ درصد افزایش داشته است. در همین حال، نرخ قتل در این شهر تا ۱۵ ماه مه نسبت به دوره مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش داشته است.

تیراندازی روز دوشنبه چند هفته پس از یک تیراندازی دیگر در نزدیکی دانشگاه"تمپل" فیلادلفیا رخ می دهد. در این تیراندازی سه  زن و  دو مرد مجروح شدند و یک نفر نیز کشته شد.

قانون اجازه حمل اسلحه یکی از قوانین مورد مناقشه در آمریکا است. عده بسیاری از مردم خواستار اعمال کنترل و محدودیت‌های شدیدتر در زمینه فروش سلاح هستند و عده‌ای دیگر معتقدند هیچ قانونی نباید حق آمریکایی‌ها برای حمل سلاح را به خطر بیندازد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در پی قتل عام کودکان دبستانی در تگزاس با اذعان به سرعت بالای تیراندازی های دسته جمعی در کشورش، خواستار مقابله با لابی اسلحه شد.

از مهمترین دلایل «تیراندازی جمعی» (تیراندازی که در آن بیش از چهار نفر کشته شوند)، افزایش تکان‌دهنده اسلحه در کشور آمریکاست؛ سلاح‌هایی که بر پایه قانون این کشور به طور معمول افراد ۲۱ ساله می‌توانند به صورت قانونی خریداری و با خود حمل کنند.

برپایه گزارش روزنامه «نیویورک تایمز» با اینکه شهروندان آمریکا حدود ۴.۴ درصد از مردم جهان را شامل می‌شوند اما مالکیت ۴۲ درصد از تمام سلاح‌های غیرنظامی دنیا را در اختیار دارند.

به گزارش سی ان ان، برای هر ۱۰۰ آمریکایی حدود ۱۲۰ قبضه اسلحه وجود دارد که برای جهانیان این موضوع باور کردنی نیست.

شمار دقیق سلاح‌هایی که در اختیار شهروندان آمریکایی قرار دارد به خاطر عواملی مانند، فروش غیرقانونی و سلاح‌های ثبت نشده مشخص نیست اما بنا بر داده‌های «اسمال آرمز سُروی» برآورد می‌شود که آمریکایی‌ها از ۸۵۷ میلیون قبضه سلاح قابل دسترس برای افراد غیر نظامی در جهان، ۳۹۳ میلیون قبضه از این سلاح‌ها را در اختیار دارند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
    0 0
    که چی ؟!!!الان اوضاع ما خیلی خوبه و مردم در رفاه هستند؟!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس