کد خبر 1374924
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۵
20 مجروح ناشی از تیراندازی بعد از مسابقه لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا

رسانه‌ها از دو تیراندازی در یکی از شهرهای آمریکا بعد از مسابقه لیگ حرفه‌ای بسکتبال این کشور و جراحت دستکم بیست نفر خبر دادند.

به گزارش مشرق، در جریان دو تیراندازی جداگانه در مرکز شهر «میلواکی» بعد از مسابقه نیمه نهایی لیگ حرفه‌ای بسکتبال آمریکا دستکم ۲۰ نفر مجروح شدند.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» هیچ یک از جراحات ناشی از تیراندازی بعد از بازی جمعه شب منجر به مرگ شخصی نشد. اولین تیراندازی که شامل سه مجروح بود نزدیک یک منطقه تفریحی با رستوران‌های متعدد که در آن جمعیت زیادی برای تماشای رویدادهای ورزشی بزرگ جمع می‌شوند، روی داد.

در جریان این تیراندازی یک مرد ۳۰ ساله و یک دختر ۱۶ ساله به بیمارستان انتقال یافتند .پلیس  یک مرد ۲۹ ساله را بازداشت کرد. ۱۷ نفر دیگر نیز در جریان تیراندازی دوم حدود دو ساعت بعد زخمی شدند. در جریان این حادثه نیز ۱۰ نفر بازداشت و ۹ قبضه اسلحه کشف شد.

میلواکی در میان چندین شهر ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ شاهد تعداد بی‌سابقه قتل‌ها بود که بیشتر آنها با اسلحه بودند. کارشناسان معتقدند فشارهای عصبی و فشارهای ناشی از همه گیری کووید-۱۹ به خشونت کمک کرده است.

از ۱۹۳ قتل در میلواکی در سال ۲۰۲۱، ۱۸۰ مورد با سلاح گرم بوده است. بر اساس اطلاعات پلیس، ۸۷۳ نفر دیگر در تیراندازی مجروح شدند. امسال و ضعیت بدتر بوده به طوریکه میلواکی تاکنون ۷۷ قتل را به ثبت رسانده که نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۲۱ افزایش ۴۰ درصدی داشته است.

نتایج یک تحقیق در آمریکا که سال گذشته منتشر شد حاکی از افزایش چشمگیر تقاضا برای خرید اسلحه در این کشور بود. این تحقیق که متشرکاً توسط دانشگاه‌های «نورث ایسترن» و «هاروارد» انجام شد نشان داد یک پنجم خریداران اسلحه در سال ۲۰۲۰ میلادی، برای اولین بار اقدام به چنین کاری کرده‌اند.

این تحقیق همچنین نشان داد شمار کل صاحبان سلاح و تعداد شهروندان آمریکایی که اقدام به خرید سلاح کرده‌اند، روند افزایشی داشته‌اند. بر اساس این نتایج، هفده میلیون آمریکایی، سال ۲۰۲۰، اسلحه خریداری کرده‌اند که بیش از پنج درصد بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی است.

از سوی دیگر، یافته‌های این تحقیق حاکی از این است که در این بازه زمانی، زنان نیمی از خریداران اسلحه را تشکیل داده‌اند. بر همین اساس، در سال ۲۰۲۰ میلادی، ۳۹ درصد از خانواده‌های آمریکایی صاحب سلاح بودند. این درحالی است که این میزان در سال ۲۰۱۶، ۳۲ درصد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس