کد خبر 1359679
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
طالبان: برای قطر جهت تنظیم قرارداد فرودگاه کابل مهلت تعیین شود

معاون نخست وزیر طالبان از وزارت خارجه هیئت حاکمه افغانستان خواست تا برای تنظیم قرارداد فرودگاه کابل برای قطر مهلت تعیین کند.

به گزارش مشرق، «عبدالغنی برادر» معاون اول نخست وزیر طالبان در جلسه کمیسیون اقتصادی هیئت حاکمه افغانستان از وزارت خارجه طالبان خواست تا به طرف قطری برای تنظیم امور قرارداد فرودگاه کابل مهلت معینی تعیین کند.

کمیسیون اقتصادی طالبان در ادامه نیز به وزارت‌های خارجه، کشور، تجارت و صنعت و ریاست اطلاعات در این کشور دستور داد تا برای سرمایه‌گذاران خارجی در حین ورود به افغانستان خدمات روادید فوری و سایر تسهیلات را در فرودگاه کابل فراهم کنند.

ملا برادر همچنین خواستار ایجاد یک میز مشترک ویژه برای ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران خارجی شد.

براساس بیانیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی معاون نخست وزیر طالبان، در این نشست همچنین هیئتی به ریاست وزارت تجارت موظف شد تا به هدف کنترل قیمت گندم و آرد ناشی از کمبود آن در افغانستان به روسیه سفر کند.

گفتنی است که قطر و ترکیه قرار است بطور مشترک مدیریت فرودگاه کابل را به عهده بگیرند و تاکنون بارها با طالبان پیرامون توافقی در این باره دیدار کرده‌اند اما هنوز نهایی نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    2 2
    طالبان چقدر خیالباف هیچ کشوری سرمایه اش نمی آورد در کشور جنگ زده فاقد امنیت صرف کند کناریک گروه تروریستی افغانها ازدست طالبان فرارمی کنند ریختن تو کشورها به خصوص ایران خخخ
    • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
      1 0
      روسیه ممکن است سرمایه گذاری هایی در این کشور کند مثلا گاز صادر کند
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      0 0
      اشتباه نکن،اونایی که تو افغانستان در طول تاریخ جنگ هاش سرمایه گذاری کردن هدف داشتن،افغانستان از منابع معدنی غنی،بحث قاچاق مواد مخدر و...و مهمتر از همه هدفهای شریرانه برای زخم زدن به بعضی از کشورها
  • هادی IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۸
    12 1
    آمریکا به خاطر اینکه مردم افغانستان می خواهند مستقل باشند و از دست طالبان و مردم افغانستان ناراحت است کینه خود را با خراب کردن نرم افزارهای فرودگاه کابل نشان داد ترکیه و قطر با وجود صحبت های دوپهلو بله قربان گوی آمریکا هستند و احکام اسلامی در این دو کشورها حالت ظاهر دارد وپایگاه اتمی اینجرلیک در ترکیه و همچنین بزرگ ترین پایگاه نظامی منطقه ای آمریکا در قطر برای کنترل ایران اسلامی در این دو کشور هم قرار دارد نشان گر این موضوع است رئیس جمهور ترکیه با دعوت از رئیس جمهور رژیم صهیونیتی تا جایی پیشرفته که پشتوانه حزب عدالت و توسعه و مردم ترکیه را تقریبا از دست داده بخصوص ظلم اخیری که رژیم صهیونیستی بر مردم مظلوم قدس اشغالی در ماه مبارک رمضان بر مسلمان مظلوم فلسطینی روا می دارند کشور های همسایه افغانستان به خصوص پاکستان و ایران اسلامی که به لحاظ فرهنگی و اسلامی به افغانستان نزدیک ترند خیر خواه مردم افغانستان هستند و بهتر است در این زمینه دولت امارات اسلامی از همسایه های نزدیک کمک بگیرد
    • اردلان IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      1 3
      اولا نامش ایران است، به هیچ عنوان ایران اسلامی نبوده ،نیست ،نخواهد هم بود. دوم ، اگر دروغ سهمیه بندی داشت شما ، برای سه روز اینده ات را دروغ گفتی. سوما وقتی هنوز اطلاعاتت اندازه یک نخود هم نیست به مردم اطلاعات اشتباه نده. بزرگترین پایگاه امریکا در بحرین است که مرکز سنتکام هم انجاست... چهارما اینقدر فکر نکنید خبریه،البته برای کنترل شرارت باید چوب بالای سرتان نگه دارد. چهارما، یک جوکی الان شما تعریف کردی ، که ظلم رژیم. صهیونیستی، بخدا قسم اگر حتی بدانی صهیونیست چه مفهومی دارد... بیسوادی ، داره کولاک میگنه در بین همقطاران و هم فکران تو. اون ایران اسلامی که میگفتی ، را دیدی با کشتن چند اهوند این ملت چقدر ناراحت شدن؟؟ دیدی از ناراحتی میخندیدن، و اون کسی که کشته بود را دعا میکردن. داینقدر که رییس حوزه علمیه از خاکنه تی خواست استعفا دهد. تا همینجا هم بتونی درک کنی ، کافیه برات.. برو بازم کمی تخیلی داستان بباف بیا بگو، یکی هم اینطوری پیدا میشه رسوایت میکنه . دروغ هیچموقع پایدار نیست ، جناب اسلامی، اسلام زادگان، اسلام منش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس