کد خبر 1359655
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
موج جدید کرونا/ افزایش 2.5 برابری تست رپید و PCR مثبت

مدیر توسعه و ارتقا شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش ۲.۵ برابری تست رپید و PCR مثبت نسبت به قبل از تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش مشرق، دکتر محمدحسن درخشان مدیر توسعه و ارتقا شبکه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: میزان موارد رپید و PCR مثبت، رشدی ۲.۵ برابری داشته و عدد ۵ درصد قبل از تعطیلات نوروزی به ۱۲.۵ درصد رسیده است.

وی افزود: از هفته دوم فروردین ماه، مراجعه به مراکز منتخب کرونا افزایش ۱۵ درصدی نسبت به هفته اول همین ماه و همچنین هفته آخر اسفند ماه سال گذشته داشته است.

درخشان با اشاره به ضرورت تزریق دُزهای اول و دوم دانش‌آموزان و دُز سوم فرهنگیان و دیگر افراد بالای ۱۸ سال با توجه به بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به جمعیت زیاد در کلاس‌های درس مدارس آن هم با فضای کوچک، نگران موج جدید بیماری کرونا هستیم.

وی تاکید کرد: در حال حاضر که ظرفیت کلاس‌های درس ۱۰۰ درصد شده، تأکید ویژه بر ۵ اصل بسیار مهم استفاده از ماسک، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی، تهویه مناسب و تکمیل واکسیناسیون کرونا داریم. نگرانی‌ها بابت عادی‌انگاری‌های مردم به‌ شدت افزایش یافته و از مردم می‌خواهیم که هرگز عادی انگاری نداشته باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس